آخر هفته ای گرم با فیلم های سینمایی تلویزیون

۱۴۰۰/۰۵/۲۸ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۵۷۶
آخر هفته ای گرم با فیلم های سینمایی تلویزیون
تلویزیون ملی پنج شنبه و جمعه بیش از 60 فیلم با حال و هوای محرم پخش می کند که در این مطلب لیست این فیلم ها را از نظر خواهید گذراند.

به گزارش برنا؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «روز واقعه»، «دلیران ایرانی ۱»، «دلیران ایرانی ۲»، «پرواز در شب»، «پیمان سامورایی»، «عاشورائیان»، «اشنوگل»، «روشنی صبحدم»، «سایه بر خورشید»، «روز واقعه»، «مروا»، «سجده عشق»، «هیهات»، «استشهادی برای خدا»، «اروند»، «هیهات»، «بیست و سه نفر»، «خروج»، «سرو زیر آب»، «تیک تاک»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، «سپید به رنگ مروارید»، «سفر داوود»، «دنیای بهتر»، «بچه های ابری»، «بهای یک بهانه»، «بازگشت پاندا به خانه»، «آدم ربایی در کلیفتون هیل»، «درسواوزلا»، «دو برادر»، «سایه بر خورشید»، «80 دقیقه»، «پایان سفر»، «برادران باد»، «شب دهم»، «دستور کار پنهان»، «کلاه»، «گهواره»، «سونامی»، «استرداد»، «حصار ضد خرگوش»، «عصر روز دهم» ،«ند کلی»، «سایه من» «آزادیخواه»، «استالینگراد»، «بازگشت به زمین»، «شیار 143»، «جزئیات کوچک»، «بی‌ خوابی»، «نقش و نقاش»، «وقتی باد برمی‌خیزد»، «مرثیه ای برای مرتضی»، «گهواره خالی»، «یونس»، «رودخانه مرموز»، «پیش خواهد آمد»، «نمایش تمام شد»، «یک ماه دوست داشتنی»، «یک خواب کوچولو»، «مادرم باش»، «سفیر»، «21 روز بعد»، «خداحافظی طولانی» و  «روز واقعه» پنج‌شنبه و جمعه 28 و 29 مرداد ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

قسمت دوم فیلم تلویزیونی «دلیران ایرانی» به کارگردانی «داوود میرباقری»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

**************************************************

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی «رسول ملاقلی پور»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت ۱۱ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما کشته می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد و ...

زنده یاد فرج‌الله سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سید جواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» هنرنمایی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «پیمان سامورایی» جمعه 29 مرداد ماه ساعت ۱۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

 **************************************************

فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» به کارگردانی «حسین مرشد شیرازی»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«سایه  بر خورشید» داستان مردمی را روایت می کند که عقوبت گناهی را پس می دهند که تاریخ، همیشه ایام بر آن گواهی خواهد داد، چنانچه در متن فیلم به آن اشاره می شود. در مورد شهر کوفه، فیلم روایت گر حوادث اتفاق افتاده در حد فاصل زمانی شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه و رسیدن امام (ع) به آنجا را روایت می کند.

جعفر دهقان، کاظم افرندنیا و حسین توشه در این فیلم بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی «شهرام اسدی»، پنج شنبه ۲۸ مرداد ماه ساعت 16:40 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند...

زنده یاد عزت اله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، زنده یاد جمشید مشایخی، لادن مستوفی، زنده یاد محمد علی کشاورز، ژاله علو، زنده یاد حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، زنده یاد حسین محب اهری، زنده یاد حسین پناهی و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده اند.

 **************************************************

فیلم تلویزیونی «مروا» به کارگردانی «کریم فائقیان»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 1:45 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم در بوشهر اتفاق می افتد و معنی مروا در گویش بوشهری به معنی فال نیک است. عباس پسر جوانی است که در اسکله کارگری می کند اما همراه 69 کارگر دیگر از کار اخراج می شود. پدرش که زمانی تعزیه گردان بوده در حال حاضر به دلیل بیماری قادر به تکلم یا حرکت نیست. عباس احترام زیادی برای او و مادرش قائل است و به پدرش رسیدگی زیادی می کند. اهالی محل در تلاشند که برای کرم یک روز مرخصی بگیرند تا نقش شمر را در تعزیه بازی کند و تعزیه مثل هر سال برگزار شود. اما این تلاش بی نتیجه است و نقش شمر بر زمین مانده است. عباس که علاقه زیادی به فیلم و نمایش دارد تصمیم می گیرد نقش شمر را به عهده بگیرد تا به این بهانه بتواند به فرانسه برود و دنیا را ببیند. مادرش مخالف این نقش است و او را منع می کند و برای بازداشتن او از این کار تلاش هم می کند. عباس که برای رسیدن به هدفش مصمم است اولین تغییر شخصیتی خود را در مخالفت با مادرش نشان می دهد. او از این نقش استفاده های دیگری هم می کند و با گریم این شخصیت ، نقش شرخر را بازی می کند و مقداری پول به جیب می زند. کار بالا می گیرد و تعزیه گردان از دادن این نقش به او منصرف می شود و به رحمان دوست عباس مراجعه می کند و از او می خواهد با عباس حرف بزند. عباس کم کم به خود می آید و ...

شاهین بهرام نژاد و علی قربانی در فیلم تلویزیونی «مروا» بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «سجده عشق» به کارگردانی «حسین تبریزی»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: مراد بعد از سه سال از زندان آزاد می‌شود. مراسم عزاداری و سوگواری سالارشهیدان امام حسین (ع) برپاست. او سراغ خانواده و اقوام خود می‌رود، اما از طرف آنها طرد شده‌ و مورد بی مهری قرار می‌گیرد، اما در لحظه آخر، بزرگ خانواده (عمویش) یک موقعیت در اختیارش می‌گذارد که مراد با خودروی او کار کرده و دراین ۱۰ روز خود را نشان دهد و مراد پس از به امانت گرفتن خودرو و شروع کار، با ماجرایی روبرو می‌شود که ...

رامبد شکرابی، سیاوش طهمورث، سعید علیخانی، سعیده عرب و داوود اسدی در فیلم تلویزیونی «سجده عشق» بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی «هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح الله حجازی و هادی مقدم دوست»، جمعه ۲۹ مرداد ماه ساعت ‌‌16:40 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این فیلم حکایت مادر پیری است که سال ها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا گذر ضریح جدید امام حسین از محل سکونتش، فرصتی است برای آن که در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند. تلاش های پسر پیرزن برای ایجاد این فرصت ثمر نمی دهد و ...

حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی و آلا نجم در فیلم سینمایی «هیهات» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 **************************************************

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» به کارگردانی «علی رضا امینی»، شنبه 30 مرداد ماه ساعت 1:45 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: فتحی، راه بان قدیمی قطار در روزهای پایانی زندگی اش، برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود باز می گردد. او در صدد گرفتن استشهادی برای خداست تا آسوده بمیرد ...

جمشید هاشم پور، محسن تنابنده و احمد مهران فر در فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» ایفای نقش کرده‌اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

داستان « بیست و سه نفر » مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر می باشد. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می رفتند، در اردیبهشت سال 61 ، 23 نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شدند، آنها را به استخفارات عراق بردند و برای نشان دادن این که ایران نوجوانان را به اجبار به جنگ می فرستد، آنها را نمایشگر دوربین ها و خبرگزاری های جهانی کردند. در این میان فردی به نام صالح که تاجری ایرانی بود و توسط رژیم بعث اسیر شده بود، به خاطر توانایی در عربی صحبت کردن، مترجم رژیم بعث شده بود و ارتباطی بود بین اسرا و بعثی ها... بعد از جنگ و آزادی اسرا ابتدا نیروهای اطلاعاتی ایرانی به او شک کردند که ...

مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی، حسین پوریده و محمد رشنو در فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» ایفای نقش کرده‌اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

«خروج» درباره رحمت بخشی کشاورز پنبه کاری است که در روستای عدل آباد زندگی می کند. او یک رزمنده جنگ بوده است. روزی هلی کوپتر رئیس جمهور که برای افتتاح سد به آنجا آمده است به علت حال نامساعد رئیس جمهور در مزرعه وی فرود آمده و او جهت بهبود حال رئیس جمهور تلاشش را می کند. بعد از آن، شب هنگام آب شور وارد زمین های آنها شده و زمین های کشاورزی آنها را خشک می کند. صبح تعدادی از کشاورزان از جمله رحمت به سمت اداره آب آن منطقه رفته که باعث زد و خورد آنها شده و یک مامور اداره آب بر اثر سقوط به کما می رود. آنها بازداشت می شوند. در همین هنگام خبر شهادت پسر رحمت، یحیی، می آید. او را آزاد کرده تا بتواند در مراسم خاکسپاری پسرش شرکت کند. پس از آن رحمت به علت آسیبی که به زمین ها رسیده و هیچ ارگانی مسئولیتی به عهده نمی گیرند. با هم فکری اهالی روستا تصمیم می گیرند با تراکتور به تهران نزد رئیس جمهور بروند. آنها راهی می شوند اما ...

فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، محمد فیلی، مهدی فقیه، رامین پورایمان، محسن صادقی نسب، آتش تقی پور، اکبر رحمتی و حمید ابراهیمی در فیلم سینمایی «خروج» ایفای نقش کرده‌اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی «محمدعلی باشه آهنگر»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 10 به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می‌دهد.

بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی و مسعود رایگان در «سرو زیر آب» بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی جدید «تیک تاک» به کارگردانی «لی جان»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: یانگ، یک افسر پلیس است که مسئول یک پرونده بمب گذاری شده، او با چند بمب گذاری در سطح شهر و در یک استادیوم ورزشی مملو از تماشاگر روبرو است. او به مردی روانپریش مشکوک می شود که تحت درمان روانپزشک است. آنها او را بازداشت و با کمک روانپزشک این مرد از او بازجویی می کنند. این مرد مجنون برای پلیس معما طرح می کند تا به نوعی بتوانند محل و شیوه خنثی سازی بمب ها را پیدا کنند. افسر پلیس موفق می شود چند بمب را یافته و خنثی کند اما در یک لحظه مجرم از دست آنها فرار می کند. پلیس در جستجوی این مرد متوجه می شود همه چیز زیر سر برادر دوقلوی این مرد نیمه دیوانه است. او مردی جوان به نام گو ژیدا است که با سواستفاده از شرایط برادر دوقولویش این بمب گذاری ها را طراحی کرده تا بتواند از یک مرکز شرط بندی یک فلش حاوی محتوای حساب های مخفی بانکی و رمز عبور آنها را به دست آورد. او قبلا خودش برای این مرکز شرط بندی کار می کرده که پس از اخراج به دنبال انتقام است و از کشتن آدم ها هیچ ابایی ندارد و ...

**************************************************

**** شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی «داریوش یاری»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

این فیلم با روایت سید شهاب حسینی؛ مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می کند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «سپید به رنگ مروارید» به کارگردانی «سیدروح الله حجازی»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

این فیلم داستان زندگی مادری است که فرزندش «احمد» سال هاست که زندگی نباتی دارد و او سال هاست که از خانه بیرون نرفته و از «احمد» مراقبت می کند. عروسی پسر دومش «ایمان» است ولی قصد دارد به خاطر «احمد» به عروسی نرود تا اینکه دختری به نام «سحر» به خانه آنها می آید و می گوید که «احمد» را بارها از ایستگاه اتوبوس روبروی خانه شان دیده و برای دیدنش آمده و چند روز بعد تعریف می کند که نامزدش را که بیمار بوده رها کرده و به خارج از کشور رفته و پس از مرگش عذاب وجدان دارد و ...

رابعه مدنی، شاهرخ استخری، لیندا کیانی، سهی بانو ذولقدر، حسام محمودی، مینا سلیمی و فرزاد رمضانی در فیلم تلویزیونی «سپید به رنگ مروارید» هنرنمایی کرده اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «بچه های ابری» به کارگردانی «سیدجمال سیدحاتمی»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: محمد علی با پدرش حاج آقا به حسینیه می رود و در آنجا با دختر کوچکی به نام زهرا که نوه خادم آنجاست آشنا می شود یک شب شخصی اعلامیه به محمد علی می دهد و او که نمی داند چیست بین بچه ها و در قسمت زنانه پخش می کند و بعد وقتی مامورین ساواک به حسینیه می آیند مجبور میشود که با اعلامیه ها فرار کند و ...

حامد زیاران، ملیکا ناظری، محمد فیلی و پرویز شاهین خو در فیلم تلویزیونی «بچه های ابری» بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «بهای یک بهانه» به کارگردانی «رضا ابوفاضلی»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این فیلم درباره فردی به نام احمد است که کارگر روز مزد ساختمان است و کار فرما خیلی با آنها بدرفتار است و پول خوبی هم به او نمی دهد و او جلوی کارفرما می ایستد و کارش را ترک می کند که متوجه می شود پدرش که سال ها به تنهایی زندگی می کرده فوت کرده است. او باید به وصیت پدرش عمل کند که متوجه می شود که زمین های زیادی از پدر بزرگشان به پدرش رسیده و چون پدر نتوانسته خواهر ناتنی اش را بیابد به احمد وصیت کرده که خواهر ناتنی اش حلیمه را بیابد و ارثش را به او برساند. او به روستایی مجاور قدمگاه می رود و دختر جوانی را که بهورز یکی از روستاهای اطراف است کمک می کند و ...

پروانه معصومی، رامین راستاد، فخرین الدین صدیق شریف و نفیسه روشن در فیلم تلویزیونی «بهای یک بهانه» هنرنمایی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «بازگشت پاندا به خانه» به کارگردانی «زانگ یو»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.

داستان فیلم با بازی لی فنگ، دایچی هاراشیما، متئو یانگ کینگ و کی زانگ در جنگل ها و سرزمین های سر سبز ایالت سیجوان چین اتفاق می افتد. داستان درباره خرس پاندایی است که دو توله دارد و شکارچیان درصد هستند که آنها را شکار کنند. زمانی که یکی از توله ها از مادرش جدا می شود، شکارچیان آن را دنبال کرده و داخل رودخانه می افتد و توسط پسر نوجوان یتیمی که تحت سرپرستی یکی از همان شکارچیان در جنگل زندگی می کند، پیدا شده و مخفیانه مورد تیمار و مراقبت قرار می گیرد. او توله پاندا را از چشمان شکارچیان دور نگه می دارد تا کاملاً بهبود یافته و به طبیعت برگردانده شود. آنها پس از اینکه از یافتن توله پاندا نا امید می شوند، تلاش می کنند تا یکی دیگر از بچه پانداها را یافته و شکار کنند. ولی پس از اینکه به کوهستان و دل جنگل می روند در اثر حادثه ای یکی از آنها مجروح شده و به کلبه برمی گردند و متوجه می شوند که ...

**************************************************

فیلم سینمایی جدید «آدم ربایی در کلیفتون هیل» به کارگردانی «آلبرت شین»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی آدیسون تایمیک، میکایلا رادان و تیم برسفورد خواهیم دید: ابی در زمان کودکی شاهد ربوده شدن یک پسر 13 ساله است که یک چشمش آسیب دیده است. بعد از سال ها او دوباره به شهرشان بازگشته است و مسافرخانه مادرش را اداره می کند. او به خواهرش لور می گوید که 20 سال قبل شاهد آدم ربایی بوده است ولی او حرف های ابی را باور نمی کند. ابی شروع به تحقیقات می کند و متوجه  می شود که الکس پسر خانواده مولان که نمایش اجرا می کردند. سال ها پیش ظاهرا در آبشار نیاگارا غرق شده است ولی او باور نمی کند و پس از تحقیقات وسیع متوجه می شود که در واقع خانواده مولان از پسرشان در کار نمایش ببر سو استفاده کرده و پسر زخمی شده و رقیب نمایشی آنها زنی به نام بو مول از آنها باج گرفته و پسرشان را ربوده است. ابی به پلیس خبر می دهد و ...

**************************************************

فیلم سینمایی «کلاه» به کارگردانی «ژان پیر ملویل»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 1 بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ژان پل بلموندو و سرژ رجیانی آمده است: موریس فوگل سارق سابقه دار که به اتهام قتل یک مالخر زندانی بوده است، به تازگی از زندان رهایی می یابد. او قصد اجرای یک برنامه سرقت با کمک دوستش سلیان را دارد. اما در حین سرقت توسط پلیس زخمی می شود. اما جان سالم به در می برد و متوجه می شود زن مورد علاقه اش نیز کشته شده است. او تصور می کند سلیان که برای پلیس هم خبرچینی می کند که ...

**************************************************

فیلم تلویزیونی «گهواره» به کارگردانی «نادر مقدس»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: ربّعلی در مراسم تعزیه عاشورا، نوزادی را از دست زنی می گیرد و در مراسم برای ادا نذر می چرخاند اما پس از آن، مادر نوزاد ناپدید می شود. ربعلی، نوزاد را به نزد همسرش در امامزاده ای که متولی آن است می برد. او و همسرش که در سنین کهولت به سر می برند، فرزندی ندارند. خدیجه همسرش، می خواهد نوزاد را برای خود نگه دارد. اما نوزاد، دچار مشکل است. ربعلی تصمیم می گیرد نوزاد را درمان کند اما پولی یرای رفع این مشکل ندارد. همه به نوزاد ایراد گرفته و نسبت به آن دافعه دارند، اما آن دو معتقدند که سال ها از خدا فرزندی می خواستند و این نوزاد را هدیه ای از طرف خدا دانسته و ...

محمود پاک نیت، مهوش صبر کن و مونا مظلوم نژاد در فیلم تلویزیونی «گهواره» بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی «وین فرد اولسن»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 15 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ریستین اریک کایلینگ، آینا ناور و دن ون هوسن آمده است: یک گروه تحقیقات به دنبال سوخت های جایگزین در کف اقیانوس هستند و به همین خاطر دست به انفجارهای زیادی می زنند که ....

**************************************************

فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی «علی غفاری»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 17 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: فرامرز تکین سرهنگ مورد اطمینان رژیم پهلوی، مامور دولت ایران برای گرفتن غرامت جنگ جهانی دوم از شوروی می‌شود. تکین به همراه هیئت همراه غرامت را به صورت شمش‌های طلا از دولت شوروی دریافت می‌کند و ...

حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، علیرام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان بخش و صالح میرزا آقایی در فیلم سینمایی «استرداد» ایفای نقش کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «حصار ضد خرگوش» به کارگردانی «فلیپ نویس»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی اورلین سامپی، نیاناساسفوری، کنتربرانا، جیسون کلارک و دیوید گالپیلیل؛ دورانی را روایت می‌کند که مهاجران سفیدپوست کنترل سیاسی استرالیا را به عهده گرفتند، تعداد زیادی از بومی‌ها را از زمین خود بیرون کردند و فرزندان آنها را به بهانه این که در محیطی متمدن پرورش یابند از خانواده‌هایشان جدا می‌کردند در سال 1931 دولت سه دختر را از خانواده‌شان می‌گیرد و آنها به مرکزی سپرده می‌شوند. یکی از دخترها در آنجا نقشه فرار را می‌کشد و هر سه با هم فرار می‌کنند، آنها سفری 1200 مایلی را با پای پیاده و بدون آب تجربه می‌کنند و تنها راهنمای آنها حصارهایی است که به مانع ورود خرگوش ها در همه جای استرالیا وجود دارند و ...

**************************************************

فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به کارگردانی «مجتبی راعی»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان فیلم درباره خانم دکتری است که به عراق سفر می‌کند تا خواهرش را که در زمان جنگ ایران و عراق به دست یک عراقی به‌نام محسن محمود افتاده، پیدا کند. الزام این جستجو به حال مادر او باز می‌گردد که رو به مرگ است و می‌خواهد دختر گم‌کرده‌اش را ببیند و حالا که صدام سقوط کرده بهترین زمان برای شروع این جستجوست. او مرد عراقی و خواهرش را می‌یابد، اما مرد اجازه نمی‌دهد خانم دکتر، دختر را با خود ببرد و همه چیز را منکر می‌شود.

در این فیلم هانیه توسلی و احمد مهران‌فر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «ند کلی» به کارگردانی «گرگور جوردن»، پنج شنبه 28 مرداد ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی هلث لجر، آورلاندو بلوم و جوفری راش؛ بر اساس زندگی یک یاغی استرالیایی ایرلندی الاصل به نام ندکلی ساخته شده است. کلی که در اواخر قرن 70 زندگی می‌کرد در میان طبقه کارگر و زحمت‌کش استرالیا طرفداران زیادی داشت، زیرا مانند رابین‌هود از دولت و بانک ها پول دزدیده و به فقرا می‌داد. پلیس استرالیا که در آن زمان عمدتا ایرلندی و بسیار فاسد بودند خصومت شدیدی با کلی داشتند و مادر او را به جرمی که اصلا مرتکب نشده بود به مدت 3 سال زندانی کردند. که در آن زمان، دشمنی شدیدتری با پلیس که در واقع نماینده دولت بود پیدا کرد و ...

**************************************************

فیلم سینمایی «سایه من» به کارگردانی «راج خوسلا»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 1 بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی سونیل دات و سادهانا؛ با مرگ همسر وکیلی به نام راکش تاگور آغاز می شود؛ تاگور در خارج  از کشور است و به محض بازگشت همسرش می میرد که ...

**************************************************

فیلم سینمایی «آزادیخواه» به کارگردانی «آلبرت آرولو»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 15 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ادگار رامیرز، اریک وایلدپرت و ماریا والورد آمده است: سیمون بولیوار خان‌زاده جوانی است که به‌همراه خانواده‌اش در اوایل قرن نوزدهم در ونزوئلا زندگی می‌کند. در آن زمان ونزوئلا تحت استعمار اسپانیا قرار دارد و رسم است که اشراف‌زادگان ونزوئلایی به اسپانیا بروند و از دختری از دربار اسپانیا را به همسری انتخاب کنند. سیمون طبق این رسم به اسپانیا می‌رود و با اشراف‌زاده‌ای ازدواج کرده و عروس جوان را به املاکش در ونزوئلا می‌برد. آنها زندگی خوب و خوشی را آغاز می‌کنند. پس از مدتی سیمون توسط برخی دوستان خود به جمع‌هایی وارد می‌شود که مخالف سلطنت امپراطوری اسپانیا بر ونزوئلا هستند....

**************************************************

فیلم سینمایی «استالینگراد» به کارگردانی «جوزف ویلف مایر»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 17 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی توماس کرتشمن، زیلوستر گروت، دومینیکو رویتز و مارتین بنرات؛ نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم را از دید افسری آلمانی و سربازانش به تصویر می کشد، که در آن آلمان ها شکست سختی می خورند و سپس نبرد ...

**************************************************

فیلم سینمایی «بازگشت به زمین» به کارگردانی «ام. نایت شیامالان»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ویل اسمیت و جادن اسمیت آمده است: در پی حملات موجودات فضایی عجیب و مهاجم به زمین، انسان ها مجبور به ترک زمین می شوند. این موجودات کور بوده و فقط انسان ها را از روی واکنش های زیستی در نتیجه ترس شناسایی می کنند. بعد از گذشته سال های طولانی از مهاجرت انسان ها فرمانده عالی رتبه نیروهای زمینی که به همراه پسر خود، پی تای برای انجام ماموریتی در حال سفر در فضاست در اثر برخورد شهاب سنگ مجبور به فرود اضطراری در زمین می شوند. سفینه آنها به شدت آسیب دیده و تنها وسیله ارتباطی سالم همراه آنها در ۱۰۰ کیلومتری سفینه قرار دارد. فرمانده به شدت مجروح است و پی تای تنها کسی است که می تواند خود را به فرستنده مخابراتی برساند اما ...

**************************************************

فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی «نرگس آبیار»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: یونس پسر مش الفت با عده‌ای از جوانان روستا کار در کارخانه مس کرمان را رها می‌کنند تا عازم جبهه شوند. پس از مدتی ارتباط یونس با خانه قطع می‌شود و همه حدس می‌زنند که او اسیر شده است. اسرا آزاد می‌شوند و باز هم خبری از یونس نیست. الفت بیقرار پسرش از هرکس و هرجا نشانی او را می‌گیرد. عاقبت تماس می‌گیرند و می‌گویند که خبری از یونس در راه است. الفت خانه را آب و جارو می‌کند اما ...

مریلا زارعی، گلاره عباسی، مهران احمدی و جواد عزتی در فیلم سینمایی «شیار 143» ایفای نقش کرده‌اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «جزئیات کوچک» به کارگردانی «جان لی هنکوک»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی دنزل واشنگتن، رامی ملک، جرد لتو، کریس باور و تری کینی؛ در مورد رییس پلیس شهر کِرن و 1 کارآگاه خبره و باهوش است که به دنبال دستگیری یک قاتل سریالی بسیار خطرناک، که باعث رعب و وحشت شهروندان شده، می باشند. اما ...

**************************************************

فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» به کارگردانی «مهدی جعفری»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان آمده است: پسربچه ای به نام حبیب وقتی که پدرش می خواهد تعزیه خوانی راه بیندازد و یک پرده نقاشی سفارش داده وقتی با نقاش پرده صحبت می کند تصمیم می گیرد کاری کند که شمر نتواند امام حسین ع را بکشد و سر تعزیه خوان بلاهایی زیادی می آورند که نتواند در تعزیه شرکت کند در نهایت معلم جوان مدرسه نقش شمر را بازی می کند و ...

محمود عزیزی، پرویز فلاحی پور و آتش تقی پور در فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» ایفای نقش کرده اند.

**************************************************

انیمیشن سینمایی «وقتی باد برمی‌خیزد» به کارگردانی «هایائو میازاکی»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد.

این فیلم بر مبنای زندگی جیرو هوریکوشی، طراح هواپیماهای جنگندۀ زیرو که در جنگ جهانی دوم در حمله به پرل هاربر استفاده شد، ساخته شده است. جیرو، پسری جوان است که رویای خلبان جنگی شدن را در سر می‌پروراند؛ اما به‌خاطر ضعیف بودن چشمانش موفق نمی‌شود در آزمون خلبانی شرکت کند. او پس از خواندن یک مجلۀ هوانوردی تصمیم می‌گیرد به دیدار طراح معروف ایتالیایی، کاپرونی برود. کاپرونی به جیرو پیشنهاد ساخت یک هواپیما را می‌دهد...

**************************************************

فیلم تلویزیونی «گهواره خالی» به کارگردانی «شهرزاد سالمی»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره دو برادر به نام های حسین و امیرعباس است که تلاش دارند تا با کمک دوستانشان در محل، به مادر یک شهید برای برگزاری هیئت عزاداری امام حسین علیه السلام کمک کنند. حسین و امیرعباس یک شب در حال رفتن به خانه، به پیرزنی برمی خورند که در حال زدن پارچه سیاه بر سر در منزلش است. آنها به او کمک می کنند تا پارچه را به دیوار نصب کند. در همین حین دو برادر متوجه می شوند که او مادر یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که از سرنوشت پسرش خبری ندارد و منتظر رسیدن خبری از او است. حسین و امیرعباس با یکی از بچه های محل به نام نادر اختلاف دارند و همین باعث می شود آنها در مقابل نادر و هیئتی که دارد، تلاش کنند تا در خانه آن پیرزن هیئتی برپا کنند. آنها تصمیم می گیرند به نیت حضرت علی اصغر علیه السلام، هیئت خود را برپا کنند که به همین منظور به دنبال یک گهواره می گردند تا ...

مریم کاویانی، حسن اسدی، حسین سالمی و امیرعباس سالمی در فیلم تلویزیونی «گهواره خالی» بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «یونس» به کارگردانی «داریوش یاری»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد.

این فیلم درباره یونس نوجوانی پانزده ساله است که  متوجه می‌شود برادرش با دروغ گفتن، شخصی به نام هاشم را راضی کرده تا پول زیادی به او قرض بدهد و قول داده که پول را زود برگرداند. هاشم چند بار سراغ پولش می‌آید، اما برادر خودش را پنهان می‌کند. یونس که می‌بیند دروغ برادرش دارد زندگی هاشم را ویران می‌کند، تمام حقیقت را می‌گوید. هاشم که همه چیز را فهمیده، سراغ نصیر می‌رود و با هم درگیر می‌شوند و ...

مریم بوبانی، فرزین صابونی و علی سلیمانی در فیلم تلویزیونی «یونس» بازی کرده اند.

**************************************************

**** شبکه افق

فیلم سینمایی «رودخانه مرموز» به کارگردانی «کلینت ایستوود»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی شان پن، کوین بیکن، تیم رابینز و لورا لینی خواهیم دید: 3 پسر 11 ساله به نام های جیمی، شان و دیو رو آسفالت جدید خیابان یادگاری می نوشتند که دو نفر به نام پلیس دیو را با خود می برند. دیو سه روز توسط این دو نفر زندانی و آزاد می شود و سپس می گریزد. بعد از 25 سال دیو فردی منزوی و عجیب است، جیمی خلافکار و شان افسر پلیس. دختر 19 ساله جیمی به طرز مشکوکی به قتل می رسد. جیمی به دیو مشکوک می شود و ...

**************************************************

فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم زندگی غلام، آوا و بهنام را روایت می‌کند که دو روز مانده به تاسوعا در زندگی هر کدامشان گرهی می‌افتد و هرکدام از این سه فرصت کوتاهی دارند تا مشکل خود را...

سیامک صفری، مهدی صباغی، یکتا ناصر، جواد عزتی، شیوا ابراهیمی، لیلا شوقی، علیرضا زمانی‌نسب و مصطفی ساسانی در فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «یک ماه دوست داشتنی» به کارگردانی «امین شجاعی»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان آمده است: محمد باقر به همراه همسرش بی بی بتول در قرعه کشی سفر به کربلای معلی شرکت می کند که در این قرعه کشی او برنده و نام همسرش در نمی آید. علی رغم این مسئله محمد باقر به هم ولایتی هایش اعلام می کند که نام هر دوی آنها برای سفر معنوی در آمده است و او در برابر نصایح همسرش مبنی بر پرهیز دروغ مقاومت کرده و برای پوشش دروغ اول مجبور به گفتن دروغ های دیگر می شود. روز موعود فرا می رسد او به همراه همسرش با بدرقه مردم راهی شهر می شوند. محمد باقر در ابتدا تلاش می کند ترتیب سفر با همسرش را بدهد اما در این مسیر فریب فرد کلاهبرداری را می خورد و ...

یدالله شادمانی، فاطمه درویش نژاد، علی کهن، علی نفیسی، بهزاد تاج الدین و مسعود فوقانی در این فیلم بازی کرده‌اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «یک خواب کوچولو» به کارگردانی «حسین عامری»، پنج‌شنبه 28 مرداد ماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان آمده است: مسلم، جوان نوحه خوان به همراه همسرش مینا سوار بریک موتور در جاده با وانتی تصادف می کند. راننده وانت علی رغم جراحت سخت مینا و درماندگی مسلم می گریزد و مینا در می گذرد. از این پس زندگی مسلم، رنگی از انتقام به خود می گیرد. مسلم جستجویی را برای یافتن ضارب می آغازد و در این سفر و مسیر با کسانی آشنا می شود که به تدریج مسلم بدبین شده و همه را دگرگون می سازد. در پایان مسلم به مادر همان ضارب می رسد؛ زن که مسلم را نمی شناسد بر سر قبر پسر سخنانی را به مسلم می گوید و ...

ارسطو خوش رزم، علی رضا پور محمد، لیلا جوان و سعید آهویی در فیلم تلویزیونی «یه خواب کوچولو» بازی کرده‌اند.

**************************************************

فیلم تلویزیونی «مادرم باش» به کارگردانی «مسعود رشیدی»، جمعه 29 مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم روایت کاروانی است که قصد رفتن به کربلا را دارند. در کرمانشاه نرسیده به مرز به دستور فرمانده پاسگاه از رفتن این کاروان به خاک عراق جلوگیری می‌شود. در میان مسافرین زن مسنی است که قصد دارد به زیارت کربلا برود، دلیل رفتنش خوابی است که در آن فرزند مفقودالاثرش از او خواسته است که به زیارت کربلا برود. او پیاده راهی مرز می‌شود. در طول مسیر دختر عکاسی (دختر فرمانده پاسگاه) که از آثار جنگ عکاسی می‌کند پیرزن را می‌بیند و او را سوار اتومبیل خود می‌کند. در مسیر جوان چاقچی آنها را به گروگان می‌گیرد. پیرزن، جوان را نصیحت می‌کند و از او می خواهد که دست از اعمالش بردارد. جوان با نصیحت‌های پیرزن متحول می‌شود و ...

فرامرز صدیقی، زهره صفوی، رامین راستاد، شیوا بلوریان و علی امجدی در فیلم تلویزیونی «مادرم باش» هنرنمایی کرده‌اند.

نظر شما