مردم از چهره‌های تکراری خسته می‌شوند / سینما به چهره‌های جدید نیاز دارد

۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۰۹:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۵۲۶۲
مردم از چهره‌های تکراری خسته می‌شوند / سینما به چهره‌های جدید نیاز دارد
داریوش باباییان تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «پنجه در خاک»، «دختران انتظار» و «زهر عسل» با اشاره به اینکه سینما به چهره‌های جدید نیاز دارد تأکید کرد که مردم از چهره‌های تکراری خسته می‌شوند.

داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: کرونا مثل زلزله و بلای طبیعی در دنیا شرایط عجیبی به وجود آورد و سینما نیز از این وضعیت آسیبی جدی دید و ماه‌ها به این نکته تأکید شد که مردم به سینما نروند. به هر حال سینما در شرایطی قرار گرفت که هیچ برنامه‌ریزی نداشت و ایده‌های سریع و لحظه‌ای به کار برده شد. در ایران به دلیل شرایط اقتصادی بد وضعیت سینما به مراتب بدتر از دیگر کشورها بود و شبکه نمایش خانگی در این بین با بیشتر شدن تولیداتش رونق گرفت.

باباییان خاطرنشان کرد: سینما زمانی می‌تواند به شرایط عادی بازگردد که جلوی مسائل بسیاری گرفته شود و مردم در خانه نشستن و فیلم دیدن را کنار گذاشته و دوباره سینما بیایند. ما امروز فیلم‌های سینمایی بسیاری داریم که پیش از شیوع کرونا ساخته شده‌اند اما هنوز امکان اکران برایشان فراهم نشده است و دولت هم اگر می‌خواهد سینما را از این وضعیت نجات دهد بهتر است از این فیلم‌ها حمایت کند تا فیلم‌ها با اطمینان اکران شوند و سینما کم‌کم رونق بگیرد.

او افزود: تعطیلی سینما باعث شده تا همه چهره‌ها و حتی بازیگران جدید به شبکه نمایش خانگی گرایش پیدا کنند و برگرداندن این بازیگران به سینما کار بسیار سختی است چرا که در شب که نمایش خانگی دستمزد بالایی به آن‌ها پرداخت شده و از طرفی امروز سینما هیچ شرایط مطمئنی ندارد و فیلم‌ها نمی‌توانند اکران موفقی داشته باشند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: بسیاری از بازیگران دیگر میلی به بازی کردن در فیلم‌های سینمایی نخواهند داشت و فعالیتشان را احتمالاً در همان شبکه نمایش خانگی که درآمد بالایی دارد محدود می‌کنند چرا که درآمد بیشتری برای آن‌‌ها دارد. بخش خصوصی که با پول‌های بادآورده کاری ندارد و با سرمایه خودش فیلم می‌سازد در این بین نمی‌تواند هزینه‌هایی که مرسوم شده را پرداخت کند. امیدوارم مدیران جدید سینما برای این مسئله برنامه‌ریزی و فکری داشته باشند تا این مشکل حل شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «گارد ویژه» درباره تأثیر ستاره‌ها بر فروش فیلم گفت: طی سال‌های اخیر فروش فیلم‌ها به ما ثابت کرده که بالا رفتن میزان فروش ارتباط چندانی با ستاره‌های یک فیلم ندارد. مردم فیلم‌های خوب را پیدا کرده و می‌بینند و دیدیم که فیلم‌هایی بدون بازیگر مطرح هم بودند که فروش قابل توجهی داشتند. شبکه نمایش خانگی هم باید به این نتیجه برسد که ستاره‌ها تنها بخشی از ماجرا هستند و فیلم و سریال باید کیفیت لازم را داشته باشد و پس از کیفیت بالا و مخاطب‌پسند بودن فیلم، نکته بعدی حضور بازیگران مطرح و ستاره است.

او در پایان افزود: ما نباید به بازیگرانی که به شبکه نمایش خانگی رفته‌اند متکی باشیم. بازیگران بسیاری هستند که در سینما رشد پیدا کرده‌اند و با پول‌های کلانی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارد به این رسانه رجوع کرده‌اند. شاید به دلیل بهتر بودن وضعیت اقتصادی در گذشته سینماگران جسارت بیشتری برای معرفی چهره‌های جدید داشتند. خود من در چند فیلمی که ساختم بیش از 30 تا 40 بازیگر جوان به سینما معرفی کردم که بعضاً برخی از این بازیگران به ستاره تبدیل شدند. انتخاب بازیگران جوان با هزینه‌های کم می‌توان بودجه ساخت فیلم را هم کاهش دهد و هم چهره‌های جدید را به سینما معرفی کند چرا که قطعاً مردم از چهره‌های تکراری خسته می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز