عادل بزدوده در گزارشی با موضوع رابطه کودکان و رسانه ها در روزگار کرونا ؛

مقصر اصلی علت نبود برنامه های جذاب در رسانه ملی مدیران کلان فرهنگی جامعه هستند/ برای خوراک روحی کودکان و نوجوانان هیچ دغدغه ای وجود ندارد/قطعا در آینده شاهد آسیب کودکان هستیم!

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۴۵۵
مقصر اصلی علت نبود برنامه های جذاب در رسانه ملی مدیران کلان فرهنگی جامعه هستند/ برای خوراک روحی کودکان و نوجوانان هیچ دغدغه ای وجود ندارد/قطعا در آینده شاهد آسیب کودکان هستیم!
کرونا بخش اعظمی از فعالیت های گروه های سنی مختلف را مختل کرد و در این راستا کودکان بیش از دیگر گروه های سنی دچار لطمه شدند به این ترتیب که اماکن ورزشی تعطیل شد، جایی برای سرگرمی سازی کودکان و نوجوان وجود نداشت، مدارس تعطیل شد و عملا سرگرمی و اوقات فراغت کودکان به خانه ها آمد با این وصف که این بحران تجربه از پیش مشخصی نبود و عملا مدیریت آن در حوزه فرهنگ کار ساده ای نبود لذا همه افراد به خصوص کودکان از این ماجرا صدمه دیدند و بچه ها بیشتر وقتشان پای رسانه هایی گذشت که محتوای این گروه سنی در آن لحاظ نشده بود و.... در گزارشی موضوع رابطه این رسانه ها با کودکان و نوجوانان را با جامعه شناسان و روانشناسان بررسی می کنیم. عادل بزدوده کارگردان نمایش عروسکی و عروسک ساز معتقد است: باید برای تمام حوادث مخزن مان را در موارد مختلف اعم از سینمایی و تلویزیونی پر نگه داریم تا بتوانیم سرگرم سازی درستی در این مواقع داشته باشیم و در مرحله بعد مقصر اصلی این معضل مدیران کلان فرهنگی جامعه اند و در راس این هدف افراد حاضر در صدا و سیما هستند که متاسفانه هیچ برنامه ای برای ساختن برنامه های کودک و نوجوان چه در روزهای عادی و چه در مواقع حاد مانند کرونا ندارند.

عادل بزدوده  نویسنده، کارگردان نمایش عروسکی و عروسک ساز الو الو من جو جوام با اشاره به این سوال که آیا در دوران کرونا رسانه ملی برای کودکان اتفاق مهمی را رقم زده است یا خیر ؟ واینکه این رسانه ها چگونه می توانند با سرگرمی سازی های فرهنگی حال کودکان را خوب کنند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: قبل از اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کند تلویزیون  و سینما هیچ برنامه مناسبی برای کودکان تولید و پخش نمی کردند که درحال حاضر بخواهند برای آن ها برنامه بسازند. درواقع باید برای تمام حوادث مخزن امان را در موارد مختلف اعم از سینمایی و تلویزیونی پر نگه داریم تا بتوانیم سرگرم سازی درستی در این مواقع داشته باشیم.

او ادامه داد: مقصر اصلی این معضل مدیران کلان فرهنگی جامعه اند و در راس این هدف افراد حاضر در صدا و سیما هستند که متاسفانه هیچ برنامه ای برای ساختن برنامه های کودک و نوجوان چه در روزهای عادی و چه در مواقع حاد مانند کرونا ندارند.

بزدوده تصریح کرد: متاسفانه هیچ دغدغه ای درخور کودک و نوجوانان نه تنها در کلان شهرها بلکه در سراسر ایران دیده نمی شود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می توانست برنامه هایی در خور شان بچه های ایران زمین بسازد که متاسفانه از دی ماه سال گذشته تا کنون هیچ برنامه ای که بتواند فرزندان را سرگرم کند و آموزش و فرهنگ درست بدهد دیده نمی شود. این کودکان بزرگ می شوند و خالی  از فرهنگ و بارش های انسان دوستانه می شوند.

این کارگردان وعروسک ساز در خصوص اینکه این روزها دسترسی کودکان به فضای مجازی زیاد شده است و حتی مدرسه ها به صورت آنلاین در همین فضاهای مجازی برگزار می شود وظیفه ی دیگر رسانه های فرهنگی را در این موقعیت بیان کرد: درواقع جای سوال است که آیا تمام فرزندان ایران دسترسی به اینترنت دارند تا آموزش از طریق آن بهشان داده شود؟ و ما نمی دانیم که چند درصد به اینترنت،آموزش های معلم، موبایل دسترسی کامل دارند و بالاتر از هرچیز این است که پیگیر این موارد باشیم تا ببینیم که در این شرایط تحریم کودکان این گزینه را دارا هستند یا خیر؟ امروزه شرایط نرمالی نداریم و هرچه می کشیم از بی مدیریتی کل مراکز فرهنگی کشورمان است.

آموزش و پرورش با همکاری تلویزیون و تلویزیون با همکاری ما می توانست برنامه های بسیار خوب درست کند که این اتفاق نیوفتاده است و ما در آینده آسیب این معضل را از فرزندان خواهیم دید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز