چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

بالاخره محسن چاوشی به حرف آمد /اصغر فرهادی کماکان پر سر وصدا/ خداحافظی منوچهر هادی/کماکان «پایتخت» روی آنتن تلویزیون/بازیگر ایرانی در جشنواره برزیل درخشید

۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۰۸۲
بالاخره  محسن چاوشی به حرف آمد /اصغر فرهادی کماکان پر سر وصدا/ خداحافظی منوچهر هادی/کماکان «پایتخت» روی آنتن تلویزیون/بازیگر ایرانی در جشنواره برزیل درخشید
در هفته ای که گذشت اخبار بیشتر معطوف به جایزه اصغر فرهادی، موفقیت های سریال «دودکش»، بازگشت سریال «پایتخت» به آنتن و رکورد فیلم سینمایی «دینامیت» روی پرده سینما ها بود که در این هفته نیمه تعطیل در شبکه های مختلف اجتماعی دست به دست شد.

ایرانی هفته؛ محسن چاوشی

محسن چاوشی با انتشار بیانیه ای در صفحه شخصی اینستاگرامش با ادبیات متفاوت تر از همیشه از تمامیت ارضی کشورش دفاع کرد. متن این بیانیه در ذیل می آید.

محسن چاوشی خواننده پر طرفدار کشورمان با انتشار پستی پر از غرور و حس وطن پرستی به بی آبی سرزمینش و سختی هموطنانش واکنش نشان داد.

در متن منتشر شده از سوی محسن چاوشی آمده است:

آب قرارِ زندگی بود، نه بهانه مرگ و جدایی… باور کردنی نیست که در نتیجه چندین سال سیاست‌های نادرست و غلط، نخل‌هایی که گلوله‌های صدّام نتوانست خم به ابرویشان بیاورد، سوختند و افتادند.

باید بازگردیم و ببینیم که چگونه این همه تصمیم اشتباه کنار هم قرار می‌گیرند تا بر لب خشک کارون ترک بنشیند. مگر این سرزمین بدون تک‌تک اقوامش، بدون تُرک، کرد، لر، عرب و… معنا و هویت دارد!؟ سر باز کردن دوباره زخمی که بر سینه سرزمین و زادگاهم، بر قلب خوزستان نشسته است باعث شد که جای جای ایران بیشتر از گذشته با این رنج و اندوه همراه شوند.

برای من شنیدن صدای حمایت تُرک و لر و فارس از خوزستانِ لب تشنه مرهمی بود بر زخمی که به جان داریم. هرچند همیشه هراسم از این بوده که به خاطر جهل، ظلم و اشتباهات عده قلیلی، جدایی‌طلبان و دشمنان این آب و خاک، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و ایران را به سمت تجزیه ببرند. باور دارم که توده مردم و همه اقلیت‌ها دشمن این جدایی هستند. همان‌هایی که ۸ سال دست در دست هم، نگذاشتند یک وجب از این خاک کم شود، بعد از این هم نخواهند گذاشت که کسی از ایشان سوءاستفاده کند.

تبدیل کردن ندای لب تشنه‌های عدالت‌جو به نجوای فاسد جدایی‌طلبی، جز ظلم بیشتر به این مردم و این سرزمین نیست. باور قلبی من این است که توده‌مردم ایران، جز مهر و دوستی و اتحاد، کلامی ندارند و جز عدالت، آزادی و آبادانی، سودایی را در سر نمی‌پرورند. ما دست در دست هم سرود ایران می‌خوانیم، برای مظلومیت خوزستان، سیستان و دیگر نقاط این سرزمین گریه می‌کنیم و فریاد سر می‌دهیم اما نمی‌گذاریم که حتی یک نفر از این آواز ما رویای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند.

اگر مسئولِ دلسوزی هست که صدای ما را بشنود، از او می‌خواهم که به داد خوزستان برسد. لطفاً نگذارید زخمی بیش از این بر تن این سرزمین بنشیند. ما نیازمند تصمیمات درست، عاقلانه و فوری هستیم و از وعده، رنج و فراموش شدن‌ها خسته‌ایم…

حضور-محسن-چاوشی-در-برنامه-شهاب-حسینی؟-عکس

تکراری هفته؛ سریال «پایتخت»

سریال «پایتخت» در تعطیلات کرونایی هفته گذشته با شکل و شمایل عجیبی روی آنتن رفت و با اظهار نظر های متفاوتی از سوی طرفداران این سریال پر مخاطب مواجه شد. برخی معتقد بودند پخش های متعدد سریال به جذابیت های کاراکتر و داستان ها لطمه می زند و برخی نیز کماکان علاقه مند هستند این سریال تلویزیونی را به رغم تکراری بودن دنبال کنند .

آمار و ارقام نشان از این دارد که این مجموعه تلویزیونی در تعطیلاتی که گذشت هم پرمخاطب و جذاب توانست تماشاگرش را جلب و جذب کند.

277314_115

خداحافظی هفته؛ کارگردان «گیسو»

منوچهر هادی در سال های اخیر سریال های متفاوتی را برای شبکه نمایش خانگی ساخته است و بی تردید یکی از رکورد داران تولید در این عرصه محسوب می شود. او با انتشار پستی خداحافظی اش با سریال «گیسو» را اعلام کرد تا به هر دلیلی دیگر با این مجموعه همراه نباشد.

منوچهر هادی یکی از کارگردانان کاربلد و موفق سال های اخیر در شبکه نمایش خانگی بوده است که با آثار متفاوتی با این مدیوم تولید سریال داشته است.

شایعات زیادی در خصوص این عدم همکاری به گوش می رسد که طبیعتا بهتر است از زبان خودش به آن پرداخته شود.

IMG_1801

خبرساز هفته؛ اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کماکان در اوج اخبار است و جایزه ارزشمند او از جشنواره سینمای کن مدت ها می تواند سینمای نگران ما را خوشحال نگه دارد. بدیهی است که فرهادی با فیلم «قهرمان» می تواند در جشنواره های مختلف حضور یافته و بر افتخارات سینمای ایران بیفزاید.

1237160_455

پر طرفدار هفته؛ سریال «دودکش»

برزو نیک نژاد این روز ها با سریال «دودکش» روی آنتن شبکه یک سیماست و بی تردید می توان گفت سریال خوش ساخت او با موفقیت در فصل جدید برای لحظاتی توانسته است اوقات مفرح را به خانه ها بیاورد.

اگرچه سریال بر پایه داستان عجیب و غریبی پیش نمی رود اما تمام متریال لازم برای جدا شدن مخاطب از ماجرا های تلخ این روز ها در این سریال محسوس است.

مشخصا هدایت بازیگران توسط کارگردان، اندازه حساب شده بازی بازیگران در طنازی و نمایش قابل باوری از زندگی در لحظه لحظه سریال نقطه عطف مجموعه ای است که با بازی هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، بهنام تشکر و.... این شب ها مهمان خانه ها است.

61948274

انفجار هفته؛ «دینامیت»

در روز هایی که کشتی سینمای ایران دامن گیر کرونا است و باید اذعان داشت که یکی از مشاغل صدمه دیده از این ویروس منحوس خانواده سینما و تئاتر هستند فیلم سینمایی «دینامیت» توانسته به رکوردی قابل توجه دست پیدا کند.

61969210

زخم خورده هفته؛ سانسور سریال «زخم کاری»

سریال «زخم کاری» با رضایت ساترا بلاخره پخش شد اما این پخش آن چیزی نبود که صاحبان اثر را راضی کند.

سریال «زخم کاری» با برش های عجیب و غریب بلاخره منتشر شد اما مخاطبان معمولی سریال هم متوجه سانسور های سریال و کات های بی ربط اثر در لحظات حساس قصه شدند. مشخصا سریال «زخم کاری» که امروز جزو پر طرفدار های شبکه نمایش خانگی است به این راحتی ها سر سلامت به روز پایان نمی رساند .

کارگردانان و برخی از بازیگران این سریال نیز به این مسئله واکنش های متفاوتی نشان دادند.

968548_143

درخشش هفته؛ حسین سلیمانی

حسین سلیمانی بهترین بازیگر مرد برای فیلم کولبرف از جشنواره تی ئته برزیل شد .

فیلم سینمایی کولبرف به کارگردانی میلاد منصوری در 8 بخش از جشنواره فیلم تی ئته برزیل کاندید بود و حسین سلیمانی برنده جایزه بازیگری مرد را به دست آورد.

Screenshot+2021-07-26+at+13-40-23+CinemaNovin+سینما+نوین+on+Instagram+“+حسین+سلیمانی+بهترین+بازیگر+فستیوال+فیلم+برزیل+حسین+[...]

نظر شما
پرونده ویژه