در پرس تی وی؛

ارزیابی روابط لبنان و عربستان در برنامه «جریان خاورمیانه»

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۹۷۷
ارزیابی روابط لبنان و عربستان در برنامه «جریان خاورمیانه»
دلایل تیره شدن روابط عربستان و لبنان و تاثیراتش بر مناسبات منطقه‌ای در برنامه «جریان خاورمیانه»(MideaStream) شبکه پرس تی‌وی بررسی می‌شود.

به‌گزارش برنا؛ برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به مناسبت اخراج سفیر لبنان از عربستان سعودی به بررسی ریشه‌های اختلاف میان دو کشور و بهانه‌گیری‌های اخیر سران سعودی می‌پردازد.

دکتر بلال لکیس، استاد دانشگاه و محقق لبنانی به عنوان میهمان برنامه ضمن اشاره به اظهار نظر وزیر اطلاع‌رسانی لبنان یک‌ماه پیش از عضویتش در کابینه درباره دخالت عربستان در یمن، به این موضوع تاکید دارد که به نظر می‌رسد سران سعودی به دنبال یک بهانه برای فشار به دولت لبنان بوده‌اند و اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی، این بهانه را به دست آنها داده است. از سوی دیگر، این رفتار غیرحرفه‌ای سران عربستان نشان از عصبانیت آنها از نفوذ بیش از پیش حزب الله در لبنان دارد.

مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» از کارشناس برنامه می‌خواهد ارزیابی‌اش را از علل اخراج سفیر لبنان از عربستان و ممنوعیت ورود هر نوع کالای لبنانی به این کشور ارائه کند و از سوی دیگر، دلایل همراهی کشورهایی مانند کویت و امارات را با عربستان جویا می‌شود و از دکتر لکیس می‌پرسد که چرا قطر و عمان آل سعود را همراهی نکرده‌اند؟

برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز