تهیه کننده برنامه خانه زیبای من:

دکوراسیون منزل مختص افراد متمول نیست/ پتانسیل هنر در زنان ایرانی بیشتر است

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۳۳۶
دکوراسیون منزل مختص افراد متمول نیست/ پتانسیل هنر در زنان ایرانی بیشتر است
تهیه‌کننده برنامه «خانه زیبای من» تاکید کرد: دکوراسیون منزل مختص افراد متمول نیست.

به گزارش برنا؛ بهاره امینی، تهیه‌کننده برنامه «خانه زیبای من» که در کارنامه حرفه‌ای‌اش طراحی صحنه برنامه‌های مختلف سیما مانند «نگی که نگفتی»، «بچه‌های مردم» و غیره... دیده می‌شود، این روزها در شبکه دو برنامه‌ای را با محوریت طراحی دکوراسیون داخلی روی آنتن دارد در این باره با او گپ و گفتی داشتیم که ذیل از نظر می‌گذرانید.

طرح برنامه چگونه و از کجا شکل گرفت و هدف از ساخت این برنامه چه بود؟

یکی از مشکلاتی که در جامعه واقعی و فضای مجازی وجود دارد این است که مردم در فضای مجازی منازل خارجی را می‌بینند و با توجه به تورمی که در سطح جامعه هست و سعی‌ای که بر الگوبرداری از نمونه‌های خارجی می‌کنند، دچار مشکلاتی می‌شوند. در خارج از ایران شبکه‌های خارجی برنامه‌های مشابه به این برنامه با توجه به سلایق مردم خود آن کشور ساخته شده به این فکر افتادند که جامعه فعلی نیاز به همچین برنامه‌ای دارد که از  فرهنگ و هنر و نقش و نگارهای اصیل ایرانی در چیدمان خانه‌های ایرانی استفاده بشود و بخصوص برای عروس دامادهای تازه بحث تجمل‌گرایی را از بین ببرد و با حداقل امکانات و وسایل بلااستفاده (مانند تعویض یک روکش و یا عوض کردن کوسن) بتوانیم تغییر مثبتی را در خانه ایجاد کنیم و نیاز نباشد که صفر تا صد یک چیز را کامل تغییر بدیم.

هدف برنامه «خانه زیبای من» این است که منازل بدون تخریب بنا طراحی داخلی بشود چون تخریب بنا هم هزینه ها را بالا می‌برد و هم انجام دادنش زمان بر است، همان زیبایی بصری را می‌توان با یک چیدمان مناسب و یک هارمونی رنگی مناسب به وجود بیاریم و از پِرتی های منزل استفاده بهینه ببریم تا نیازی به تخریب کامل منزل نباشد.

چقدر مردم ایران به چیدمان منظم خانه اعتقاد دارند؟

قطعا با توجه به این که اکثر خانم‌ها شاغل هستند در کشور ما تعداد خانم‌های خانه‌دار کمی بیشتر است.. البته این به این معنا نیست که خانم‌هایی که شاغل هستند اهمیت کمتری به منازل‌شان میدن ولی بحث کدبانوگری بانوی ایرانی همیشه و همه جا زبانزد بوده است.

قطعا زنان ایرانی خیلی بیشتر ذوق و سلیقه دارند به طور مثال در خارج از کشور خانم‌های خانه‌دار خیلی خیاطی و قلاب بافی و بافتنی انجام نمی‌دهند ولی این هنر ها پتانسیلش در خانم‌های کشور ما بیشتر است و در واقع این برنامه یک خط فکری  به خانم‌ها می‌دهد که میتوانند ازین هنرشان در منزل‌شان استفاده کنند.

نظر مخاطبان درباره برنامه چیست؟

خداروشکر با توجه به اینکه فقط چهار قسمت از برنامه پخش شده نظرات مثبت زیاد و جزو برنامه‌های پربازدید شبکه دو بوده است.

به نظر شما این چیدمان و دکوراسیون بیشتر برای افراد مرفه جامعه است یا قشر متوسط جامعه و دیگران هم می‌توانند به این مساله موثر در زیبایی شناسی محل زندگی‌شان توجه داشته باشند؟

به نکته درستی اشاره کردید چون یکی اهداف این برنامه این است که به مخاطب بگوئیم چیدمان منزل و داشتن منزلی زیبا مختص به قشر خاصی از جامعه نیست البته در حال حاضر با گرانی متریال ناخودآگاه کوچیک‌ترین تغییری که در منزل ایجاد می‌کنید هزینه‌ای قابل توجهی میشود ولی آنچه که ما در برنامه «خانه زیبای من» نمایش می‌دهیم به طور مثال از پارچه های بلااستفاده داخل خانه استفاده میکنیم، معمولا همه عادت دارند صفر تا صد یک چیز را تغییر دهند اما با استفاده از همون پارچه‌های بلااستفاده می‌توان یک رومیزی دوخت یا ... و اینگونه یک تغییر جزئی داخل خانه ایجاد می‌شود و باعث میشود یک هارمونی بصری زیبا حاصل شود.

البته قبول دارم با گرانی حال حاضر تغییرات در منزل هزینه بر هست ولی تلاش ما بر این است که این هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

index

به طور مثال خانواده‌ای قصد تغییر کامل کابینت داشت اما به پیشنهاد تیم خانه زیبای من تنها فقط با هزینه ۱/۴ و عوض کردن درب کابینت تغییرات نیاز را ایجاد کرد و پیامک‌های بسیاری دریافت کردیم که تعداد زیادی از خانوار ها قصد تغییر دادن کابینت‌هایشان را داشتند و با این ایده همگی منصرف شدند و فقط درب کابینت را عوض کردند.

و در نهایت خانم بهاره امینی از مدیران محترم شبکه دو برای حمایت‌هایشان تشکر ویژه می‌کنند، به این دلیل که برنامه «خانه زیبای من» می‌توانست با اسپانسر ساخته بشود ولی با توجه به ضرورتی که برای ساخت این برنامه بوده تصمیم بر این شد که این برنامه با هزینه خود سازمان ساخته بشود و برای نگاه مسئولانشون به این برنامه تشکر ویژه می‌کنند.

از دیگر عوامل این برنامه ؛

طراح، کارگردان، تهیه کننده: بهاره امینی

مدیر اجرایی: مهدی صالحپور

نریتور: عبدالله روا

جانشین تهیه و آهنگساز:هومن امینی

مدیر تولید:کریم ابراهیمی

مدیر هماهنگی:سارا زال بیگی

منشی صحنه: سمیرا زال بیگی

مدیر تصویر و نور:رضا مقصودی

این برنامه جمعه ها حوالی ساعت ۱۶، و تکرار آن پنجشنبه ها حوالی ساعت ۱۱صبح و دوشنبه ها حوالی ساعت ۱۵ پخش می‌گردد.

نظر شما