شبکه سحر می پردازد؛

معرفی جاذبه های گردشگری استان های ایران در «ثمرقند»

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۰۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۳۲۲
معرفی جاذبه های گردشگری استان های ایران در «ثمرقند»
جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی استان های کشور به همراه آداب و رسوم پخت شیرینی های سنتی در مستند «ثمرقند» به مخاطبان اردوزبان شبکه سحر معرفی می شود.

به گزارش برنا؛ مستند «ثمرقند» با هدف معرفی جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی و نیز مکان های سیاحتی و زیارتی استان های کشور به سراغ شیرینی های خاص هر منطقه رفته و به نحوه طبخ آن می پردازد. 

در این مستند همچنین علاوه بر آموزش طبخ و پخت شیرینی های محلی به مواد اصلی و اولیه آن که برگرفته از مواد طبیعی و محصولات کشاورزی خاص آن خطه از کشورمان است، اشاره خواهد شد. 

گوشفیل اصفهان، نان برنجی کرمان، پشمک یزد، نان کماج مازندران، حلوا ارده و سوهان قم، باقلوا پرچمی، نازک پسته، نان کره ای، بارانه اصفهان، کوچه نخود شیراز و ... از جمله شیرینی های سنتی است که در این مستند معرفی و به نحوه طبح آن پرداخته خواهد شد.

پخش موسیقی و نواهای فولکور و سنتی مختص همان منطقه در هر قسمت از این مجموعه   در پس زمینه تصاویر انتخاب شده است که از جذابیت های این مستند به شمار می رود. 

 مجموعه مستند «ثمرقند» به تهیه کنندگی مهدی الیاسی با زبانگردانی معصومه شریفیان، در 18 قسمت 12 دقیقه ای از 19 مهرماه هر دوشنبه ساعت 20:45 به وقت تهران به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز