رونمایی از لوح برنامه در رادیو فرهنگ؛

«هزاره ادب پارسی» صدتایی شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۰۹:۵۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۹۵۳۱
«هزاره ادب پارسی» صدتایی شد
به مناسبت یکصدمین برنامه «هزاره ادب پارسی» مراسم رونمایی از لوح این برنامه در شبکه فرهنگ برگزار شد.

به گزارش برنا، با آماده شدن  یکصدمین برنامه هزاره ادب پارسی  مراسم رونمایی از لوح این برنامه برگزار شد که در این مراسم از عوامل برنامه هزاره ادب پارسی توسط مدیر شبکه فرهنگ تقدیر شد.

هزاره ادب فارسی یکی از افتخارات رادیو در آینده خواهد بود

علیرضا حبیبی مدیر شبکه فرهنگ  در این مراسم گفت: امروز در بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی  و روز پاسداشت زبان و ادب فارسی از عوامل برنامه هزاره ادب پارسی قدر دانی می کنیم که حدود یکسال برای طراحی برنامه ای فاخر در پاسداشت زبان و ادب فارسی و معرفی مفاخر ادبی، با توجه به رویکرد تاریخ ادبیات ایران تلاش کردند.

وی افزود: از همان ابتدا نگاهمان به عنوان تولید برنامه ای فاخر بود .عوامل تولید برنامه یک گروه همدل هستند که با گویندگی استاد بهروز رضوی و تهیه کننده خوش ذوق برنامه سید محمد حسینی باغسنگانی و نویسنده و پژوهشگر برنامه جناب باقر رضایی با مرجعیت کتاب تاریخ ادبیات ذبیح الله صفا شروع به تولید برنامه کردند.

حبیبی هزاره ادب پارسی را یک دوره آموزشی تکمیلی زبان و ادب فارسی دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه یکی از افتخارات رادیو در آینده خواهد بود . ما قرار است که هر یکصد برنامه هزاره ادب فارسی را یک لوح فشرده کرده و به یادگار در آرشیو رادیو قرار دهیم.

هزاره ادب پارسی آرشیو صوتی کامل از ادبیات ایران  است

بهروز رضوی گوینده این برنامه گفت: اینکونه یادکردها و توجه ها باعث دلگرمی عوامل برنامه در روزگاری که همه چی به بی تفاوتی می گذرد می شود.

وی ادامه داد: ما در هزاره ادب پارسی یک آرشیو صوتی کامل از ادبیات ایران تدارک می بینیم که از اولین پدیده های ادب و زبان فارسی دیده شده است و یک آرشیو کامل صوتی می باشد که هرکس در مراجعه به آن به چیزی که می خواهد دست پیدا می کند.

بهترین های پژوهشی در هزاره ادب استفاده شده است

محمد باقر رضایی نویسنده و پژوهشگر برنامه هزاره ادب پارسی اعلام کرد : از زمانی که این طرح توسط مدیر شبکه فرهنگ  داده شد اولویت اولم در زندگی به ثمر رسیدن این طرح بود و بهترین مقوله ها را برای این برنامه آماده کردم.

این‌نویسنده گفت: مرجع  اصلی ما در این برنامه کتاب تاریخ ادبیات ذبیح الله صفا است  ولی در بعضی مواقع  از منابع دیگری که در کتاب ذبیح الله صفا نبود نیز استفاده کرده ایم.

برنامه هزاره ادب پارسی در گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی سید محمد حسینی باغسنگانی از شنبه تا چهار شنبه ساعت 23 از شبکه رادیو یی فرهنگ پخش می شود  این برنامه را روی موج اف ام ردیف 106 مگا هرتز بشنوید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز