در رادیو فرهنگ؛

از تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشایی مدارس تا اهمیت آموزش حضوری در «خشت اول»

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۰۸:۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۸۰۲۶
از تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشایی مدارس تا اهمیت آموزش حضوری در «خشت اول»
در برنامه رادیویی «خشت اول» شنبه ۳ مهر ماه تمهیدات بازگشایی مدارس ‌و اهمیت آموزش حضوری بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ برنامه «خشت اول» امروز  به بررسی  تمهیدات بازگشایی مدارس و اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی اختصاق دارد و  دکتر عسگری ، در بحث کارشناسی نکاتی در خصوص اهمیت آموزش حضوری بیان می کند.

همزمان با تسریع روند واکسیناسیون افراد علیه بیماری کووید-۱۹ در کشورهای مختلف و تاکید مقامات سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد بر آغاز فعالیت حضوری مدارس در شماری از کشورها، معلمان و کارکنان مدارس در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند تا زمینه برای حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس های درس فراهم شود.

یونیسف با اشاره به این که دانش آموزان در سراسر جهان به طور تقریبی ۱.۸ تریلیون ساعت آموزشی را در دوران همه گیری کرونا و اعمال قرنطینه از دست داده اند، اعلام کرده که در نتیجه این شرایط ، دانش آموزان از کسب علم و دیگر فوائد حضور در مدارس محروم شده اند.

از دولتها، مقامات محلی و مدیران مدارس درخواست شده که مدارس را در اسرع وقت بازگشایی کرده و تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از انتقال ویروس در مدارس انجام دهند.

ضمن اینکه آسیبی که در آموزش غیر حضوری وارد می شود آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه باید به آن توجه کرد، تنها راهی که می شود در این حوزه در نظر گرفت ایجاد زمینه برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است.

در کشور ما نیز در سال تحصیلی جدید مدارس عشایری در فضای باز برگزار می شوند و همجنین دانش آموزان دوره ابتدایی حداقل یک‌روز در هفته در کلاس های درس حضوری شرکت می کنند.

برنامه «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه  ساعت۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز