مفید: جا به جایی و تغییر دلخواه کنداکتورها در اجرای برنامه‌های تلویزیونی مشکل ایجاد می‌کند/ تاثیرگذاری شبکه‌ها در پخش سریال‌ها بسیار زیاد است!

۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۰۵:۰۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۸۴۱۷
مفید: جا به جایی و تغییر دلخواه کنداکتورها در اجرای برنامه‌های تلویزیونی مشکل ایجاد می‌کند/ تاثیرگذاری شبکه‌ها در پخش سریال‌ها بسیار زیاد است!
یک تهیه‌کننده تلویزیون و سینما با بیان این‌که جا به جایی و تغییر دلخواه کنداکتورها در اجرای برنامه‌های تلویزیونی مشکل ایجاد می‌کند، گفت:تاثیرگذاری شبکه‌ها در پخش سریال‌ها بسیار زیاد است!

بهروز مفید، تهیه‌کننده تلویزیون و سینما، از مجموع 16 اثری که در کارنامه دارد، 12 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال «محکومین 2»، «کوبار»، «محکومین»، «هشت و نیم دقیقه»، «سهمی برای دوست»، «گمشده»، «مدرسه ما»، «در همین نزدیکی»، «یک وجب خاک»، «نیلوفر کبود»، «زیرزمین» و «پای پیاده» پخش شده و 4 اثر سینمایی با نام‌های «دزد و پری»، «بام بالا»، «روز اردو» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در کارنامه دارد.

این تهیه کننده در خصوص زمان نامناسب سریال‌ها و تداخل آن‌ها با دیگر آثار تلویزیون با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت‌وگو کرد.

بهروز مفید در پاسخ به این سوال  که چرا سریال‌های پر مخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر از بین می‌روند؟ اظهار کرد: متاسفانه چنین مسئله‌ای در هر برهه از زمان وجود دارد. درواقع از سمتی شبکه‌های تلویزیون نیز بر اساس کنداکتور جلو می روند و اگر بخواهند این کنداکتورها را دلخواه تغییر بدهند در اجرا به مشکل بر می‌خورند.

او ادامه داد: من قبول دارم این معضل به روشنی مشهود است . بر فرض مثال مسابقه ورزشی در یک شبکه به پخش می‌رسد و از طرفی در یک شبکه دیگر سریال جدیدی درحال پخش است و مخاطب درپی آن است تا یک کدام از این برنامه‌های تلویزیونی را ببیند اما نمی‌تواند از هر دوی آن‌ها استفاده کند. البته گاهی این امکان دارد که اغلب مردم مخاطب یکی از این برنامه‌ها باشند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار کرد: کنداکتور شبکه‌ها برای خود جایگاهی دارد و مسئولین نمی‌توانند صرف اینکه یک مسابقه ورزشی مانند فوتبال درحال پخش است جلوی ادامه پخش آن بازی را بگیرند چراکه قطعا مخاطبان ریزش خواهند داشت.

مفید در این خصوص که مناسبت‌هایی چون ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می‌تواند در دیده شدن سریال‌های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشد تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف به خصوص نوروز و ماه رمضان مخاطبین بیشتر می‌شوند چراکه مردم آمادگی قبلی دارند و فضا برای آن‌ها متفاوت‌تر است. تلویزیون هم تلاش می‌کند در آن ایام سریال‌های مناسبی داشته باشد ولی شاید مخاطب را راضی نگه ندارد اما رسانه تلاش خود را برای ساخت سریال‌های متنوع می‌کند تا مردم در این ایام هم سرگرم باشند.

این تهیه‌کننده در پایان و در پاسخ به این سوال که شبکه‌های تلویزیونی 1،2،3 و ... چقدر تاثیرگذار هستند؟ خاطرنشان کرد: قطعا شبکه‌ها نیز تاثیرگذاری خاص خود را دارند و زمانی که طی مدت زمان‌های طولانی سریال‌های موفق داشته باشد مردم نیز به آن شبکه رو می‌آورند. من به دلیل تجربه‌ای که در شبکه 5 سیما داشتم می‌دانم مخاطب زمانی که نسبت به یک شبکه علاقه‌مند می‌شود سعی می‌کند به هر آنچه که قرار است اتفاق بیفتد به مرور عادت کند و خود به خود کانال را روی همان شبکه تنظیم می‌کند. برخی از کانال‌ها هستند که به مرور فراموش شده‌اند و انگار که وجود ندارند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز