گزارش ویژه؛

کرونا بیخ گوش هنرمندان/جدی بگیرید

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۳:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۵
کرونا بیخ گوش هنرمندان/جدی بگیرید
کافی است از پشت صحنه ساخت سریال های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی بازدید کنید تا متوجه شوید یکی از گروه های پر خطر فعالیت های این روز ها تیم های فیلم سازی هستند که قاعدتا برای پر کردن آنتن تلویزیون، مناسبت های مختلف، ساخت سریال های تلویزیونی که می توانند نقش موثری در به خانه نگه داشتن مردم داشته باشد سعی و تلاش می کنند. بر خلاف نظر بسیاری که معتقد هستند این شغل جزو شغل های لاکچری و درواقع متفاوت با دیگر اقشار جامعه است باید گفت ساخت فیلم ها و سریال های تلویزیونی با توجه به شرایط خاص حضور افراد متفاوت در کنار صحنه و در حقیقت عدم استفاده از ماسک برای بازیگران جلوی دوربین که به شدت در معرض خطر هستند و قاعدتا استفاده از ماسک نمی تواند شرایط را مهیا کند تا گروه های فیلمسازی به کارشان برسند ، بدیهی است که بسیاری اعتقاد دارند در کنار دیگر اقشار در معرض خطر ، هنرمندان و به خصوص بازیگران بایستی از واکسیناسیون بهره ببرند تا در گروه و خانواده هنر کمتر شاهد تلفات این ویروس منحوس باشیم.

به گزارش برنا؛ قطعا عوامل پشت دوربین می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مراقبت بیشتری قرار بگیرند اما بدیهی است که شرایط ساخت یک اثر سینمایی یا تلویزیونی به خصوص در لوکیشن های سربسته مانند خانه ها و محیط های خطرناک می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای خانواده هنر داشته باشد. با این حال معتقدیم همه در اولویت هستد.

در گفت و گو با عوامل سریال «بوتیمار» مهران مهام تهیه کننده و علیرضا نجف زاده کارگردان موضوع را بررسی کردیم و به زودی با تنی چند از اهالی هنر این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

بدیهی است اعتقاد ما این نیست که دیگر اقشار جامعه در معرض خطر نیستند اما اولویت بندی و نگاه کارشناسی به این مقوله می تواند زنجیره اتصال و در معرض خطر قرار گرفتن افراد مختلف را قطع کند.

مهران مهام تهیه کننده سریال «بوتیمار» در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا در خصوص شرایط سخت کرونایی در پروژه و واکسیناسیون هنرمندان گفت و گو کرد و گفت: خوشبختانه تیم ما دچار کرونا نشده است اما متاسفانه به دلیل ویروس منحوس بسیاری از سریال های همکاران ما متوقف شده است و در این میان بسیاری از دوستان ما در فضای مجازی ادای روشنفکری دارند و با واکسیناسیون هنرمندان مخالف هستند.

او ادامه داد: واقعیت این است که ما حدود 60 الی 70 نفر با فاصله ی بسیار نزدیک به هم در پروژه مشغول فعالیت بوده ایم. گفته ها حاکی از این است که تیم ملی روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه واکسینه شده اند اما ما که جزو مشاغلی بوده ایم که نباید پروژه را تعطیل می کردیم  و مدام در تلاش بوده ایم تا آنتن را برای این روز های سخت برای مردم پر کنیم تا در خانه بمانند واکسیناسیون برایمان انجام نمی شود.

در حال حاضر چرا نباید بازیگران ما واکسینه شوند و با خیال راحت به ادامه فعالیت هایشان بپردازند.

مهام افزود: اگر خدایی ناکرده هر یک از عوامل یا بازیگران به کرونا مبتلا شوند در خانه به همسر و فرزندان و یا اعضای خانواده اش این ویروس را انتقال می دهد و آن ها نیز به این بیماری مبتلا می شوند.

تنها درخواستی که دارم این است که کمی به فکر عوامل و هنرمندان و بازیگران باشند و به نظر من واکسن تنها حقی است که آن ها می توانند داشته باشند.

ما نیز مانند مشاغل دیگر مانند پلیس، پرستار و.... سختی هایی را تحمل می کنیم. این دوستان حق مسلم شان است که هرچه زود تر واکسینه شوند. راستش هنگام رفتن به پروژه مرجانه گلچین درخواست داد تا دیگر در صحنه حاضر نشود و گروه را ترک کند چرا که ترس ناقل شدن را داشت تا مبادا مادرش که حال خوبی ندارد به این ویروس مبتلا شود.

به طور کل بازیگر حق دارد که از قضیه واکسن خیال راحتی داشته باشد.

علیرضا نجف زاده کارگردان سریال «بوتیمار» در گفت و گو با خبرنگار برنا در ادامه اظهارات مهران مهام خاطرنشان کرد:  نکته ای که باید عرض کنم  این است که گروه های فیلمسازی فقط به 3 الی 4 دوستان شناخته شده و سلبریتی ختم نمی شود بلکه یک گروه 50 الی 60 نفره شامل کارگر، تکنسین های فنی و.... را تشکیل می دهد. درواقع این افراد به طور مداوم کار می کنند و حتی دیده نمی شوند و شاید کمتر دیده شوند.

هر یک از این دوستان خانواده دارند و علاوه بر آن ما نیز هر کدام یک خانواده هستیم و شغل ما نیز جزو مشاغل عمومی تلقی می شود و اصلا امکان تعطیلی نداریم.

نجف زاده در پایان گفت: اینکه کسی خواستار این نیست تا واکسینه شود یا به هر شکلی نمی خواهد کار کند اختیارش دست خودش است ولی عزیزان و همکاران در این مدت نوعی ایثارگری کرده اند و خواستار این بودند تا تولید محتوا صورت بگیرد و مردم در خانه ها بمانند.

متاسفانه سال گذشته نیز بسیار سال بدی بود و ما بسیاری از عزیزان و بزرگان سینما، تلویزیون، تئاتر و مفاخرمان را از دست دادیم. در حقیقت برای این افراد سرمایه گذاری شده بود و زمان  زیادی طی شد تا به جایگاه درستی برسند و واقعا همان زمان نیاز است تا افرادی مانند مرحوم پرویز حسینی، کریم اکبری مبارکه و.... روی کار بیایند.

139801181805515717109094

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز