امیر‌محمد زند در گفت‌وگو با برنا؛

توقعات بازیگر «ستایش» از رئیس‌جمهور آینده

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۹:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۴۰۴۳
توقعات بازیگر «ستایش» از رئیس‌جمهور آینده
امیر‌محمد زند بازیگر سینما و تلویزیون، انتظارها و توقعات خود از رئیس‌جمهور آینده را در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد.

هنرمندان به عنوان ستون های فرهنگی کشور در حفظ و ارتقای هنر این مرز و بوم تاکنون نقش موثری داشته اند، ولی در ایام کرونا هنر از رونق افتاد، مورد بی مهری قرار گرفت و هنرمندان را با مشکلات مختلفی مواجه کرد. در این شرایط حوزه فرهنگ و هنر به توجه ویژه و هنرمندان به امنیت شغلی نیازمند هستند. بدیهی است هنرمندان در آستانه انتخابات از رئیس جمهور آینده برای رسیدگی به مشکلات آنها و ارتقای حوزه فرهنگ و هنر توقعاتی داشته باشند که در این خصوص امیر‌محمد زند بازیگر سریال‌های «ستایش 2 و 3»، «چرخ و فلک»، «ماه و پلنگ»، «ترور خاموش»، «محکومین»، «او یک فرشته بود» و فیلم‌های سینمایی «آکاردئون»، «اشک تمساح» و «رخ دیوانه» در گفت‌وگو با برنا، با اشاره به اینکه از رئیس جمهور آینده توقع دارد به هنرمندان به عنوان سرمایه های ملی کشور توجه بیشتری شود که مجبور نشوند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند. تاکید کرد در دولت آینده به مشکلات هنرمندان رسیدگی شود.

امیر‌محمد زند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در خصوص اینکه در آستانه انتخابات از رئیس جمهور آینده در حوزه فرهنگ و هنر چه توقعی دارد عنوان کرد: پرچم فرهنگ یک کشور اگر برافراشته باشد به موفقیت آن کشور در خیلی از زمینه ها کمک می کند و می تواند تاثیرگذار باشد و هر چقدر تولیدات فرهنگی و هنری فاخر و ارزشمند بیشتر شود در تربیت جامعه و شناساندن فرهنگ‌وهنر ایرانی در عرصه های جهانی موثر است.

زند در ادامه گفت: طبیعی است هنرمندان از رئیس‌جمهور آینده در حوزه فرهنگ و هنر چه انتظاراتی دارند. آنها امنیت شغلی ندارند و اگر بیمه هستند خودشان هزینه بیمه را پرداخت می کنند. صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان هزار و یک مشکل به همراه داشته و پول هنرمندان هنوز به آنها پرداخت نشده است.

بازیگر سریال «ستایش» افزود: هنرمندان انتظار دارند مشکلات آن ها در دولت آینده رفع شود. در غیر اینصورت امکان دارد عده‌ای از آن‌ها که سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند به خارج از کشور مهاجرت کند.

زند معتقد است: حدود 20 الی 25 سال طول می کشد یک هنرمند به جایگاه مناسبی برسد و طی این سال ها برای ارتقا و پیشرفتش از پول بیت المال هزینه شده است. اگر قرار باشد سرمایه های کشور به راحتی از دست بروند و مهاجرت کنند برای کشور طبعات خوبی را در پی ندارد و حتی خطرناک خواهد بود.

 این بازیگر در پاسخ به این سوال که تاکنون هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ و هنر برنامه ای ارائه ندادند گفت: نامزدهای انتخابات این دوره هنوز در حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان حرفی به میان نیاورده اند. امیدوارم در دولت آینده اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

امیرمحمد زند در پایان گفت: انتظار می رود رئیس جمهور آینده به وعده هایش عمل کند. به نظرم اگر به وضعیت اقتصادی مملکت رسیدگی شود و اوضاع بهتر شود مسائل دیگر هم قابل حل است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز