در تولید جدید شبکه العالم؛

نمایش قابلیت های صنعتی و گردشگری شمال غرب ایران

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۲۱:۴۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۲۰۴۵
نمایش قابلیت های صنعتی و گردشگری شمال غرب ایران
مستند « علی ضفاف ارس»، قابلیت های صنعتی و گردشگری شمال غرب ایران را به مخاطبان عرب زبان شبکه العالم معرفی می کند.

به گزارش برنا، تهیه کننده؛ تیم مستند شبکه العالم در تولید جدید خود با سفر به استان آذربایجان شرقی تلاش کرده است تا قابلیت های صنعتی و گردشگری این استان را تحت عنوان« علی ضفاف ارس» به تصویر بکشد.

مقامی درباره محتوای اصلی این مستند گفت: در این مستند تمرکز اصلی بر تشویق صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی، جذب سرمایه و فناوری های خارجی، تقویت کانال‌های ترانزیتی و تقویت جایگاه کشور در عرصه تجارت بین‌الملل است. 

نمایش جاذبه های گردشگری این منطقه واشتغال زایی در حوزه تولید ماشین آلات، تجهیزات صنعتی، تجهیزات پزشکی، فولاد و خودرو از بخش های دیگراست که تهیه کننده به عنوان بخش مهم این مستند بر آن تاکید کرد.

مقامی در این خصوص، ضمن اشاره به مجموعه تاریخی کردشت، کلیسای سنت استپانوس، روستای اشتبین و ده ها مورد دیگر به عنوان جاذبه های گردشگری شهر جلفا گفت: این اماکن تاریخی دیدنی هر ساله میزبان گردشگران متعددی است و ما علاوه بر معرفی آن هنر فعالان صنایع دستی جلفا نیز در این مستند به تصویر کشیده شده است. 

وی در آخر افزود: دراستان آذربایجان غربی، منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران در حاشیه رود ارس و شهر زیبای جلفا و در نقطه صفر مرزی با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، قطب صنعتی مهمی است که در راستای تقویت تولید ملی امکانات موثری دارد که می بایست به معرفی آن به مخاطبان خارج از کشور اهتمام ورزید. 

مستند « علی ضفاف ارس» با اجرای محمد باقر حیدری، تصویر برداری؛   مهدی عاشوری و مهدی محمدی و نیز هماهنگی و برنامه ریزی، امید قربانده در دو قسمت، یکشنبه ها ساعت 21 به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت و قسمت اول این مستند امروز 11 مهرماه از این شبکه پخش خواهد شد.

نظر شما