در رادیو فرهنگ؛

برنامه ریزی اوقات فراغت تابستانی با "جوانه ها"

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۲:۲۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۰۳۰۳
برنامه ریزی اوقات فراغت تابستانی با جوانه ها
در مجله «جوانه ها» که برنامه ای با اجرای نوجوان است پنج شنبه ۱۰ تیر ماه به موضوع برنامه ریزی برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات تابستان پرداخته می شود.

به گزارش برنا؛  برنامه این هفته "جوانه ها" در بخش اصلی با توجه به شروع تابستان،به برنامه ریزی برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات تابستان با توجه به محدودیت های کرونایی اختصاص دارد.

اوقات فراغت به عنوان یک پدیده فرهنگی- اجتماعی که در ابعاد مختلف اقتصادی- سیاسی و غیره مؤثر است و موضوع مشترک بین تمام اقشار جامعه است که در این برنامه نوجوانان به همسالان خود چگونگی برنامه ریزی برای گذران این زمان را در شکل های مختلف پیشنهاد  میکنند.

در برنامه جوانه ها  کتابی ویژه نوجوانان اثر جف کینی به نام "خاطرات یک بچه‌ی بی عرضه" معرفی می شود.

مجموعه خاطرات یک بچه‌ بی‌عرضه، ماجراها و خاطرات گرگ هفلی، پسرک خلاق ماجرا است. او که معتقد است حسابی خلاقیت دارد، همیشه سعی می‌کند کارها را به شیوه‌ی خودش درست کند اما اکثر اوقات بدتر می‌شود. در ضمن گرگ مجبور است با برادر بزرگ‌ترش که هیچوقت به هیچ چیز علاقه نشان نمی‌دهد، سروکله بزند.

در بخش «خوشمزه» مجله "جوانه ها" شنوندگان با طرز تهیه اشکنه ی اسفناج( غذای محلی و پر طرفدار شهر تهران )  آشنا می شوند و در ادامه  بازی بومی محلی طناب بازی که بازی مشترک در اهواز ، آبادان ، مسجد سلیمان و... است معرفی می شود.

در بخش معرفی مشاهیر، ضمن معرفی احمدرضا دالوند منتقد هنری، نویسنده و پژوهشگر هنر، تصویرگر و طراح گرافیک شنوندگان با آثار وی آشنا می شوند. دالونت یکی از چهره‌های سرشناس فرهنگی هنری داخل ایران بود که تصویرساز، گرافیست، منتقد و مدیر هنری مطبوعات مشهور بود.

در بخش طنز برنامه جوانه ها نیز موضوع نوجوان و ورزش در خانه پیگیری می شود.

حمایت از کالای ایرانی و اقلام ورزشی ، موضوع دیگری است که در بخش "ما میتوانیم" از مجله جوانه ها به آن  پرداخته می شود.

برنامه "جوانه ها" را با اجرای نوجوانان  به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی  ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز