محمدحسنی رئیس سازمان «اوج»:

۱۸ میلیارد کمک گرفتیم، ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم/سود سریال «آقازاده» ۸ میلیارد تومان بود!/ درآمد سریال پایتخت چقدر است؟

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۰:۵۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۷۷۷۳
۱۸ میلیارد کمک گرفتیم، ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم/سود سریال «آقازاده» ۸ میلیارد تومان بود!/ درآمد سریال پایتخت چقدر است؟
رییس سازمان رسانه‌ای «اوج» همزمان با دهمین سالگرد آغاز به کار این مجموعه، به سوالات رسانه‌ها پاسخ گفت. محمدحسنی درباره نامه خود به مقام معظم رهبری هم توضیح داد: گزارش ده ساله را خدمت رهبری دادیم و ایشان منت گذاشتند و با یک تقریض ما را مورد محبت قرار دادند.

 به گزارش برنا؛ نشست رسانه‌ای احسان محمدحسنی رییس سازمان «اوج» صبح امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه در محل نخلستان سازمان اوج برگزار شد.

محمدحسنی در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو گفت: از دوستانی که ظرف این دو سال خیمه اوج را همراهی کردند تشکر می‌کنم. جا دارد در همین آغاز از ده سال همراهی بچه‌های رسانه قدردانی کنم. قدردان محبت و لطف بی‌اندازه شما هستم. در این ده سالگی باید از کسانی که به مجموعه اعتماد کردند و این میدان را در اختیار این تیم قرار دادند هم تشکر کنم، فرماندهان عالی بودند که در راس آن رهبر انقلاب بود که ما را دلگرم کردند.

وی ادامه داد: باید توضیح بدهم اوج چه ویژگی‌هایی دارد. اوج در سال نود بعد از نزدیک به دو سال بررسی و مطالعه تاسیس شد. ما دو سال تمام عملکرد دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را به دقت بررسی کردیم به طراحی رسیدیم که مجموعه‌ای خارج از ساختارهای رسمی نیاز به تأسیس است شاید برای اولین بار است که عرض می‌کنم هیچ‌کدام از بچه‌های اوج کارمند رسمی هیچکدام از نهادهای خاص نیستند و نیروهای آزاد هستند.

محمدحسنی گفت: اوج چند ویژگی دارد؛ ویژگی اول این است که ستاد کم عده و چابک دارد. بلایی که سر سازمان‌های رسمی مثل صداوسیما و ارشاد آمده این است که حجم نیروی انسانی و هزینه‌های جاری آنقدر زیاد است که امکان تولید و نفس کشیدن ندارند. چشم بر هم می‌زنند باید حقوق چند میلیاردی پرسنل را فراهم کنند. اوج در طول این ده سال با یک ستاد کم عده که نزدیک به ۱۱۰ نفر است، فعالیت می‌کند و سعی کردیم این موضوع را حفظ کنیم. من بچه کشاورز هستم، یک قیچی هرس دستمان است و سعی می‌کنیم این موضوع را حفظ کنیم و اجازه فربه شدن را به لحاظ نیرو و تجهیزات نداده‌ایم. برای اوج هیچوقت تجهیزات خریداری نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: هر آنچه درآمد داشتیم در تولید سرمایه‌گذاری کردیم. این سازمان در سال نود با ۵۰۰ میلیون تومان بودجه راه‌اندازی شد. اولین کمک که با افتخار از سپاه گرفتیم، کار را شروع کردیم سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد کمک دریافت کرده و بیش از نود میلیارد تومان درآمد داشتیم که بخشی از این درآمد در خارج از کشور است. سال گذشته سریال «آقازاده» را به یک پلتفرم فروختیم «به وقت شام» در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایوان هفتصد هزار دلار فروختیم که تنفسی برای ما ایجاد کرد. من شفاف عدد و ارقام را می‌گویم. در کنار ستاد کم عده و چابک، همه پول صرف تولید می‌شود.

یکی از آن خطاها ورود بی محابا به فعالیت‌های اقتصادی است. برخی از دستگاه‌ها انحصار خودرو، سیگار و … داشتند اما این برای ما خط قرمز است و وارد نشده‌ایم. تا این تیم حضور دارد وارد نمی‌شویم محمدحسنی در ادامه گفت: اینجا چند اصل کلی داریم. یک سری خطوط قرمز هم داریم. به این خطوط هم ذیل شعار «ادب از که آموختی…» رسیدیم. گشتیم ببینیم در فلان دستگاه فرهنگی چه ایراداتی وجود داشته و سعی کردیم آنها را نداشته باشیم و آن خطاها را مرتکب نشویم. یکی از آن خطاها ورود بی محابا به فعالیت‌های اقتصادی است. برخی از دستگاه‌ها انحصار خودرو، سیگار و … داشتند اما این برای ما خط قرمز است و وارد نشده‌ایم. تا این تیم حضور دارد وارد نمی‌شویم. ورود به ستادهای انتخاباتی دوره‌های مختلف هم آسیب بوده است که از آن هم پرهیز کرده‌ایم. هرکسی از هر جناحی نامزد می‌شود از نهادی توقع تبلیغ دارد اما هیچکدام از بچه‌های اوج وارد این حوزه نشده‌اند. این به معنای این نیست که در انتخابات مشارکت نکرده‌ایم. مستند و.. تولید کردیم تا مردم در انتخابات شرکت کنند اما اینکه برویم از کسی حمایت کنیم مطلقاً نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: سومین خط قرمز هم این است که بخشی از هویت اوج دیده‌بانی و مطالبه گری است. روزی در اینجا فیلمی ساخته شد که در آن فیلم تذکر داده شد بترسید از روزی که کشتی سوراخ شود. آن زمان هنوز حوادث دی و آبان رخ نداده بود. ما هم به عنوان صاحب رسانه، شمی داریم. می‌توانیم خطرهایی را پیش‌بینی کنیم. آن موقع «بادیگارد» ساخته و تذکر داده و گفته شد باید شخصیت نظام را از شخص تفکیک کنیم. خیلی از اشخاص اقداماتی کرده‌اند که متاسفانه به پای نظام نوشته شد. اوج دیده‌بان و مطالبه گر است. زمانی که بحث اعتراضات مردمی مطرح شد با افتخار «خروج» را ساختیم و موضوع اعتراض را روی پرده آوردیم. زمانی که کشور درگیر تهدید داعش بود، داعش تا چهل کیلومتری ایران آمده بود در آن زمان به سفارش حاج قاسم در زمانی که برخی از مسئولان در خواب غفلت بودند، ما وارد موضوع شدیم و سریال «پایتخت پنج»، فیلم سینمایی «به وقت شام» و نزدیک به دویست اثر مستند را ساختیم.«به وقت شام» یکی از پرفروش‌های آن سال شد.

رئیس سازمان «اوج» در ادامه گفت: خاطره‌ای از روزهای سخت پایتخت پنج بگویم که بد نیست. زمان گذشته و می‌شود برخی حرف‌ها را گفت. خیلی از دوستان اثر را پیش از اتمام قضاوت کردند. یادم می‌آید که جلسه‌ای در جایی بود که خیلی از مسئولان عالی بودند. عزیز عالی رتبه‌ای که همه می‌شناسید در آن زمان که قسمت بالن‌سواری پایتخت پخش شده بود، به سریال حمله کرد و گفت فساد را در این سریال ترویج کردید. اگر یک روز به فعالیتم مانده باشد بچه‌های اوج را پایین می‌کشم. گفتم مصداق تان چیست؟ گفت مشروب خوری را در بالن مطرح کردید، گفتم در بالن تعارف می‌کنند اما اولین بار است که در رسانه ملی می‌شنویم که خانواده معمولی می‌گویند این نجسی است. همان که تعارف می‌کند، خودش می‌میرد. این تبلیغ مشروب خواری است؟ به ما می‌گفتند تبلیغ گردشگری ترکیه را می‌کنید، اما ما نشان دادیم که فرودگاه، کوچه‌های کثیف آنجا ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزک کرده آنجا خطراتی وجود دارد.

وی ادامه داد: گفتیم چرا یک اثری را که برایش زحمت کشیده شده را اینچنین می‌زنید، یادم نمی‌رود که سازندگان به دیدار حاج قاسم رفتند، اما توصیه حاج قاسم این بود که هیچکدام از این خانواده نباید شهید شوند. مگر ما مردیم؟ آن‌ها باید سالم به ایران برسند. ما در نظر داشتیم بابا پنجعلی شهید شود.

محمدحسنی ادامه داد: ما می‌گفتیم صبر کنید سریال تمام شود بعد قضاوت کنید. درباره «آقازاده» هم همین بود. هر هفته منتظر حملات جدید بودیم، در جلسات آن چنانی هم امنیت نداشتیم. بعد از چند سال این حرف‌ها را راحت می‌گوییم، اما آن زمان غصه داشتیم. برخی گمان می‌کنند چون اوج جزو حاکمیت است، با دردهای مردم بیگانه است. اما مسایل مردم دغدغه اول ماست. ما ده سال را پشت سر گذاشتیم و در این ده سال تلاش کردیم موضوع امید و ایران اسلامی پیشرفته، محوریت باشد. برای این مردمی که ممکن است خسته و ناامید باشند خیلی از آثار سیاه هستند اما ما تلاش کردیم امید را پمپاژ کنیم. نزدیک به ۲۳ هزار محصول در حوزه‌های متنوع تولید کرده‌ایم، کمتر از پنج هزار هنرمند با اوج فعالیت داشته‌اند. نزدیک ۱۳۰ موسسه در طول این ده سال با حمایت و مشارکت اوج راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است. در سینما با «به وقت شام» پرفروش بودیم، در صداوسیما «پایتخت» و کارتون‌های تولید شده پرمخاطب بودیم، در وی او دی «آقازاده» پرفروش بود، در نمایش میدانی، در مستند تلویزیونی و… حرفی برای گفتن داشتیم.

وی افزود: یکی از سرفصل‌های فعالیت ما بها دادن به کار اولی‌ها به ویژه جوانان بود. برای ما افتخار است نزدیک پنجاه هنرمند را به سوریه و دویست هنرمند را به عراق برای آشنایی با حوزه مقاومت اعزام کردیم که در ذهن آن‌ها مفاهیمی را روشن کرد که شاید در تهران نمی‌توانستند به آن برسند.

محمدحسنی درباره دیگر تولیدات سازمان «اوج» هم توضیح داد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به صورت سریالی در حال تولید است، در مأوا تولید نزدیک ۱۲۰ اثر در سال داشتیم، اجراهای وسیع در طول مناسبت‌های مختلف داشتیم. آثار هنرمندان ایرانی باید از بن‌بست در بیاید و به کشورهای همسایه و حتی اروپا برود و بازار آن را باز کنیم. مجموعه اوج بخش اعظمی از درآمدها را مرهون همین فروش‌های خارجی است. اگر مشکلی پیش نیاید و سینماها دوباره رونق بگیرد و فضای کار در ایران و خارج باز شود، می‌توانیم به درآمد هزار میلیاردی برسیم. اوج تا امروز حدود ۱۹ فیلم سینمایی و انیمیشن تولید کرده است. در کنار استفاده از بچه‌های نامی تلاش داشته با بچه‌ای تازه کار کار کند که ده اثر را آنها تولید کرده‌اند. که بخشی امسال به نمایش درمی‌آید. هفت اثر هنوز پخش نشده داریم، سه اثر از تاریخ انقلاب، یک اثر در حوزه مرگ آگاهی، دو فیلم انیمیشن داریم، فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) به نویسندگی داوود میرباقری را امسال می‌خواهیم به تولید برسانیم که کار بزرگی است و ممکن است به جشنواره فجر نرسد، اما روند را متوقف نمی‌کنیم. مذاکرات اولیه برای کارگردان هم انجام شده است.

فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) به نویسندگی داوود میرباقری را امسال می‌خواهیم به تولید برسانیم که کار بزرگی است و ممکن است به جشنواره فجر نرسد، اما روند را متوقف نمی‌کنیم. مذاکرات اولیه برای کارگردان هم انجام شده است وی افزود: «روز بلوا» و «منصور» در هفته‌های آینده به نمایش درمی‌آید. برخی از دوستان ارتش گله کرده بودند که چرا اوج کاری برای ارتش نمی‌کند اما مستندهای زیادی در این حوزه ساخته‌ایم. در سال‌های گذشته با اینکه اولویت ما تولید سریال نبود، هفت سریال تولید کردیم، هشت سریال هم در حال تولید است. کلاً ۲۵ سریال را در دستور ساخت داریم. سریال «نجیب زادگان» را می‌خواهیم شروع کنیم که مربوط به دوره صفوی است و نزدیک به ۶۰ قسمت است. در تاریخ اسلام سریال «نائله» را داریم که مربوط به وقایع بعد از عاشورا است. سریال «عمار» را داریم که متن آن در حال نگارش است در حوزه پهلوانان و عیاری ریل جدیدی را داریم، سریال‌های سیاسی را هم داریم که یکی از آن آثار «باستی‌هیلز» است. در حوزه تاریخ انقلاب «سال نغمه» را داریم. در حوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنیم هر سال یکی از شهدا را کار کنیم و امسال شهید بروجردی را داریم که امسال تا زمستان آماده است. سریال «گلستان یازدهم» را هم داریم. یک ریل جدید ایجاد کردیم که مثل «ایستاده در غبار» و «تنگه ابوقریب» است و سعی می‌کنیم که اقتباس‌های خوب کنیم.

محمدحسنی در ادامه گفت: دو عذرخواهی هم دارم. عذرخواهی اول از خانم‌های این سرزمین است که انصافاً کم‌کاری داشتیم. شاید نزدیک به ۲۰۰ قسمت «نیمه پنهان ماه» تولید شده مجموعه «پا به ماه» هم جزو تولیدات خوب است که با محوریت و ساخته خانم‌هاست. ما کلیپ و دیوارنگاره درباره خانم‌ها داشتیم ولی از دید خودمان کافی نیست. شاید اگر بخواهیم ایده‌آل نگاه کنیم نیاز است یک سازمان اوج با حضور خانم‌ها و همین تولیدات داشته باشیم. حلالیت دوم از خانواده شهداست. آن‌ها صاحبان انقلاب هستند. خون داده‌اند جوان داده‌اند، آثار زیادی تولید کرده‌ایم اما حتماً میوه کرم خورده هم در میان آن‌هاست و ممکن است یک جاهایی ته دل آنها را خالی کرده باشیم. برای تک تک آثاری که آن‌ها را رنجانده‌ایم، عذرخواهی می‌کنم. در حوزه جنگ و مقاومت آنچه توقع می‌رود را انجام نداده‌ایم و هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

وی درباره شفاف‌سازی پرداخت‌های مالی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم بر خلاف دستگاه‌های دیگر با ادب و تواضع و به موقع پرداخت کنیم. هیچ پروژه‌ای نباید تمام شود مگر اینکه تسویه حساب‌ها انجام شده باشد باید درست عمل کنیم. هنرمندان هم بالاخره معیشتی دارند اما به جرات می‌توانم بگویم همین موضوع باعث شده خیلی از آثار ما ارزان‌تر از دستگاه‌های دیگر تمام شود خیلی از هنرمندان قرارداد سفید امضا می‌کنند و می‌گویند می‌دانیم حقوق را به موقع پرداخت می‌کنید و ما از این بابت خوشحالیم.

محمدحسنی درباره داشتن آخوند خوب و آخوند بد در فیلم و سریال‌های این مجموعه هم گفت: عمدی در این زمینه وجود نداشته است. برای آنکه این را به عنوان یک شاخص یا کاراکتر همیشگی داشته باشیم، عملکرد آقای روحانی باعث شد فکر کنیم این موضوع نیاز است. تمام تلاش مان را کردیم نسبت به همه اقشار اینچنین باشیم. در «ایستاده در غبار» درباره فرماندهان، در «مصلحت» و، در «لباس شخصی» هم چنین نقدهایی داشتیم که در حال حاضر دو فیلم «مصلحت» و «لباس شخصی» توقیف است.

ما برای ساخت شاهنامه هم آمادگی داریم. حالا که در محاصره فیلم‌های کره‌ای درآمده‌ایم، می‌توانیم به موضوع شاهنامه بپردازیم. در واقع منتظر یک فرصت خوب هستیم مطمئن باشید در سال‌های آینده موازنه تغییر می‌کند وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حواشی به‌وجود آمده برای مستند «آقامرتضی» گفت: کار ما تولید اثر است و با هیچ‌کس دعوا نداریم. مجموعه مستند «آقا مرتضی» هم جزو آثار ما بود. نمی‌دانم چرا هر اثری ما تولید می‌کنیم بی خود و بی جهت سر و صدا می‌کند. حتی برای تابلوهای ما هم شکایت‌هایی وجود دارد. برخی از آقایان شکایت می‌کنند چرا خانم‌ها کمرنگ هستند. درباره «آقا مرتضی» باید بگویم چه چیزی ایشان را برای نسل امروز دلچسب می‌کند؛ اینکه او می‌گوید از انتهای یک مسیر طی شده با شما صحبت می‌کنم، درباره او آثار متعددی ساخته شده. دلخوری من از آنجا بود که یک موسسه رسمی یک ادعایی را مطرح می‌کند که این ادعا منصفانه نبود. من آن موقع مسئول بنیاد روایت و اوج بودم. قرار ر هم افزایی برای ارتقای سینمای انقلاب و جلوگیری از قراردادها و کارهای موازی بود. در آن دوره همزمان پنج شش کار در شهرک سینمایی تولید می‌کردیم، قرار بود یک هم‌افزایی رخ دهد. من از فرمانده کل سپاه و فرمانده بسیج حکم داشتم. درباره آرشیو هم ادعایی مطرح شد که درست نبود. این آرشیو حکم می‌کند از روی میراث تاریخی تکثیر شود، اگر بمبی خورد و اتفاقی افتاد، نابود نشود. این اتفاق برای شبکه المنار افتاد. چرا باید این آرشیو را با بدوی‌ترین شکل ممکن نگهداری کنیم؟ ما کار بهسازی آن آرشیو را داشتیم انجام می‌دادیم، ضمن اینکه تیم مستند «آقا مرتضی» بارها گفتند که ما از آن آرشیو استفاده نکردیم اگر این آرشیو هم نبود، باز آن مستند با آن کیفیت ساخته می‌شد دلخوری من این بود که باعث می‌شد اثر آن فیلم در دید مخاطب کم شود، آن کار از طرف یک مجموعه رسمی اشتباه بود و من دلخور بودم.

محمدحسنی درباره تولید اثری درباره زندگی حضرت رسول (ص) و یا شخصیت‌های تاریخی مثل رستم و سهراب بیان کرد: ما برنامه برای ساخت زندگی حضرت رسول (ص) داریم اما تجربه نشان داده پرداخت مستقیم به زندگی شخصیت‌های بزرگ مثل پیامبر و اهل بیت (ع) به مشکل می‌خورند. اتفاقی که برای «رستاخیز» هم پیش آمده است. ما بنا داریم برای امام حسین (ع) اثری تولید کنیم اما به صورت مستقیم نمی‌پردازیم. سریال «مختارنامه» به این دلیل ماندگار شد که به صورت مستقیم به موضوع نپرداخته است. برای پرداختن به حضرت پیامبر (ص) هم زندگی عاشقانه ایشان با همسرشان در فیلم «خدیجه» در دستور کار ماست. یا با سریال «عمار» می‌توانیم به پیامبر اسلام (ص) نزدیک شویم. برای فیلم امام حسین (ع) هم به صورت مستقیم به داستان نمی‌پردازیم. به زندگی یکی از شهدای کربلا که با ایشان بودند، می‌پردازیم. درباره شهدای شاخص دفاع مقدس هم همین گرفتاری‌ها وجود دارد. ما علاقه‌های میهنی هم داریم مثل «مستوران»، «عیاران» و.... ما برای ساخت شاهنامه هم آمادگی داریم. حالا که در محاصره فیلم‌های کره‌ای درآمده‌ایم، می‌توانیم به موضوع شاهنامه بپردازیم. درواقع منتظر یک فرصت خوب هستیم مطمئن باشید در سال‌های آینده موازنه تغییر می‌کند. به جای پرداختن به مسایل سیاه اجتماعی سرمان را بالا بیاوریم و بینیم در دنیا چه اتفاقی رخ می‌دهد، تا بتوانیم مخاطبان جهانی داشته باشیم.

رییس اوج درباره ورود به حوزه وی‌اودی ها و تأسیس سامانه هم بیان کرد: نه. ما در حوزه پخش نگاهمان پخش موثر است. این موضوع مربوط به همه بسترهای پخش است. ما مستقلاً پلتفرمی تاسیس نمی‌کنیم. محدودیتی در استفاده از پلتفرم‌ها نداریم هرکسی پیشنهاد خوبی داشته باشد با آن کار می‌کنیم. الان هم چندین قرارداد برای چند سریال داریم که کارش پر قدرت پیش می‌رود اینکه پلتفرم جدید راه بندازیم به معنای این است که وقتمان تلف می‌شود. سود خوبی روی «آقازاده» داشتیم. عددی که گذاشتیم و برداشتیم نفس خوبی به ما داد. سود ما از آقازاده خالص هشت میلیارد تومان بود. یکی از سریال‌هایی که در یک پلتفرم نمایش داده می‌شود نزدیک به صد میلیارد تومان هزینه ساختش بوده در حالی که کل تولیدات اوج این مقدار هزینه را داشته است.

ما مستقلاً پلتفرمی تاسیس نمی‌کنیم. محدودیتی در استفاده از پلتفرم‌ها نداریم هرکسی پیشنهاد خوبی داشته باشد با آن کار می‌کنیم. الان هم چندین قرارداد برای چند سریال داریم که کارش پر قدرت پیش می‌رود وی درباره برگزاری کنسرت‌ها بیان کرد: بله، حتماً به کنسرت و برگزاری کنسرت جدی فکر و برای آن برنامه ریزی می‌کنیم. در کرونا سینما آنلاین را داشتیم، بچه‌های ماوا هم در همان ایام کاروان امید راه انداختند و گروه‌های سرود را به کوچه‌ها کشاندند. برگزاری کنسرت اولویت جدی ماست و محدودیتی در این حوزه نداریم. اثر خوبی حتی اگر خارجی باشد و با اولویت‌های ما سازگاری داشته باشد حتماً به آن ورود می‌کنیم. حتی بچه‌ها به کنسرت‌های بیابانی و جنگل و به اصطلاح «وحشی» هم فکر می‌کنند.

محمدحسنی درباره نامه خود به مقام معظم رهبری هم توضیح داد: گزارش ده ساله را خدمت رهبری دادیم و ایشان منت گذاشتند و با یک تقریض ما را مورد محبت قرار دادند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری مجموعه اوج در ساخت سریال موسی (ع) گفت: در بدو آغاز کار صحبت‌های رد و بدل شد ولی جدی نشد اما اگر صدا و سیما و خود ابراهیم حاتمی‌کیا اراده و اعلام کند، در خدمت ایشان هستیم. هم برای این سریال و هم برای «سلمان» از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و در کنار آن‌ها خواهیم بود. ما این سریال‌ها را سریال خودمان می‌دانیم ولی فعلاً درخواستی نبوده است.

وی در ادامه گفت: بنیادی هم به نام «مکتب حاج قاسم» راه‌اندازی شده و اگر تقاضای کمک از ما داشته باشند با تمام وجود کمک می‌کنیم چون حاج قاسم متعلق به همه است.

محمدحسنی در پاسخ به سوالی درباره انتصاب مدیران فرهنگی و رسانه‌ای جدید و تعامل با آن‌ها گفت: درباره آقای جبلی، آقای خزاعی و هرآنکه روی کار آمده باید بگویم ما همیشه رفاقت کردیم رقابت نکردیم، همیشه دوست داشتیم یارشان باشیم هیچ‌وقت رقابت نکردیم. سعی نکردیم به دست و پای آن‌ها بپیچیم و اگر کمکی بخواهند در خدمت آن‌ها هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توقیف دو فیلم «مصلحت» و «لباس شخصی» توضیح داد: یک سوءتفاهمی برای قوه قضاییه رخ داده است که درحال گفتگو هستیم و حتماً حل می‌شود. درباره هر دو فیلم همین قوه قضائیه مشکل دارد.

درد کلوخ‌های داخلی بیش از سنگ‌های خارجی است

محمدحسنی بیان کرد: من دشمن ندارم، همه دوست هستند. در این ده سال پنج وزیر و روسای مختلف عوض شده‌اند. برای بچه‌های ما هم عجیب است که چرا رییس اوج ده سال ماندگار شده است، اما بخشی از این موضوع به خاطر ثبات بچه‌های اوج است و بخشی به خاطر حمایت‌ها بوده است. ما سنگ‌های زیادی از رسانه‌های خارجی می‌خوریم، ولی درد کلوخ‌های داخلی بیشتر است وسط جشنواره فجر روزنامه داخلی که دوست ماست، نوشت ما ۱۵ میلیارد به جشنواره کمک کردیم که ما سوختیم. بیانیه نویسی که کار ما نیست!

رئیس سازمان «اوج» در ادامه گفت: تلاش ما این است که درآمد ما به هزار میلیارد برسد و حتی همان ۱۸ میلیارد تومان سال گذشته را هم دیگر نگیریم.

وی درباره سریال پایتخت گفت:قرارداد ما در «پایتخت پنج» ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. درآمد این سریال به گفته مدیران تلویزیون از آگهی‌ها ۱۸۳ میلیارد بوده است. ما پول خودمان را بعد از دوسال گرفتیم. بعد از «پایتخت پنج» بلافاصله با بچه‌های پایتخت وارد گفتگو شدیم، قصه هم داشتیم. عدد ما هم بیست درصد بیشتر از پایتخت پنج بود. در همین حین متوجه شدیم مدیران صدا و سیما گفته‌اند خودمان می‌توانیم این کار را کنیم. بعید می‌دانم برای فصل هفت این سریال هم در خدمت دوستان باشیم، اما با سیروس مقدم آثار دیگر می‌سازیم، عددی که صداوسیما با پایتختی‌ها به نتیجه رسیدند، دو برابر هزینه پایتخت پنج بود. این در حالی بود که بچه‌های پایتخت با ما خیلی همراه بودند. آقای مقدم با ما خیلی هم کاری کردند. به هر حال وقتی چند مشتری پیدا می‌شود قیمت بالا می‌رود.

محمدحسنی درباره برنامه‌های سازمان اوج در حوزه تجسمی هم بیان کرد: در حوزه تجسمی چند زیرشاخه داریم. یکی از آنها عکس است. ما هیچ تشکلی برای آن ایجاد نکرده‌ایم چون خانه عکاسان و انجمن عکاسان وجود دارد و لزومی نداشت ما مجموعه سومی را برای رقابت ایجاد کنیم. «خانه طراحان» خودش به تنهایی چند آتلیه و موسسه جدید ایجاد کرده است. در مجسمه‌سازی و نقاشی هم احساس می‌کردیم تشکل‌های حمایت‌کننده زیاد وجود دارد. ضمن اینکه آن‌قدری اثربخشی در این حوزه‌ها نمی‌دیدم، اما ممکن است در آینده وارد این حوزه شویم. قرار هم نیست اوج در همه حوزه‌ها ورود کند. خودمان را در همه بخش‌ها پخش نمی‌کنیم. این هدر دادن بودجه است.

 

نظر شما
پرونده ویژه