معرفی فیلم؛

«شکارچی گوزن» فیلمی درباره جنگ و رفاقت

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۱۹۱
«شکارچی گوزن» فیلمی درباره جنگ و رفاقت
«شکارچی گوزن» فیلمی آمریکایی به کارگردانی مایکل چیمینو و محصول سال ۱۹۷۸ کمپانی یونیورسال استودیوز است.

به گزارش برنا، «شکارچی گوزن» اثری حماسی از مایکل چیمینو کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آن در مورد جنگ و رفاقت است. این فیلم که در گونهٔ جنگی-داستانی قرار می‌گیرد، با نام رولت روسی نیز مشهور است.

«شکارچی گوزن» دومین فیلم مایکل چیمینو در سال ۱۹۷۸، با بازی رابرت دنیرو، موضوع جنگ ویتنام را در نقطه تمرکز خود قرار داد و برنده پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. این فیلم درباره سه کارگر شهری صنعتی و کوچک است که برای سربازی به ویتنام فرستاده می‌شوند. کریستوفر واکن، جان سویج، جان کازال و مریل استریپ دیگر بازیگران این فیلم بودند.

«شکارچی گوزن» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای کریستوفر واکن، بهترین کارگردان، بهترین فیلم، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین. نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای رابرت دنیرو، بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای مریل استریپ، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری شده است.

رابرت دِنیرو، جان کازال،جان سویج، کریستوفر واکن، مریل استریپ، جرج دزوندزا و شرلی استولر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در تحلیل مضمونی این فیلم بسیاری از منتقدان «شکارچی گوزن» را اثری درباره رفاقت، خانواده، میهن‌پرستی افراطی و عواقب جنگ می‌دانند.

خلاصه داستان:

داستان سه کارگر یک کارخانه که راهی جنگ در ویتنام می شوند و سرنوشت باعث اتفاقاتی در زندگی آن ها می شود ....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز