رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد :

فوت یک زائر ایرانی در عراق در اثر تصادف/ خروج اکثریت زائرانی ایرانی از عراق تا بعدازظهر امروز

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۴۰۹۴۲
فوت یک زائر ایرانی در عراق در اثر تصادف/ خروج اکثریت  زائرانی ایرانی از عراق تا بعدازظهر امروز
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: طی دیروز و امروز روند بازگشت زائران راهپیمایی اربعین حسینی به کشور سرعت خوبی گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم که تا بعدازظهر امروز اکثریت زائران ایرانی از عراق خارج شده بودند.

به گزارش برنا، علیرضا رشیدیان ، در روز جمعه  در مصاحبه با رادیو «اربعین» با بیان اینکه دیروز و امروز روند بازگشت زائران ایرانی به کشور رشد خوبی داشته و فکر می کنیم  تا بعد از ظهر امروز اکثریت زائران ایرانی از عراق خارج شده باشند، اظهار کرد :  البته احتمالاً عده معدودی  از زائران که دیر به عراق آمده اند ، همچنان تا روزهای آینده در عراق باشند.

 وی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائران در هنگام بازگشت به کشور در حوزه  های بهداشت و درمان و حمل و نقل،تصریح کرد :خوشبختانه مرز مهران از شرایط خوبی در این زمینه برخوردار است .

 این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از زائرانی که به صورت زمینی قصد بازگشت به کشور را دارند، می خواهیم که مسیر سفر خود تا مرز ایران را  با اتوبوس طی کنند  چرا که ماشین های «هایس» به دلیل سرعت و خستگی راننده ها و بعضا بی توجهی آنها به قوانین ممکن است مشکلاتی را  برای زائران ایجاد کنند چنان که  به تازگی یکی زائران ایرانی که به سمت مرز شلمچه می‌رفته است ، در نزدیکی بصره به خاطر تصادف ماشین هایسی که سوار آن بوده ، فوت کرده است، بنابراین از زائران می خواهیم که این مسیر را با اتوبوس که دارای ایمنی بیشتر است، طی کنند.

  رشیدیان ادامه داد : زائرانی  اگر امکان بازگشت هوایی دارند حتماً از این طریق اقدام کنند  و اگر زمینی نیز برمی گردند مراقب خود باشند تا به سلامت به مرزها برسند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه ستاد های ما احتمالاً از فردا به صورت رسمی جمع می‌شوند، خاطر نشان کرد:  البته کنسولگری های ایران در شهرهای نجف و کربلا  به عنوان ستاد اربعین در عراق همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و برخی از زائرینی که مدارک خود را گم کرده بودند با هماهنگی خوبی که با سفارت ایران  در عراق صورت گرفت برای آنها برگه های عبور صادر شده است .

 رشیدیان خاطر نشان کرد : خوشبختانه در موضوع بازگشت زانران به کشور  از طریق هوایی ، مشکل خاصی نداشتیم  و رئیس سازمان هواپیمایی  کشور خود برای رسیدگی مستقیم و نظارت بر این موضوع به عراق سفر کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز