پیکر ارشا اقدسی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد

۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۱۲:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۹۴۸۴
پیکر ارشا اقدسی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد
پیکر زنده یاد ارشا اقدسی امروز صبح ۲۲ مرداد ساعت ۱۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار برنا، این مراسم با کلامی از قرآن مجید آغاز شد و پس از آن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در چنین لحظاتی دشوارترین سخن وقتی است که مادر همکار ما در جمع باشد، لطف و محبت مادر و غصه‌ای که دارد هیچکس ندارد. این غم با او خواهد ماند تا انتهای جهان.

او افزود: تا ساعاتی دیگر باید علی سلیمانی عزیز را هم به خاک برسانیم. جواد هاشمی که در این روزها زحمات زیادی کشیده سخنی گفت که جالب توجه بود. برخی از هنرمندان در بین مردم محبوبیت دارند و باید گفت خدا را شکر و برخی از آنها هم بین مردم هم بین اهالی فرهنگ و سینما محبوبیت دارند که مثل ارشا و علی سلیمانی هستند که توانستند این محبت را بین هر دو به وجود آوردند. ما گرفتار کرونا هستیم و الان ایام سختی است. رعایت فاصله‌ها را بکنید چراکه طاقت اینکه یکی دیگر از همکارانمان یا هرکسی که اینجاست دچار بیماری شود نداریم.

وی با بیان اینکه حرفه سینما به گونه‌ای است که باید کار کرد و نیازمند تولید است، عنوان کرد: با این حال این حرفه همچنان در بین مدیران، حرفه پرخطری شمرده نمی‌شود و برای واکسیناسیون هنرمندان همچنان گرفتار مشکل هستیم. امیدواریم این حرف به گوش کسانی که باید برسد هرچند همه مکاتبات انجام شده است اما همچنان به نتیجه نرسیده‌ایم. یک بار دیگر به مادرش تسلیت می‌گویم و امیدوارم این روزهای تلخ بگذرد.

فرزانه موجودی، مادر ارشا اقدسی در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: تقدیر، پسر شجاعم را بر سر راه پیمان ابدی قرار داد و مسیر زندگی‌اش این‌گونه رقم خورد. ارشای من که اینک ملتی او را قهرمان شجاع می‌خوانند، در راه آرمان بلندش، جان خود را پیشکش کرد. شگفتا که جهانی این بدلکار جسور ایرانی را ستایش کردند و ابراز تاسف و تاثرِ جهانی از فقدان او، مادر را که همیشه نگران و دلواپس بود، غرق غرور و افتخار کرد. ارشا، پسر شجاع من و فریاد بی‌صدایش برای پذیرش حرفه بدلکاری در ساختار سینمای ایران یادآور می‌شود که جایگاه بدلکاری در سینمای ایران باید لحاظ شود.

او در ادامه افزود: ارشا، عاشق کشورش، ایران و هم‌وطنانش بود و هرگز به مهاجرت نیندیشید. او در آخرین حرکت خود در لبنان، رکوردی بی‌سابقه به جا گذاشت و با تقدیم جان عزیزش به این رکورد دست یافت. او با لذت و هیجان زندگی کرد و با لذت و هیجان وداع گفت و اکنون در کنار استادش غنوده است. پسر نجیب سینما اکنون تا بی‌نهایتِ زمان، مجال و فرصت دارد تا در مقابلِ استاد زانو بزند و بپرسد تا سر پرشورش آرام گیرد. آسوده بخواب گوهر سینمای ایران، عزیزدلِ مادر. من همیشه به وجودت افتخار خواهم کرد. دیدار دور نیست پسرم.

علیرضا قزوه شاعر در وصف ارشا اقدسی شعری سروده است که سید جواد هاشمی در بخشی از این مراسم این شعر را خواند و اظهار داشت: ارشا قبل از رفتن، درباره مرگش صحبت‌های زیادی کرده بود و به استقبال آن رفته بود. او می‌دانست مرگ‌ مغزی می‌شود که آن‌قدر از اهدای اعضای بدنش می‌گفت.‌ ما شاید ندانیم اعضای بدن او به چه کسانی اهدا شده ولی کسانی که عضوی از بدن ارشا به آن‌ها اهدا شده، عاشقی نصیب‌شان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز