اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۹:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۴۹۴۱
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز دوشنبه 11 مردادماه به شرح زیر است.

برای ضبط سکانس های پایانی همزمان با پخش آخرین سکان سها؛

کار دودکش به شهرک دفاع مقدس کشید!

در حالی که پخش سریال کمدی «دودکش ۲» در شبکه یک سیما ادامه دارد، گروه تولید همچنان به سرعت مشغول ضبط بخش های باقیمانده پایانی هستند.

معرفی کتاب؛

«هویت» کتابی برای شناخت سیاست و روابط بین‌الملل امروز

کتاب «هویت» با عنوان فرعی “تقاضای کرامت و سیاست نفرت” یکی از بهترین کتابهای سیاست در سال‌های اخیر است که توسط فرانسیس فوکویاما، نظریه‌پرداز سیاسی آمریکایی ژاپنی‌الاصل نوشته شده است.

معرفی فیلم؛

«کازابلانکا» یکی از بهترین عاشقانه‌های تاریخ سینما

«کازابلانکا» فیلمی رمانتیک از سینمای آمریکا است که بر مبنای نمایش‌نامه‌ای بر روی صحنه نرفته از مورای بورنت و جان آلیسون به نام «همه به کافه ریک می‌آیند» و با کارگردانی مایکل کورتیز در سال ۱۹۴۲ تولید شده‌است. ستارگان این فیلم هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید هستند و کلود رینس، کنراد وایت، سیدنی گرین‌استریت، پیتر لوری و دولی ویلسون نیز در این فیلم بازی کردند.

«مورچه خوار» به سینماها می‌آید

شاهد احمدلو از اکران فیلم جدیدش «مورچه‌خوار» خبر داد.

ستار اورکی موسیقی «بلیط» را می‌سازد/ آماده‌سازی برای جشنواره کودک

ستار اورکی آهنگسازی فیلم سینمایی «بلیط» به کارگردانی مرتضی رحیمی را برعهده گرفت.

آیا رسانه ها به خصوص تلویزیون در شناخت مخاطب کودک و نوجوان موثر عمل می کنند؛

باید در تولیدات کودک و نوجوان از لحاظ سن و جنسیت تنوع صورت بگیرد/رسانه ملی در کشیده نشدن فرزندان به سمت فرهنگ غربی تاثیرگذار است

بی شک رسانه های مختلف امروز تاثیر پذیرترین مخاطبانشان را در میان کودکان و نوجوانان دنبال می کنند چراکه نه تنها مدت زمان استفاده این گروه سنی از انواع رسانه بیش از دیگران است که باید گفت کودکان و نوجوانان نه تنها در بحث سرگرمی سازی که در بحث شناخت و یادگیری نیز سود می برند. در گزارشی با چند کارشناس در حوزه جامعه شناسی، روانشناسی و .... موضوع را بررسی می کنیم. در این مصاحبه با امان الله قرایی مقدم جامعه شناس گفت و گو کرده ایم که در ادامه از نظر می گذرانید.

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون:

«دودکش 2» نمونه موفقی از ساخت سریال‌های دنباله‌دار است

جبار آذین معتقد است سریال «دودکش 2» در برهوت تولید سریال‌های طنز با کیفیت با وجود همه ضعف‌هایی که دارد یک سریال نسبتاً با کیفیت است که توانسته مخاطب را با خود همراه کند.

آیا رسانه ها به خصوص تلویزیون در شناخت مخاطب کودک و نوجوان موثر عمل می کنند؛

امروزه بیشتر مخاطبان سریال و برنامه های تلویزیون کودکان و نوجوانان هستند/یکی از ارکان مهم رسانه در جذب و حفظ مخاطب هدف بندی است/در حوزه سرگرمی سازی باید از نظر کارشناسان آموزش و پرورش هم استفاده کرد

بی شک رسانه های مختلف امروز تاثیر پذیرترین مخاطبانشان را در میان کودکان و نوجوانان دنبال می کنند چراکه نه تنها مدت زمان استفاده این گروه سنی از انواع رسانه بیش از دیگران است که باید گفت کودکان و نوجوانان نه تنها در بحث سرگرمی سازی که در بحث شناخت و یادگیری نیز سود می برند. در گزارشی با چند کارشناس در حوزه جامعه شناسی، روانشناسی و .... موضوع را بررسی می کنیم. در این مصاحبه با امیرمحمود حریرچی جامعه شناس گفت و گو کرده ایم که در ادامه از نظر می گذرانید.

بازیگر «یوسف پیامبر» از بیمارستان مرخص شد

محمدهادی قمیشی هنرمند سینما و تلویزیون که به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده بود امروز از بیمارستان ترخیص شد.

در شبکه آی‌فیلم؛

کار «کارآگاهان» به تلویزیون کشید

پخش مجموعه تلویزیونی «کارآگاهان» به‌کارگردانی حمید لبخنده و هنرنمایی مهدی هاشمی، از جمعه ۲۲ مرداد در آی‌فیلم فارسی آغاز می‌شود.

نقد و بررسی «فروشنده» اصغر فرهادی در «کلوزآپ»

فیلم سینمایی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در «کلوزآپ» امشب در کانال اردوی شبکه سحر نقد و بررسی می شود.

در رادیو گوشه؛

بهرنگ علوی به استقبال «آدم خواران» رفت/ببینید

بهرنگ علوی، بازیگر سینما و تلویزیون، در صفحه اینستاگرام خود از روایت رمان "آدم خواران" در رادیو گوشه خبر داده است.

با گذشت یک ماه؛

اتمام فیلمبرداری «چاقوها بیرون ۲» در یونان

کار فیلمبرداری «چاقوها بیرون ۲» در یونان دیروز به پایان رسید.

در «مجله ورزشی» از شبکه سحر؛

عملکرد ورزشکاران ایرانی و منطقه بالکان در المپیک 2020

در برنامه «مجله ورزشی» از کانال بالکان شبکه سحر امشب عملکرد ورزشکاران ایرانی و بوسنیایی حاضر در دهکده بازی های المپیک توکیو به همراه یک بخش فوتبالی تقدیم علاقمندان می شود.

زیرنظر حسام نامی برگزار می‌شود؛

برگزاری دوره فیلمنامه‌نویسی تخصصی در فرهنگسرای سرو

فرهنگسرای سرو در کلاس‌های تابستانی خود دوره آموزش فیلمنامه‌نویسی و داستان کلاسیک را زیر نظر حسام نامی، عضو انجمن داستان‌نویسان فرانسه برگزار می‌کند.

کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما؛

عدم توجه به جلو عامل اصلی تصادفات تهران/خطرات استفاده از موبایل در حین رانندگی

برنامه «شهر امن» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی در برنامه فردا به موضوع عدم توجه به جلو حین رانندگی و خطرات استفاده از موبایل که این روز ها در رانندگی افراد مختلف مشهود است خواهد پرداخت.

مراسم تودیع و معارفه مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو برگزار شد

مراسم تودیع آذرمیدخت آذرهوش و معارفه وحید علیمردانی به عنوان مدیر پیشین و جدید گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما برگزار شد.

روش عجیب تارانتینو برای آماده‌سازی کریستف والتس

کوئنتین تارانتینو هفته گذشته در مصاحبه با پادکست مومنت فرایند آماده‌سازی بازیگر نقش شرور فیلم «حرامزاده‌های بی آبرو» را شرح داد.

نظر شما
پرونده ویژه