محمدمهدی عسگرپور خبر داد؛

نام جشنواره جهانی فیلم فجر در کنار جشنواره‌های معتبر دنیا

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۳:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۴۶۷۸
نام جشنواره جهانی فیلم فجر در کنار جشنواره‌های معتبر دنیا
محمدمهدی عسگرپور دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در آئین آغاز به کار رسمی این رویداد، از ثبت رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست جشنواره‌های جهانی «فیاپف» خبر داد.

به گزارش برنا، محمدمهدی عسگرپور دبیر این رویداد در آیین آغاز به کار رسمی جشنواره، گفت: چند سالی است که جشنواره تلاش می‌کند در فدراسیون جهانی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) ثبت شود. این تلاش‌ها بعد از این چند سال به نتیجه رسید و امروز باعث افتخارم است که بگویم  جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته در فیاپف به ثبت رسید. این جشنواره در کنار جشنواره‌های معتبر جهانی به ثبت رسیده است که این موضوع مزیت‌های زیادی دارد و البته مسایل خاص خود را هم دارد.

عسگرپور تأکید کرد: وقتی در قاعده‌های جهانی قرار می‌گیریم، در شرایط جدیدی هم قرار می‌گیریم. ولی به نظرم موفقیت بزرگی برای سینمای ایران تلقی می‌شود به نوبه خود این موفقیت را به سینمای ایران تبریک می‌گویم.

امیر اسفندیاری معاون دبیر جشنواره هم در این زمینه عنوان کرد: می‌خواهم این خبر را دوباره بگویم چون بسیار هیجان‌انگیز است؛ سه سال نمایندگان فیاپف به ایران آمدند و همه چیز را چک کردند.‌ قرار بود عضو جشنواره‌های رقابتی شویم که جشنواره‌های معتبری مثل کن، ونیز و... در این لیست قرار دارند. الان هم جشنواره جهانی فیلم فجر به این فهرست راه پیدا کرده است.

سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز