علی خیابانی تنها مطرح کرد:

آشنایی مداحان جوان با ادبیات فاخر عاشورایی در «قیامت حروف»

۱۴۰۰/۰۵/۲۸ - ۱۰:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۲۱۸۷۸
آشنایی مداحان جوان با ادبیات فاخر عاشورایی در «قیامت حروف»
تهیه کننده برنامه تلویزیونی «قیامت حروف» می گوید این برنامه با رویکرد ادبی به واقعه عاشورا تولید شده است و قصد دارد مداحان جوان را با ادبیات غنی عاشورا آشنا کند.

به گزارش برنا، علی خیابانی تنها تهیه کننده برنامه تلویزیونی «قیامت حروف» با اشاره به پخش ویژه برنامه «قیامت حروف» از شبکه تلویزیونی شما اظهار کرد: این برنامه ترکیبی مناسبتی، سال گذشته در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شد و امسال از شبکه «شما» پخش می‌شود.

وی افزود: «قیامت حروف» در دهه اول ماه محرم و متناسب با هر یک از روزهای آن که به نام یکی از شهدای دشت نینوا نامگذاری شده است، روی آنتن می‌رود.

تهیه‌کننده برنامه «قیامت حروف» درباره بخش‌های مختلف این ویژه برنامه خاطرنشان کرد: «قیامت حروف» نگاهی ادبی به وقایع عاشورا دارد یعنی اشعار عاشورایی توسط کارشناس و مجری این بخش که بر عهده امیر الهامی است قرائت می‌شود همچنین ریحانه شادمان گوینده متن‌های ادبی مرتبط با قیام امام حسین (ع) را که توسط دکتر ابراهیم و هادی منوری انتخاب شده‌اند در یک فضای رادیویی بازخوانی می‌کند.

وی ادامه داد: در این ویژه برنامه مستندهای کوتاهی درباره علم گردانی و شغل‌های مربوط به عزاداری ماه محرم که بیشتر جنبه هنری دارند و همچنین پیرغلامانی که شعرهای آیینی را در مداحی‌های خود به کار می‌بردند، به نمایش در می‌آید.

خیابانی تنها با اشاره به اینکه امیر الهامی کارشناس و مجری «قیامت حروف»، درباره ورود شعر آیینی به عزاداری‌ها تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است، گفت: بر این اساس برای اجرای برنامه، از او دعوت به حضور کردیم زیرا تسلط خاصی بر ادبیات این حوزه و تاریخچه آنها دارد.

تهیه کننده «قیامت حروف» در پایان درباره هدف از تولید این ویژه برنامه خاطرنشان کرد: قصد داشتیم به مداحان جوانی که به تازگی فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده‌اند و یا قصد ورود به این حوزه را دارند، بگوییم به دنبال شعرهای پرمحتوایی بروند که کم هم نیست از جمله کتاب مخزن الاسرار عمان سامانی همچنین قصد داشتیم بی محتوایی را از بین ببریم و مداحان جوان را به سمت شعرهای آیینی که پرمغز و محتوا هستند، سوق دهیم.

این برنامه تلویزیونی از تولیدات صداوسیمای مرکز خراسان رضوی است که در دهه نخست ماه محرم از شبکه «شما» پخش شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز