در رادیو فرهنگ بشنوید؛

معرفی روستای جهانی چادرشب بافی در «آیش»

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۹:۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۹۲۰۳
معرفی روستای جهانی چادرشب بافی در «آیش»
شنوندگان رادیو فرهنگ دوشنبه ۷تیر ماه همراه با برنامه« آیش» با فرهنگ مردم روستای قاسم آباد سفلی روستای جهانی چادر شب بافی آشنا می شوند.

به گزارش برنا؛ آیش برنامه ای با موضوع  معرفی روستاهای سراسر کشور است که از  رادیو فرهنگ پخش می شود در این برنامه  به استان گیلان سفر کرده  و روستای قاسم آباد یکی از روستاهای شهرستان رودسر، از توابع بخش چابکسر و واقع در دهستان اوشیان معرفی می شود.

بخش شرقی این روستا ، موسوم به قاسم‌آباد سفلی، شامل محلات چایخانسر، چایجان، گالش محله، کلافه محله است،از مهم‌ترین آثار باستانی قاسم آباد، قلعه بندبن است که از چشم انداز بسیار زیبا و منحصر به فردی برخوردار است. شغل غالب در قاسم آباد، کشاورزی ست و محصولات کشاورزی آنها: برنج، پرتغال، نارنگی، نارنج، کیوی و... می‌باشد و بعضی، به دامداری مشغول هستند.

روستای قاسم آباد به عنوان روستای جهانی "چادرشب‌بافی" ثبت جهانی شده است ، همچنین‌لباس قاسم‌آبادی ، از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین لباس‌های ایران و خاور است که در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف مد و لباس، حائز جوایز ویژه شده‌است.

گفتنی است ،مستند «آیش» که به روستاهای ایران می پردازد و شنوندگان را با دیدنی ها و سبک زندگی در شهرهای کوچک و روستای های ایران آشنا می کند.

« آیش»  را ساعت۱۵:۱۵ به همت گروه جامعه و‌با تهیه کنندگی فریده گودرزی از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز