معرفی کتاب؛

سیر تحول اقتصاد، سیاست، هنر ، علوم و زندگی فرهنگی اروپا از اوج انقلاب صنعتی تا جنگ جهانی اول در «عصر امپراتوری»

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۰:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۸۶۹
سیر تحول اقتصاد، سیاست، هنر ، علوم و زندگی فرهنگی اروپا از اوج انقلاب صنعتی تا جنگ جهانی اول در «عصر امپراتوری»
عصر امپراتوری: 1875–1914 کتابی است که توسط مورخ انگلیسی ، اریک هابسبام نوشته شده و در سال 1987 منتشر شده است.

به گزارش برنا، این کتاب سومین کتاب از سه گانه کتابهای مربوط به "قرن طولانی 19" (نوشته شده توسط هابسبام) است که پیش از آن عصر انقلاب : اروپا 1789–1848 و عصر پایتخت: 1848– 1875 نوشته شده است. کتاب چهارم ، عصر افراط و تفریط: قرن بیستم کوتاه ، 1914–1991 ، به عنوان دنباله ای برای این سه گانه عمل می کند.

اریک هابسبام در کتاب عصر امپراتوری مورد سیر تحول اقتصاد ، سیاست ، هنر ، علوم و زندگی فرهنگی اروپا از اوج انقلاب صنعتی تا جنگ جهانی اول بحث می کند. هابسبام آموزش گسترده و سبک نثر برازنده را برای خلق مجدد دورانی که پایه و اساس قرن بیستم را ایجاد کرده است به هم می آمیزد.

این دوره ی کمتر از پنجاه سال که با رکود اقتصادی آغاز شد توسط هابسبام توصیف می شود، اما اقتصاد جهانی سرمایه داری به سرعت بهبود یافت ، اگرچه اقتصاد غالب انگلیس توسط اقتصاد آلمان و اقتصاد آمریکا تضعیف می شد. افزایش بهره وری منجر به افزایش جریان کالاها و افزایش سطح زندگی می شود. با وجود آن ، نابرابری چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی در حال افزایش بود. این کتاب به مسائل قرن نوزدهم می پردازد.زمانی که صلح حاکم بود و در آن اروپا و دنیای غرب تنها درگیری های جزئی ای داشتند و این سبب شکل گرفتن این باور عمومی شد که دیگر جنگی در کار نخواهد بود. دورانی که آبستن وقایع هولناک آینده بود.

برخی جملات تحسین‌برانگیز درباره «عصر امپراطوری»:

قوت کلام و فصاحت بیان این کتاب را به ثمری ماندگار بدل کرده است.

-نیل اچرسون، ساندی آبزرور (چاپ لندن)

«هنر هابسبام این است که در عین شرح و بسط چگونگی شکوفا شدن یک عصر، چرایی ها و چگونگی های به پایان رسیدن آن عصر را هم بازگفته است... او تنها عصر امپراتوری را شرح نداده بلکه همچنین زمینه های پیدایش قرن بیستم را هم بررسیده است.»

-پل کِنِدی، اکونومیست (لندن)

«کاری است استادانه... کمتر کسی از تاریخ نگاران حال حاضر یارای برابری با دانش حیرت انگیز و تبحر شگفت انگیز محققانه ی اریک هابسبام را دارد.»

-دیوید ام. کِنِدی، نیویورک تایمز بوک ریویو

«پاسخی درخور به منتقدانی که گلایه می کنند دیگر مورخان دانشگاهی قادر به نوشتن کتاب های خوشخوان نیستند... قدرت این کتاب در این است که به ما راهی را نشان می دهد که از طریق آن می توانیم عصری را که به نظر کلاً و کاملاً به سر آمده با روز و روزگار امروزین خود ربط دهیم.»

-جیمز جول، نیویورک ریویو آو بوکز

اثر حاضر تاریخ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرن نوزدهم را در بر می گیرد، دورانی که ویژگی آن پیروزی جامعه لیبرالی و بورژوایی بود، دوران صلح و آرامشی بی سابقه که به قدرت های بزرگ امکان داد تا مستعمرات را تسخیر کنند، دورانی که آبستن حوادث آینده بود: جنگ جهانی اول، زایش جنبش های کارگری و سوسیالیستی، پیدایش خواستگاه های ژرف انقلاب روسیه و امپریالیسم غربی. در این عصر است که می توان تکوین جنبه هایی از قرن بیستم را مشاهده کرد.

«این اثر با آن که حاصل کار مورخی حرفه ای است اما مخاطبانش تنها دانشگاهیان نیستند. مخاطبان این کتاب همه ی آن کسان اند که می خواهند به در ک بهتری از جهان دست یابند، کسانی که باور دارند خواندن تاریخ برای دست یافتن به درک بهتر از جهان مهم است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز