در رادیو فرهنگ؛

نگاهی به وضعیت موزه هنرهای معاصر خوزستان در "نگارخانه"

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۱۸۲۲۹
نگاهی به وضعیت موزه هنرهای معاصر خوزستان  در نگارخانه
برنامه «نگارخانه» امروز سه شنبه ۱۹مرداد ۱۴۰۰ میزبان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است تا وضعیت و برنامه های موزه هنرهای معاصر این استان بررسی شود.

به گزارش برنا؛ برنامه نگارخانه به موضوع بررسی هنرهای تجسمی در کشور و دغدغه‌های هنرمندان این حوزه و اطلاع رسانی از فعالیت های هنری اختصاص دارد.

 امروز در این برنامه پیرامون موزه هنرهای معاصر خوزستان با دکتر محمد جزمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان گفت و گو می شود.

موزه هنرهای معاصر اهواز در ۲ طبقه و پنج گالری در سال ۱۳۸۸ گشایش یافت، این موزه شهریور ۹۴ در قراردادی هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شد که واگذاری آن واکنش و اعتراض بسیاری از هنرمندان را در پی داشت.

در بخشی دیگر از برنامه مروری بر آثار اندی وارهول، هنرمند آمریکایی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران می شود

اندی وارهول (۱۹۸۷_ ۱۹۲۸)، هنرمند آمریکایی است که به دلیل چاپ و نقاشی از اشیاء و اشخاص مشهور به شهرت جهانی رسید. او در اغلب آثار هنری خود ردپایی از چیزها و اشخاصی را که دوست داشت به جا می‌گذاشت. قوطی‌های سوپ، کوکاکولا، اسکناس‌های دلار یا ستارگان سینما از بخش‌های اصلی آثار او به حساب می‌آیند. آثاری که به باور بسیاری از کارشناسان هنری اغلب در نقد زندگی روزمره و پدیده شهرت خلق می‌شدند.  

این تصویرساز که یکی از اثرگذارترین و البته محبوب‌ترین هنرمندان عصر خود بود، ۶ آگوست ۱۹۲۸ در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در خانواده‌ای فقیر بزرگ شد. مسیر پیشرفت وارهول در زندگی حرفه‌ای خیلی زود سپری شد و او را در طول حیاتش به چهره‌ای کاریزماتیک و مهم در جهان هنر تبدیل کرد. البته وارهول علاوه بر فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌های نقاشی، گرافیک و تبلیغات، به عنوان فیلمساز نیز شناخته می‌شد.

وارهول را به عنوان یکی از اصلی‌ترین بنیانگذاران سبک پاپ آرت (هنر مردمی) در جهان می‌شناسند. سبک منحصر به ‌فرد و عجیب او علاوه بر اینکه باعث شد دغدغه‌های مردمی به سالن‌های هنری برده شود، در جهان هنر نیز با طرفداران زیادی مواجه شد. یکی از مهمترین مجموعه آثار این هنرمند خلاق، تکرارهای تقریبا غیرمشابه او بود.

برنامه«نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز