نگاهی طنزآلود به غرب وحشی در «گاتربی»

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۱:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۳۴۲
نگاهی طنزآلود به غرب وحشی در «گاتربی»
فیلم سینمایی «گاتربی» ساخته اولریش تامسن کارگردان دانمارکی در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش برنا، فیلم سینمایی «گاتربی» در دو بخش مروری بر ژانرهای معاصر و مروری بر سینمای دانمارک سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

«گاتربی» که دومین فیلم بلند اولریش تامسن در مقام کارگردان است، با نگاهی طنزآلود به غرب وحشی و بی‌قانونی‌های آن، داستانی هجوآمیز را پی می‌گیرد و نوعی متفاوت از کمدی را در سینمای امروز جهان خلق می‌کند. تقابل سودجویان آمریکایی و ابداع‌گران مهاجر به هسته مرکزی داستانی با محوریت سوسیس و رفاقت مبدل می‌شود؛ تقابلی که از نظر برخی تحلیلگران تا به امروز در طول تاریخ ایالات متحده امتداد یافته است!

تامسن همچنین بازیگری توانا و مطرح در سینمای جهان است که به واسطه حضور در فیلم‌هایی چون «جشن – دگم 1» در سال 1998 ساخته توماس وینتربرگ، «سنگینی آب» در سال 2000 ساخته کاترین بیگلو، «مارتای زیبا» در سال 2001 ساخته ساندرا نتلبک، «به آرامی کشتن» در سال 2002 ساخته چن کایگه، «سیب‌های آدام» در سال 2005 به کارگردانی آندرس توماس ینسن، «اینترنشنال» در سال 2009 به کارگردانی تام تیکور، «در دنیایی بهتر» در سال 2010 ساخته سوزان بیر، «دفترچه» در سال 2013 ساخته یانوش شاش و «کمون» در سال 2016 ساخته توماس وینتربرگ شهرتی جهانی دارد. 

این بازیگر در فاصله سال‌های 1997 تا 2020، ده بار در جوایز سینمای دانمارک (روبرت) نامزد جایزه بهترین بازیگر بوده که در نهایت، سه بار این جایزه را دریافت کرده است. او همچنین در سال 2020 برای نقش آفرینی در فیلم «ارنا در جنگ» ساخته هنریک روبن گنز جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره تالین از آن خود کرده است.

تامسن در مقام کارگردان با فیلم سینمایی «گاتربی» در جشنواره‌هایی چون تالین و سائوپائولو در بخش‌های رقابتی اصلی حضور داشته است.

سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز