واکنش رضا کیانیان به مشاور فرهنگی محمدباقر قالیباف: چرا مجلس برای مردم ایجاد نگرانی میکند به جای احساس امنیت؟

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۶:۴۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۵۹۱۰
واکنش رضا کیانیان  به مشاور فرهنگی محمدباقر قالیباف: چرا مجلس برای مردم ایجاد نگرانی میکند به جای احساس امنیت؟
چند روز پیش با مطرح شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی انتقادات بسیاری به این طرح صورت گرفت. رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون یکی از چهره‌های مطرحی بود که به این طرح اعتراض کرد و نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت و محمدباقر قالیباف نیز در نامه‌ای به نامه این بازیگر پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار برنا، رضا کیانیان در نامه دیگری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی مسائل دیگری درباره طرح صیانت از فضای مجازی را مطرح کرد و این بار سیدمحمود رضوی مشاور فرهنگ قالیباف در کانال تلگرامی‌اش به نام کیانیان پاسخ داد و رضا کیانیان ضمن محترم شمردن این پاسخ، نامه دیگری با موضوع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی خطاب به مشاور فرهنگی محمدباقر قالیباف نوشت که متن نامه به شرح زیر است:

سلام آقای رضوی، همشهری و مشاور فرهنگی آقای قالیباف .

باز هم تشکر می کنم که آقای قالیباف، خودشان پاسخ نامه اول مرا دادند. می فهمم ایشان گرفتارند و جواب دوم ِمرا به شما سپردند. باز هم متشکرم که که بی اعتنا نبودند و از پاسخ شما و توضیحات شما هم تشکر می کنم.

اما اکنون بحث بر سر طرح موسوم به «صیانت فضای مجازی » ست.

پرسش اصلی این است: اصلا چرا این موضوع در این شرایط باید در مجلس مطرح می شود؟ چرا باید این طرح این همه وقت مردم و مجلس را بگیرد؟ چرا مجلس برای مردم ایجاد نگرانی میکند به جای احساس امنیت؟

چرا برای اینترنت می خواهید « اما و اگر » بگذارید؟ چرا فیلتر های قبلی را هم بر نمی دارید؟ چرا ما مردم ایران، باید اینتر نت را با فیلتر شکن استفاده کنیم؟

و از همه مهم تر. چرا مثل اکثریت کشور های دنیا اینترنت را همگانی و پر دامنه نمی کنید و مجلس برای سرمشق دیگران اینترنت را مجانی نمی کند؟

و بالعکس الگوی مجلس ما کشور هایی مثل چین، روسیه ، هند و کره شمالی ست؟

اصلا مگر قرار نبود ما ، الگو ی جهان باشیم؟

“ دِداش جان ! مو چویی (چای)هم خدمتْ تا هستُم. مو مُگُم خیلی جا های دیگَه رِه، دِرِم که صیانت کُنِم . مو مُگُم کارِ مردم رِه راه بندِزِن. پول ملی رِه که مردم بی ارزش نِکِردَن. فقرِ رَم که مردم نِیاوُردن. بیکاری رَم که مردم درست نِکِردَن….. بِقیه شَم خودِتا بِیْتَر(بهتر )مِدِنِن. مو مُگُم هَم اول فِضای واقعی رِه صیانت کُنِن.

نِه فِقط تو مُصَوَبَه. گفته بِشُم . وَختی (وقتی)رسید تو زندگی ، تو کوچَه و خیابون.

وختی همه چی ارزون رَفت. وختی بیکاری نِبود. وختی بچه و بزرگ سَرِشا تو سَلْطِ(سطل) آشغال نِبود. وختی آب خوزستان و اصفهان و ارومیه و… رِه راه اِنداختِن . برق هم رو به راه رفت …… بعدش، چَشُم مِرِم سراغ فِضای مِجازی. دَمِتا گرم. هَم امام هشتم عَوَض ِ تا بِدَه. سِلام بِرِسَنِن.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز