بازیگر «روزهای آبی» در گفت‌وگو با برنا؛

ویدا جوان نگران امنیت شغلی هنرمندان

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۹۷۳
ویدا جوان نگران امنیت شغلی هنرمندان
ویدا جوان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، انتظارها و توقعات خود از رئیس جمهور آینده را در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد.

هنرمندان به عنوان ستون های فرهنگی کشور در حفظ و ارتقای هنر این مرز و بوم تاکنون نقش موثری داشته اند، ولی در ایام کرونا هنر از رونق افتاد. مورد بی مهری قرار گرفت و هنرمندان را با مشکلات مختلفی مواجه کرد. در این شرایط بدیهی است هنرمندان از رئیس جمهور آینده برای رسیدگی به مشکلات آنها و ارتقای حوزه فرهنگ و هنر توقعاتی داشته باشند که در این خصوص ویدا جوان بازیگر مجموعه های تلویزیونی «روزهای آبی»، «شمعدونی»، «زمانه»، «ماه و پلنگ»، «سارق روح»، فیلم های سینمایی «آبادان یازده 60»، «آکاردئون»، «جان به حراج» و نمایش های «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»، «زیبایی گاهی زن است»، «مضحکه شبیه قتل»، «جان گز» و «جیرجیرک نسخه پاراجانوف» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، با اشاره به اینکه از رئیس جمهور آینده توقع دارد به مشکلات هنرمندان رسیدگی کند و تاکید کرد در دولت آینده به امنیت شغلی هنرمندان توجه شود.

ویدا جوان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، در خصوص اینکه از رئیس جمهور آینده در حوزه فرهنگ و هنر چه توقعی دارد عنوان کرد: به عنوان یک هنرمند انتظارت به جای زیادی از رئیس جمهور آینده دارم. به نظرم شخصی که مسئولیت ریاست جمهوری یک کشور را بر عهده می گیرد باید از حوزه فرهنگ و هنر شناخت کافی داشته باشد.

جوان ادامه داد: به روانشناسی مردم آگاه باشد. رابطه روانشناسی، جامعه شناسی با فرهنگ و هنر را بداند. به کیفیت تولیدات حوزه فرهنگ و هنر اهمیت بیشتری دهد. به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشد و برای آنها فرصت های شغلی ایجاد کند.

وی افزود: انتظار می رود در دولت آینده به امنیت شغلی اهالی فرهنگ و هنر توجه بیشتری شود. عرصه را کمی برای هنرمندان باز‌تر بگذارند. بودجه بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یابد و هنرمندان را از لحاظ اقتصادی حمایت کنند و به مشکلات مالی آنها رسیدگی شود.

بازیگر سریال «روزهای آبی» در پایان گفت: با توجه به اینکه عرصه ای که به عنوان یک هنرمند به آن مشغول هستم حوزه تاثیرگذاری در کل جامعه است. حتی با وجود اینکه سعی دارند آن را نادیده بگیرند و حتی شاید گاهی مردم این باور را داشته باشند که هنر حوزه ارزشمندی نیست و تاثیری در خورد و خوراک جامعه ندارد، ولی به نظرم خوراک فرهنگی در بعضی از مواقع نسبت به خوراک جسمی موثر‌تر است و در واقع به فرهنگ اصولی و صحیح باید توجه بیشتری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز