«نظام تربیت دینی» و «مرغ دریایی دایی وانیا» به «چاپخانه» رسیدند

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۳:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۸۴۸۱
«نظام تربیت دینی» و «مرغ دریایی دایی وانیا» به  «چاپخانه» رسیدند
کتاب‌ «نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی(ره)» و نمایش نامه «مرغ دریایی دایی وانیا» امروز ۲۷ تیرماه در برنامه «چاپخانه» رادیوفرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش برنا؛ در برنامه «چاپخانه» این هفته مریم بیانی با محمد احسانی نویسنده کتاب «نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی(ره)» گفت و گو می کند، این کتاب  در ۶ فصل توسط انتشارات پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی منتشر شده است .

مفاهیم و کلیات، مبانی تربیت دینی؛ اهداف تربیت دینی؛ اصول و روش‌های تربیت دینی؛ عوامل مؤثر در تربیت دینی؛ شاخصه‌های نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی فصل هایی است که بر اساس آن کتاب تدوین شده  و در انتها نتیجه‌گیری و کتابنامه نیز به آن افزوده شده است.

همچنین همراهان  این برنامه می‌توانند شنونده گفت و گوی مصطفی محمودی با آرمان طیران نویسنده نمایش نامه «مرغ دریایی دایی وانیا» باشند.

«مرغ دریایی» چخوف یکی از نمایشنامه‌هایی است که «طیران» در نوشتن نمایشنامه خود آن را با «دایی وانیا» تلفیق کرده است. چخوف در این اثر افکار و ایده‌های‌اش درباره هنر، قریحه هنری و چیستی هنر را با صراحت و شفافیتی کم‌نظیر ابراز می‌کند.

همچنین نمایشنامه «دایی وانیا» از آثار برجسته معاصر است که در آن ماجراهای اقتصادی و عاشقانه بسیاری در یک خانواده روسی رخ می‌دهد که هریک از اعضای این خانواده را دچار تحولی می‌کند.

اما آرمان طیران در تلفیق این دو‌نمایش یک نمایش تخت حوضی اما بسیار مدرن به وجود آورده  که برگرفته از دو اثر آنتوان چخوف است و اگر چه این نمایش برگرفته از آثار چخوف بوده اما اثر  روند کاملاً سنتی را دنبال می‌کند ،این اثر ابتدا با معرفی شخصیت‌ها شروع می‌شود و داستان روایت یک شخص روس (چخوف) است که مرغ دریایی خود را گم کرده. این مرغ وارد دربار ایران می‌شود، دربار ایران وضعیت نابسامانی دارد و طی اتفاقاتی چخوف به ایران می‌آید و درباریان ایران را به دلیل جنگ ترک می‌کنند.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ۲۰:۰۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز