مدیران شهری از نمایشگاه‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کردند

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۵:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۲۷۰۴
مدیران شهری از نمایشگاه‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کردند
جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران در جریان بازدید از نمایشگاه‌های دایر در خانه هنرمندان ایران، بیان کردند ظرفیت‌های هنری باید در فضای شهر جریان پیدا کند.

به گزارش برنا، با گذشت تنها سه روز از افتتاح شش نمایشگاه جدید در خانه هنرمندان ایران، این رویدادها میزبان هنرمندان، مدیران و مسئولان و مردم علاقه‌مند به هنرهای تجسمی بوده‌اند. در حاشیه افتتاح این رویداد جمعی از مدیران شهری از نمایشگاه «نگاهی دیگر» که به همت خانه میتا از آثار توانجویان اوتیسم و مادران یاری‌گر آن با نمایش عکس‌هایی از ندا شیاری، علیرضا علامه زاده و وحید سپهراد در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران دیدن کردند.

 فراهانی: نقش مهم نمایشگاه بر آشناسازی مردم با توانمندی توانجویان اوتیسم

مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس «نگاهی دیگر»گفت: کارهای فرهنگی-اجتماعی از قبیل برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مهمی در آشنایی مردم و توانمند‌سازی همه افراد جامعه دارد. عکاسی تعدادی از آثار این نمایشگاه  توسط توانجویان خانه میتا و هنرمندان اوتیسم انجام شده که به نظرم عکس‌هایشان خیلی خوب و حرفه‌ای است. نگاه این عزیزان به روایت زندگی قابل توجه و بسیار محترم است.

وی درباره اهمیت حمایت مردم از هنر به ویژه نمایشگاه‌ها افزود: شرایط باید به گونه‌ای باشد که اقشار مختلف مردم از این گونه نمایشگاه‌ها دیدن کنند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مهمی در جهت آشنایی خانواده‌ها با شرایط برخی از بیماری‌ها دارد و آگاهی رسان است.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: وقتی می‌گوییم تهران شهری برای همه، یعنی شهر باید برای همه اقشار جامعه در دسترس پذیر بوده و برای همه شهروندان، زیست پذیر باشد. این مساله از جمله مهم‌ترین زوایای پنهان در عکس‌ها بود که برجسته شدنش تمرکز و توجه بیشتر مدیران شهری را می‌طلبد.

یلوه: هنر جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

احسان یلوه، شهردار ناحیه ۱ منطقه ۶ شهرداری تهران نیز از جمله مهمانان نمایشگاه عکس «نگای دیگر» بود. وی ضمن بازدید از این رویداد عنوان کرد: هنر دارای لطافت است و ظرافت و شیرینی دارد. گاهی اوقات استفاده از زبان هنر برای توضیح و بیان بسیاری از مفاهیم و موضوعات، راهکار انتقال بسیار دقیق تر و با مسیر موجزتری است. بسیاری از مطالب و مفاهیمی را که ممکن است برای توضیح‌اش چندین و چند مقاله و کتاب لازم باشد، شاید بتوان در نهایت سادگی در یک بیت شعر، یک تابلوی نقاشی یا طراحی، یک عکس و... منتقل و بیان کرد. درحقیقت هر اثر هنری ورای ذات هنری و روح هنرمندانه جاری در آن می‌تواند یک دنیا حرف و آموزش داشته باشد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد:عموما مردم حوزه شهری را  با مفاهیم سخت و خشن می‌شناسند و متاسفانه اگر موضوعی هم در شهر جریان دارد کمتر کسی به دیده هنر به آن نگاه می‌کند اما شهر، موضوعات شهری و حتی ظرفیت‌های موجود در شهر مانند مجموعه خانه هنرمندان می‌تواند روح هنر را در شهر جریان ببخشد.

یلوه گفت: نمایشگاه از نگاهی دیگر یک اتفاق خوب در حوزه هنر شهری است. در این نمایشگاه، عکس هایی که بچه های اوتیسم، خالقش بوده اند به نمایش درآمده است. از آنجایی که اختلال اوتیسم یک اختلال در مهارت ارتباطی محسوب می‌شود و شهر هم فضایی زنده پر از تعاملات روزمره است، این اتفاق را به فال نیک باید گرفت و به توسعه و ادامه چنین رویدادهایی کمک کرد. در واقع این نمایشگاه بابی است که مردم و مسئولان با مشکلات، دغدغه‌ها و نوع زندگی این گروه از شهروندان جامعه بیشتر آشنا شوند و زندگی را از دریچه نگاه آنان ببینند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 21 از شش نمایشگاه‌ «مرزی برای دیدن»، «زیبایی در جنگ»، «رویداد هنری فاصله»، «نگاهی دیگر» و «مرثیه‌ای برای یک رویا» و «بالقلم» بازدید کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز