معرفی کتاب؛

«اَبَر سینما» کتابی برای درک سینما در عصر دیجیتال

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۹۵۲
«اَبَر سینما» کتابی برای درک سینما در عصر دیجیتال
«ابر سینما» اثری است از ویلیام براون پژوهشگر و منتقد فیلم که در عصر دیجیتال به دنبال یافتن فلسفه فیلم‌هاست.

به گزارش برنا، ویلیام براون تکنولوژی دیجیتال را سبب تغییر سینما می‌داند و در این کتاب چهارچوبی نظری ارائه می‌کند تا بتوانیم بر اساس آن فضا، زمان، موجودات و کاراکترهای سینمای دیجیتال را درک کنیم. همچنین به فهم ارتباط مخاطب با آن‌ها کمک می‌کند.

«ابر سینما» در پنج فصل با عناوین «تسخیر و تحت سیطره در آوردن فضا در سینمای دیجیتال»، «ویژگی غیر-انسان محوری سینمای دیجیتال»، «از زمان‌بندی تا زمان در سینمای دیجیتال»، «مجموعه جهان- فیلم- تماشاگر» و «نتیجه‌گیری با عشق» نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب، دیدگاهی نوآورانه را درباره ی سینما در عصر دیجیتال مطرح می کند. از همان صفحه ی نخست با متنی شیوا مواجه می شویم که دستورالعملی جامع برای مطالعه ی سینمای معاصر در اختیار ما قرار می دهد... حضور فیلم (باشگاه مشت زنی) به عنوان نقطه ی مرجع اصلی و ثابت در سرتاسر کتاب احساس می شود.

وارنا باکلند، سردبیر فصلنامه ی نقد جدید مطالعات سینما و تلویزیون

اثری تفکر برانگیز که مشتاقانه خواندن آن را به علاقه مندان سینما توصیه می کنم... نویسنده ی کتاب در ایجاد الگویی جدید برای اندیشیدن و ارائه استدلال نظری درباره ی سینما در عصر دیجیتال موفق عمل می کند. این کتاب، اثری بسیار مهم و ارزشمند است چون اغلب هنگام بحث درباره ی سنمای معاصر یعنی سینمای دیجیتال- چه درباره ی ویژگی های فنی و چه وجوه زیباشناسی آن- ناگریز از اصطلاحات و مفاهیم رایج سینمای پیشا-دیجیتال کمک می گیرد.

نیکولاس رامبز، نویسنده و نظریه پرداز سینما

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز