در رادیو ایران پخش شد؛

مناظره داغ انتخاباتی قبل از ثبت نام داوطلبین

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۴
مناظره داغ انتخاباتی قبل از ثبت نام داوطلبین
مناظره داغ انتخاباتی یک روز قبل از ثبت نام داوطلبین سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در رادیو ایران برگزار شد.

به گزارش برنا، رادیو ایران درست در زمانی که قرار است یک روز دیگر یعنی ۲۱ اردیبهشت، داوطلبین انتخابات برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند در برنامه «ایران امروز» 20 اردیبهشت ماه یک مناظره داغ انتخاباتی داشت.

 

در این برنامه «محمدحسن قدیری ابیانه» از چهره های انقلابی و از دیپلمات های باسابقه کشور و «حسین عبداللهی» مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی در برنامه «ایران امروز» بحث های چالشی پیرامون انتخابات مطرح کردند.

تحقق بسیاری از شعارهای انتخاباتی در حوزه اختیارات رئیس جمهور نیست

 محمدحسن قدیری ابیانه در برنامه «ایران امروز» به بررسی اختیارات رییس جمهور و نسبت آن ها با شعارها و وعده های انتخاباتی پرداخت و گفت: رییس جمهور تنها مجری قانون است و حق دخالت در کار قوا و نهادهای دیگر را ندارد.

وی در ادامه افزود: وقتی برخی در فضای سیاسی کشور می گویند رییس جمهور صرفا یک تدارکاتچی است، نظر درستی است.

محمدحسن قدیری ابیانه همچنین تصریح کرد: اگر بخواهیم رییس جمهور نقش تدارکاتچی نداشته باشد باید نهاد دیگری وظیفه تعیین بودجه را بر عهده بگیرد که این امر نیازمند اصلاح قانون اساسی است.

این دیپلمات باسابقه کشور در بخش دیگر صحبت هایش خاطر نشان کرد: بسیاری از وعده های انتخاباتی عملی نمی شود چرا که در حوزه اختیارات رییس جمهوری نیست.

رئیس جمهور تدارکاتچی نیست

در بخش دیگر این گفت و گوی رادیویی ایران؛ حسین عبداللهی مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی در واکنش به صحبت های آقای قدیری ابیانه گفت: معتقدم رئیس جمهور تدارکاتچی نیست و اینکه صرفا بخواهد بودجه را تصویب کند و در میان دستگاه تقسیم کند.

مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی در بخش دیگر صحبت هایش با بیان اینکه اختیارات به معنای قدرت توام با مسئولیت است، افزود: اگر قرار است که رییس جمهور فقط وظیفه تقسیم بودجه را بر عهده داشته باشد ،این کار را سازمان برنامه و بودجه نیز می تواند انجام دهد.

حسین عبداللهی خاطر نشان کرد: مسائل و مشکلات با فرافکنی حل نمی شود برای رفع مشکلات باید نارسایی های قانون را شناسایی و بررسی کرد.

«ایران امروز» شنبه تا سه شنبه به تهیه کنندگی «عاطفه اقتداری» و اجرای «دکتر غلامحسین طاهری» ساعت ۱۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز