وحید آقاپور:

قصه های «ضد نور» دغدغه اجتماعی دارند

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۴۲۳
قصه های «ضد نور» دغدغه اجتماعی دارند
یکی از بازیگران «ضد نور» می گوید مهمترین ویژگی این تله تئاتر این بود که اغلب قصه هایش دغدغه اجتماعی داشتند، درباره مسایل حاد صحبت می کردند و نمونه ای در واقعیت داشتند به همین دلیل بازیگران با آن ارتباط برقرار می کردند و درک شفافی از آن ها داشتند.

به گزارش برنا، وحید آقاپور بازیگر تله تئاتر «ضد نور» به قلم حبیبه یوسفی، به کارگردانی رضا محبی نوری و تهیه کنندگی حبیبه یوسفی و رضا محبی نوری که این شب ها قسمت های پایانی آن از شبکه «شما» در حال پخش است درباره حضور خود در این مجموعه گفت: این پروژه اولین همکاری من با رضا محبی نوری کارگردان و حبیبه یوسفی نویسنده و طراح «ضد نور» است که از آن راضی هستم چراکه همکاری و تفاهم خوبی بین ما برقرار شد و توانستیم کار را به خوبی پیش ببریم.

آقاپور درباره چالش های ایفای نقش خود در «ضد نور» مطرح کرد: این نقش به دلیل داستان غم انگیزی که پشت سر گذاشت بود، لحظات حسی و عاطفی زیادی داشت و دشواری کار برای من این بود که این لحظات را به گونه ای باورپذیر اجرا کنم که صداقت در آن وجود داشته باشد، و بیننده باور کند.

وی درباره پخش این تله تئاتر از شبکه «شما» گفت: پخش این تله تئاتر از شبکه ای غیر تخصصی که بخش زیادی از بینندگان آن مخاطبانی استانی در سراسر کشور هستند باعث می شود این شبکه مخاطبان خود را با قالب تله تئاتر آشنا و در آن ها ذائقه تئاتری ایجاد کند و به نوعی تئاتر را به سمت مخاطب عام ببرد.

بازیگر «ضد نور» با بیان اهمیت و ضرورت پرداختن به تله تئاتر، تاکید کرد: بخشی از نیاز فرهنگی جامعه به تئاتر می تواند از طریق تلویزیون برطرف شود چراکه همه مردم امکان رفتن به تئاتر را ندارند همانگونه که همه نمی توانند سینما بروند پس تلویزیون می تواند بخشی از این نیاز را با تولید تله تئاتر برطرف کند. در گذشته تولید تله تئاتر یک برنامه روتین و منظم بود اما متاسفانه اکنون وجود ندارد و مجدد باید احیا شود.

آقاپور ادامه داد: تله تئاتری که امروز تولید می شود، باید به لحاظ متن و مضمون به دغدغه های مخاطب تلویزیون نزدیک باشد چراکه جنس دغدغه مخاطب تلویزیون از مخاطب تئاتر متفاوت است اما می تواند مسایلی در تله تئاتر مطرح شود که مبتلابه تعداد زیادی از افراد جامعه است. همچنین قطعا باید مولفه سرگرم سازی برای نمایشنامه هایی که برای تله تئاتر انتخاب می شود، وجود داشته باشد و بازیگرانی برای کار انتخاب شوند که بتوانند تاثیر بگذارند و نقش خود را خوب ایفا کنند تا خدای نکرده با کیفیت بد بازی مخاطب را از تله تئاتر دلزده نکنند. تله تئاتر در این صورت موثر واقع می شود و جریان فرهنگی را در تلویزیون شکل می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه پرداختن به قصه های اجتماعی در دل آثار هنری بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: شاید یکی از معایب تولیدات هنری ما این است که نسبت به معضلات اجتماعی و دغدغه ها بی تفاوت هستند در حالی که این شکل از تاثیرگذاری چه در فیلم و سریال و چه در تئاتر مطلوب است. مهمترین ویژگی «ضد نور» این بود که اغلب قصه هایش دغدغه اجتماعی داشتند، درباره مسایل حاد صحبت می کردند و نمونه ای در واقعیت داشتند به همین دلیل بازیگران با آن ارتباط برقرار می کردند و درک شفافی از آن ها داشتند. این موضوع باعث شد اثری عافیت طلبانه و بی خاصیت نباشد و مساله و درد داشته باشد.

مجموعه تله تئاتر «ضد نور» به قلم حبیبه یوسفی، به کارگردانی رضا محبی نوری و تهیه کنندگی حبیبه یوسفی و رضا محبی نوری با الهام از داستان‌های واقعی به روایت اتفاقات روز جامعه در یک موقعیت کافه‌ بین راهی می‌پردازد.

مجموعه نمایشی «ضدنور» از ۱۲ تیرماه هر شب حوالی ساعت ۲۳ به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه شما پخش می شود و باز پخش آن در روز بعد و در ساعت ‌های ۱۱:۳۰ و ۱۷:۳۰ روی آنتن می رود.

نظر شما