معرفی فیلم؛

«آرواره‌ها» فیلمی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور از استیون اسپیلبرگ

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۷۶۹
«آرواره‌ها» فیلمی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور از استیون اسپیلبرگ
«آرواره‌ها» فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۷۵ است.

به گزارش برنا، فیلم داستانی از حمله‌های یک کوسه بزرگ سفید به انسان‌ها و تلاش‌های یک افسر پلیس برای نگاهبانی از مردم در برابر این کوسه است. آرواره‌ها بر پایهٔ رمانی به همین نام نوشتهٔ پیتر بنچلی ساخته شده‌است.

این فیلم اولین فیلم مهم اسپیلبرگ محسوب می‌شود که برای او شهرت جهانی آورد. بیشتر شهرت فیلم به خاطر سبک نو آورانهٔ و خاص خود در آن سال‌ها بود که بسیار در سطح جهانی دیده شد. این فیلم نه تنها پرفروش‌ترین فیلم سال شد و تا سال ۱۹۷۷ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود بلکه اکنون با محاسبه نرخ تورم با فروشی معادل ۲/۰۲۷ دلار یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ با محاسبه نرخ تورم است.

«آرواره‌ها» در ۵۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب مجله امپایر جز ۱۰ فیلم اول است. به نظر خیلی‌ها بهترین فیلم اسپیلبرگ محسوب می‌شود. این فیلم یکی از ۵ فیلم ترسناک است که نامزد دریافت جایزه‌ اسکار بهترین فیلم شد.

در تابستان سال ۱۹۷۵، بیش از ۶۷ میلیون نفر در ایالت متحده به تماشای «آرواره‌ها» رفتند. بعدها این فیلم به عنوان نخستین اثر بلاک‌باستر تاریخ سینمای آمریکا لقب گرفت. «آرواره‌ها» در فهرست بهترین فیلم‌های دلهره‌آور از نگاه موسسه‌ی فیلم آمریکا جایگاه دوم را دارد.

نکته جالب توجه درباره «آرواره‌ها» این است که برای این فیلم سه کوسه‌ی مکانیکی با حالت‌های مختلف (هر دو طرف کوسه بسته، سمت راست باز، سمت چپ باز) ساخته شد که هر کدام از آنها، ۲۵۰ هزار دلار هزینه برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز