معرفی فیلم؛

«سال گذشته در مارین‌باد» یکی از متفاوت‌ترین عاشقانه‌های سینما

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۶۹۰
«سال گذشته در مارین‌باد» یکی از متفاوت‌ترین عاشقانه‌های سینما
«سال گذشته در مارین‌باد» فیلمی ۹۴ دقیقه‌ای به کارگردانی آلن رنه با بازی دلفینه سیریگ است.

به گزارش برنا، فیلم «سال گذشته در مارین‌باد» مشهور به سبک داستان قرون وسطایی است که مخاطبان و منتقدان را مجذوب خود کرده‌است. این فیلم که اقتباسی از رمان آلن رب گریه با همین نام است، در جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «سال گذشته در مارین‌باد» ساختار روایی متفاوتی دارد که شاید تا زمان ساخت این فیلم چنین ساختاری در سینما مورد استفاده قرار نگرفته بود و این فیلم به نوعی آغازگر مسیر و راهی بود که سینمای مدرن را تشکیل می‌داد. این فیلم به نوعی اثری متفاوت در دوران شکل‌گیری سینمای موج نوی فرانسه است.

به اعتقاد بسیاری از منتقدان «سال گذشته در مارین‌باد» بهترین فیلم سینمایی آلن رنه است که پیش از ساخت این فیلم با ساخت فیلم «هیروشیما عشق من» توانست به شهرتی جهانی برسد. این فیلم را می‌توان یک عاشقانه متفاوت در تاریخ سینما دانست.

خلاصه داستان:

فیلم در یک دژ یا در یک هتل باروک اتفاق می افتد. مردی با یک زنی برخورد می‌کند که مدعی است سال گذشته او را در مارین باند ملاقات کرده و اکنون او را در آنجا می بیند. او انکار می‌کند که قبلاً با هم ملاقاتی داشته‌اند. نقش سوم فیلم مرد دیگری است که ممکن است شوهر زن باشد. از طریق عقاید اسرارآمیز و فکری رویایی در زمان و فضا ، روابط افراد بررسی می‌شود. گفتگوها و حوادث در محیط‌های مختلف در دژ و اطراف تکرار می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز