مدیر هنری ستاد ارتش:

نمایشهای «دلدار» و «آن سه نفر» در جشنواره تئاتر سنگر به روی صحنه میروند

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۴:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۸۸۸۶
نمایشهای «دلدار» و «آن سه نفر» در جشنواره تئاتر سنگر به روی صحنه میروند
نمایشهای «دلدار» نوشتة حسین نوری، به کارگردانی سروش علاقبندان و «آن سه نفر» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی صالح حیدری، از تولیدات ستاد ارتش، جهت شرکت در جشنواره «تئاتر سنگر» به روی صحنه میروند.

به گزارش برنا، بابک معماری مدیر هنری ستاد ارتش گفت: این نمایش¬ها که از آثار منتخب یازدهمین جشنواره تئاتر ارتش «میثاق 11» می¬باشند، به صورت اجرای تک نفره (مونولوگ) بوده و دارای مضامین حماسی هستند و در این جشنواره که به دلیل شیوع بیماری کرونا، از طریق بازبینی فیلم آثار اجرایی و مجازی برگزار می¬گردد، بر روی صحنه خواهند رفت.

وی با بیان رسالت هنرهای نمایشی و تئاتر در انتقال مفاهیم حماسی و ارزشی در قالبی جذاب به نسل¬جوان جامعه، افزود: وجود چنین جشنواره¬هایی علاوه بر ایجاد شناخت و همدلی میان هنرمندان، سبب رقابت میان کلیة گروه¬های نمایشی نیروهای مسلح و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار تولیدی آنان خواهد شد تا  گامی مؤثر در نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، برداشته شود و این امر از سوی برگزارکنندگان و متولیان آن، قابل توجه و تحسین است.  

 وی تصریح کرد: اساس تولید آثار نمایشی مبتنی بر آموزش مستمر و تولید متون نمایشی مورد نیاز گروه¬هاست؛ چیزی که همواره از سیاست¬های اجرایی ستاد ارتش نیز بوده تا بر همین اساس برنامة جامعی، برای ساختن هنرمندانی خلاق تدوین گردد که اثرات آن را اکنون می¬توان در این آثار اجرایی دید؛ چرا که حرف تأثیرگذار را در هنر تئاتر باید با استفاده از تکنیک قوی زد.

مدیر هنری ستاد ارتش با بیان اهمیت استفاده از ابزار هنر و برنامه‌¬های هنری برای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان نیروهای مسلح بمنظور ترویج ارزش¬های دینی و انقلابی در میان آنان تصریح کرد: زمانی می¬توان مفاهیم حقیقی اسلام را با زبان تئاتر بیان نمود که هنرتئاتر بدل به ابزاری کارآمد برای مقابله با جنگ نرم و نفوذ فکری دشمن به خصوص در میان نسل امروز گردد و این نیاز به پرورش هنرمندانی متعهد دارد که با بهره¬گیری از سیرة اخلاقی بزرگان دینی و شهدای اسلام در کنار شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتوانند دست به آفرینش آثاری تأثیرگذار بر گرفته از دریافت¬ها و احساسات درونی خویش بزنند تا رسالت هنر تئاتر در انتقال مسائل روشنگر و بیدارکنندة جامعه تحقق یابد. چیزی که به عنوان یک اصل، پایه و بنیان جشنواره پیش روست.

گفتنی ا¬ست جشنواره «تئاتر سنگر» هرساله به همت سازمان حفظ آثار و ارزش¬های دفاع مقدس، برگزار می¬گردد که در آن آثار منتخب نمایشی نیروهای مسلح، به روی صحنه می-روند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز