روایت بازیگری و بسکتبال در «شب نشینی»؛

بانوی بسکتبالیست و تمرین های طاقت فرسایش برای موفقیت/ شهرزاد کمال زاده: جمشید هاشم پور قهرمان کودکی هایم بود

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۶۶۰۱
شادی عبدالوند و شهرزاد کمال زاده مهمانان شب نشینی بیست و یکم مهرماه بودند.

به گزارش برنا؛ شادی عبدالوند و شهرزاد کمال زاده مهمانان شب نشینی بیست و یکم مهرماه بودند. در بخش اول برنامه شادی عبدالوند بسکتبالیست توانمند ایرانی به عنوان مهمان اول معرفی شد.

عبدالوند گفت: چون ورزش حرفه ای می کنیم و تمریناتمان سنگین است شب که می رسیم خسته ایم و شاید کمتر فرصت کارهای دیگر داشته باشیم. وی تصریح کرد: سال 2019 در آمستردام هلند بود که بانوان ایرانی در جام جهانی بسکتبال سه نفره شرکت کردند.

این بازی به گونه ای است که با نصف زمین بسکتبال انجام می شود و بیشتر بازیکنانی که از مهارت های بیشتری برخوردار هستند و سریعترین عملکرد را دارند وارد این نوع از بسکتبال می کنند. 20 تیم از کل کشورها شرکت کرده بودند که یکی از آن ها تیم ایران بود. می دانستم که در آمستردام بازی دارم ولی تا لحظه آخر نمی دانستم که مسابقه سه نفره را قرار است شرکت کنم؛ دقیقا موقعی که رسیدم فرودگاه فهمیدم من را برای بازی در این مسابقه در نظر گرفته اند.

والیبال سه نفره دو آیتم دارد یکی شوت سه امتیازی و دیگری مهارت های فردی. از هر تیم چهار نفره یک نفر برای شوت و یک نفر برای مهارت های فردی انتخاب می شود. در مسابقات آمستردام ده گروه بودیم که من در مهارت های فردی بین همه همتایانم رکورد زدم و بعد هم مقام سوم را کسب کردم.

بانوی بسکتبالیست مدال آورگفت: عاشق بسکتبال بودن برایم لذت بخش است؛ معتقدم اگر عشق نباشد پشتکار هم اتفاق نمی افتد و در نتیجه بدون پشتکار موفقیتی هم حاصل نخواهد شد. در همه رشته های ورزشی عملکرد خوبی دارم و در دانشگاه هم رشته تربیت بدنی خوانده ام و همه واحدهای عملی را 20 می شدم.

عبدالوند افزود: ورزش را از دوران ابتدایی شروع کردم، به طور جدی در بسکتبال فعالیت نمی کردم ولی چون استعداد داشتم معلم ورزشم مرا برای مسابقات مدرسه انتخاب کردند. بعد از ابتدایی سه سال بازی نکردم و از دوم یا سوم ابتدایی به طور جدی بسکتبال را شروع کردم. وی ادامه داد: مادرم فوق العاده با بسکتبال من مخالف بودند و از آسیب دیدن من می ترسیدند، هر وقت مسابقه یا بازی داشتم مادرم دو سه کیلو کم می کرد ولی پدرم خیلی حمایتم می کردند و همیشه مرا می بردند می آوردند و منتظرم می ماندند تا تمرینم تمام شود.

سه چهار سالی است که مادرم هم فعالیتم در رشته بکستبال را دوست دارد. بانوی بسکتبالیست اظهار داشت: اگر اوایل لیگ باشیم کمتر تمرین می کنیم ولی پیشتر که می رود تمرین ها هم بیشتر می شود به این صورت که دوبار در روز تمرین داریم از 9 صبح تا 12 ظهر و هرروز بعد از ظهر هم دو سه ساعت تمرین داریم که واقعا این تمرین ها برایمان سخت است.

چون حرفه ای این ورزش را دنبال می کنم نمی توانم چندان کارهای دیگری انجام دهم اما کلاس های شخصی مثل کلاس زبان را دنبال می کنم. آنقدر درگیر این رشته هستم که به کار دیگری فکر نمی کنم و فقط به مربیگری بسکتبال فکر می کنم. عبدالوند درباره ورود و فعالیتش به عرصه بازیگری گفت: بازیگری را دوست ندارم؛ چند وقت پیش دو سه تا پیشنهاد داشتم که گفتند دوست داری وارد این فضای شوی اما گفتم دوست ندارم. وی وضعیت رشته بسکتبال بانوان را این طور تبیین کرد: چند سالی است که بهترین رشته برای خانم ها بسکتبال است، اسپانسرها در این زمینه فعال شده اند و لیگ های خوبی شکل می گیرند، بازیکن های خارجی به لیگ ها اضافه شده اند و بازی ها آنقدر قوی شده است که نتیجه آن ها غیر قابل پیش بینی است. بیشتر از رشته های دیگر از آن استقبال می شود.

بکستبالیست ایرانی درباره اینکه چرا شماره 6 را در تیم بسکتبال به تن می کند گفت: آدم ها با یک سری شماره ها حس خوب می گیرند من همبا 6 و 2 حس خوب می گیرم. در تیم 6 و در بازی های سه نفره 2 میپوشم.

عبدالوند تصریح کرد: عاشق بسکتبال هستم ولی دوست ندارم زندگی شخصی ام کاملا تحت تاثیر این ورزش قرار بگیرد چون معتقدم باید از چیزهای دیگر غیر از بسکتبال هم در زندگی لذت ببرم. وی بیان کرد: با اینکه ورزشی ام نه فوتبالی هستم نه بازی های MBAرا زیاد می بینم، تا حدودی بازی های بسکتبال آقایان را دنبال می کنم آخرین بازی که از این تیم دیده ام بازی های المپیک بوده است. معتقدم در کشور باید روی استعدادها و توانایی ها سرمایه گذاری کنیم. چنین چیزی ممکن نیست که با تمرین های کوتاه مدت چند ماهه یا یکساله بتوانیم پیروز المپیک شویم؛ دیگر کشورها تمرین های چند ساله و استراتژی های دقیق دارند و ما نداریم که این موضوع می تواند آسیب بزرگی باشد.

بانوی بسکتبال مدال آور افزود: اگر مربی شوم سخت گیر می شوم و ادب و احترام برایم نسبت به بسکتبال اولویت دارد؛ هر انسان به هرجایی که می خواهد برسد باید هدف داشته باشد و بعد از آن پشتکار مهم ترین چیز است. تلاش کرده ام که به چیزهایی که می خواسته ام برسم و آرام آرام این امر در زندگی ام حاصل شده است.

دوست دارم در زندگی انسان خوبی باشم و برای جامعه مفید باشم. عبدالوند درباره اهداف ورزشی اش ادامه داد: برای ورزشکار تلخ ترین اتفاق این است که از ورزشش خداحافظی کند ولی اگر مجبور باشم از بسکتبال خداحافظی کنم دوست دارم مربی تیم های خوب باشم. مجارستان که بودم برای تحصیل و کار پیشنهاد داشتم ولی دل کندن برایم سخت است برای همین آن را قبول نکردم.

در بخش دوم برنامه شهرزاد کمال زاده بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مهمان دوم معرفی شد. کمال زاده گفت: جدیدترین کارم نارگیل است که پرمخاطب هم بوده است. دنیای کودکان دنیای زیبایی است ولی این گروه از جامعه از دوران شیوع کرونا بسیار مظلوم واقع شده اند. علاوه بر اینکه از بازی هایشان جدا شده اند محتوا و سرگرمی خوبی هم ندارند. گاهی کارتن های خارجی را آنقدر تکرار کرده اند که همه مکالمه ها را حفظ هستند این ها آینده سازان کشور ما هستند و نباید بگذاریم روحیه شان خراب شود.بچه ها را دوست دارم و با آن ها ارتباط خوبی دارم، معتقدم خیلی از ما جلوتر و باهوش تر هستند و نمی توان با آن ها به راحتی وارد ارتباط شد.

بچه های این عصر فهیم هستند و خوب و بد را تشخیص می دهند. وی بیان کرد: 16 سالم بود که کار بازیگری را شروع کرده ام بیست سال از آن می گذرد که کار را از سریال هزار چشم شروع کردم. وقتی فیلم مریم و میتیل به کارگردانی فتحعلی اویسی را دیدم از بازیگر شدن خوشم آمد اما اولین استارت کارم را از 16 سالگی زدم. فیلم کوتاهی را کار کردم و بعد از آن به دفتر آقای عیاری معرفی شدم، ایشان از من تست گرفتند و برای اولین بار جلوی دوربین رفتم. قبل از آن هم خیلی جاها تست دادم ولی موفق نبودم.

آن روزها محافظت و کنترل زیاد بود و به راحتی پذیرفته نمی شدیم خیلی طول کشید و فراز و نشیب های خاص خود را داشت. بازیگر سینما و تلویزیون درباره دستاورهایش از حرفه اش تصریح کرد: بازیگری دستاوردهای قشنگی داشته که از وقتی وارد این فضا شده ام توانسته ام دوستان و آشنایانی را پیدا کنم که مثل خانواده ام هستند، نقش هایی را باهم بازی کرده ایم و دنیایی را باهم تجربه کرده ایم که شاید کمتر کسی آن را درک کند.

دوستان و مخاطبانی را در سراسر جهان پیدا کرده ام که برایم خیلی با ارزش است. کمال زاده افزود: بازیگری باعث شده است که در موقعیت های مختلف قرار بگیریم و آن را لمس کنیم. ما هم از دل همین جامعه هستیم و با کار بازیگری این فرصت برایمان به وجود می آید که بودن در نقش همه اقشار را تجربه کنیم. گاهی این تجربه پیامدهای روانی بدی دارد ولی به مرور زمان به ما صبوری می دهد.

وی ادامه داد: همیشه نقش منفی بوده ام و منفی بودن شخصیت هایی که مجبور شده اند در موقعیت منفی قرار بگیرند را بیشتر دوست دارم. فوبیای ارتفاع دارم ولی بارها خود را در این موقعیت قرار داده ام و دیگران هم با اشتیاق فراوان مرا به این کار تشویق کرده اند. بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: هنگام کار پیش می آید که یک شب یا دو شب را نخوابیم ولی اینکه بعضی مواقع شب کاریم و بعد روزکار می شویم و باید سبک خود را تغییر دهیم فرسایش زیادی دارد.

کمال زاده درباره علاقه کودکی اش به جمشید هاشم پور گفت: تنها شخصیتی که در بچگی ها او را دوست دارم جمشید هاشم پور بود و او به قهرمان زندگی ام تبدیل شده بود. خوشبختانه توانستم در یک کار سینمایی با او همکاری کنم. وی تصریح کرد: هرکاری را که مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند پیامی خوب را به مردم منتقل کند، دوست دارم.

هرنقشی که بازی کرده باشم را تا همیشه دوست دارم مگر اینکه خاطره بدی از آن کار یا عواملش در ذهنمان مانده باشد. حتی اگراثر وزن زیادی نداشته باشد ولی بازهم بخشی از وجود من بوده است. بازیگر سریال بچه های نسبتا بد افزود: اگر این مسیر را از ابتدا شروع می کردم انجام خیلی از کارها را فاکتور می گرفتم و به دانشم می پرداختم و وقت بیشتری را با خانواده می گذراندم و تشکیل خانواده می دادم چون هر چه بگذرد بی حوصله تر می شویم و تشکیل خانواده برایمان سخت تر می شود.

بعضی مواقع هم فکر می کنم شاید من باید این سبک زندگی راتجربه می کردم. کمال زاده در پایان گفت: هنوز هم بعد از گذشت 20 سال نگرانم که کسی به من کار ندهد و ترس از این موضوع مرا وحشت زده می کند. برخی که دانش کمتری دارند جسارت بیشتری دارند ولی من دوست دارم دانشم بیش از پیش باشد. افراد گاهی نیاز دارند برای تامین انگیزه و انرژی خود جوانان با انگیزه را ببینند و با آن ها ارتباط برقرار کنند برای همین به فعالیت در موسسه ای می پردازم که با جوانان در ارتباط باشم.

از این ارتباط فهمیده ام که دارم از نسل جدید عقب میمانم و باید به روز باشم. برنامه شب نشینی از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. محمد سلوکی و عبدالرضا احمدی مجریانی هستند که برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا شب نشینی را اجرا می کنند و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز این برنامه ار مراکز استانهای کشور با اجرای مسعود روشن پژوه و به تهیه کنندگی یاسر معظمی گودرزی تهیه و پخش می شود.

اطلاعات بیشتر درباره شب نشینی و مهمان های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی shabneshini.irani@ بارگذاری می شود. مخاطبان گرامی لطفا نظرات و پیشنهادات خود را، درباره برنامه های جام جم از طریق پل های ارتباطی زیر با ما در میان بگذارید. تلفن بین المللی 46812400444 شماره شبکه های اجتماعی 9108993934 98 ایمیل امور مخاطبانmokhatab@jjt

نظر شما
پرونده ویژه