روش عجیب تارانتینو برای آماده‌سازی کریستف والتس

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۵۰۶
روش عجیب تارانتینو برای آماده‌سازی کریستف والتس
کوئنتین تارانتینو هفته گذشته در مصاحبه با پادکست مومنت فرایند آماده‌سازی بازیگر نقش شرور فیلم «حرامزاده‌های بی آبرو» را شرح داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، تارانتینو از کریستف والتس در این نقش به قدری رضایت داشت که تصمیم گرفت نحوه آماده‌سازی او در مرحله پیش تولید را تغییر دهد. چون بسیاری از بازیگران والتس را نمی‌شناختند و تارانتینو می‌خواست آن‌ها را در حین فیلمبرداری غافلگیر کند.

تارانتینو می‌گوید: «پیش از آنکه با بازیگران جلسه فیلمنامه‌خوانی بزرگ را برگزار کنیم با کریستف ملاقات کردم. به او گفتم: «همه مشتاقند بدانند چه کسی نقش هانس لاندا را بازی می‌کند. از تو نمی‌خواهم فیلمنامه را بد بخوانی، اما می‌خواهم دستت را کامل رو نکنی. نمی‌خواهم فکر کنند که گوشه‌ای از شخصیتی که قرار است باشی را دیده‌اند. از یک تا ۱۰، عدد شش باش. به اندازه کافی خوب باش، اما فقط به اندازه کافی!نمی‌خواهم با کسی رقابت کنی و اگر در رقابتی هستی بازنده باش. نمی‌خواهم بدانند که چه در چنته داشته‌ای تا به نقاط ضعف لاندا پی ببرند.»»

والتس با درخواست تارانتینو موافقت می‌کند اما کارگردان پیشنهاد دیگری دارد: «به همان سیاق، به استثنای دهقان فرانسوی، نمی‌خواهم پیش از فیلمبرداری با بازیگران دیگر جلسه تمرین داشته باشی. نمی‌خواهم دایان کروگر یا برد پیت پیش از ضبط مهارت‌های هفت‌تیرکشی تو را ببینند»

والتس باز هم موافقت می‌کند، اما تمایل دارد که پیش از فیلمبرداری دیالوگ‌هایش را تمرین  کند و از تارانتینو می‌خواهد به او کمک کند. تارانتینو می‌پذیرد و این دو پیش از آغاز فیلمبرداری، جلساتی با هم تمرین می‌کنند و تنها بازیگری که تارانتینو به او اجازه داد با والتس تمرین کند، دنی منوشه بود که در نقش دهقان فرانسوی بازی کرد.

والتس برای بازی در نقش «هانس لاندا» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره کن و اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

منبع: سینمادیلی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز