مدیر خبرگزاری النخیل عراق:

با شناسایی عاملین ترور الکاظمی، فتنه انگیزان در عراق مشخص می‌شوند

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۷۹۷۸
با شناسایی عاملین ترور الکاظمی، فتنه انگیزان در عراق مشخص می‌شوند
مدیر خبرگزاری النخیل عراق در بدون خط خوردگی رادیو گفت و گو گفت: اگر عاملین حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مشخص شود، می توان عاملین انفجارها، حملات و فتنه های نافرجام در عراق از سال 2003 تا به امروز را شناسایی کرد.

به گزارش برنا؛ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص اقدام به ترور پهپادی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با محمد علی الحکیم، مدیر خبرگزاری النخیل عراق به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد علی الحکیم درباره جزئیات حمله پهپادی به محل سکونت الکاظمی نخست وزیر عراق بیان کرد: بامداد روز یکشنبه در حدود ساعت 1 تمام شبکه های داخلی و خارجی خبر از انفجار در منطقه الخضراء دادند. پس از حدود 20 دقیقه بر اساس اعلام شاهدان گفته شد منزل نخست وزیر عراق تحت حمله قرار گرفته است.

وی افزود: در ابتدا اعلام شد این یک حمله راکتی و موشکی بوده است اما پس از مدتی گفته شد حمله توسط سه پهپاد صورت گرفته است که دو پهپاد توسط سپر موشکی مورد هدف قرار گرفته است و تنها یک پهپاد موفق به هدف گیری شده است.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه برخی از شبکه های معاند از مجروح شدن الکاظمی از همان ساعات اول دادند، تصریح کرد: این شبکه ها عموما مرتبط با رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی بودند. ساعاتی بعد خود نخست وزیر در پیامی ویدئویی از سلامت کامل خود خبر داد.

وی در خصوص برخی ادعاها مبنی بر ساختگی بودن حمله پهپادی برای سرپوش گذاشتن به مسائل انتخابات گفت: این موضوع را نه می توان نفی و نه می توان تایید کرد.

الحکیم در عین حال از وجود برهان هایی خبر داد که حمله رخ داده را ساختگی نشان می دهد و بیان کرد: سامانه ضد هوایی سیرام آمریکا که در منطقه حضور دارد، در هنگام حملات هوایی آژیر را به صدا در می آورد اما در حمله پهپادی که صورت گرفت، هیچ صدای آژیری به گوش نرسید. خیلی ها اعلام کرده اند این سامانه ضد هوایی خاموش بوده است که مشخص نیست دلیل آن چیست.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق از به صدا در آمدن آژیر، 20 دقیقه پس از حمله پهپادی گفت و اظهار کرد: حکومت و ملت عراق خواستار تحقیقات سریع در مورد حمله پهپادی هستند. هر چند دوران نخست وزیری مصطفی الکاظمی به اتمام رسیده است اما همچنان نخست وزیر عراق محسوب می شود و این حمله اهانت به تمام کشور عراق محسوب می شود و به همین جهت نیاز است کسانی که پشت این ماجرا حضور دارند را شناسایی کنیم.

وی افزود: اگر عاملین حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مشخص شود، می توان عاملین انفجارها، حملات و فتنه های نافرجام در عراق از سال 2003 تا به امروز را شناسایی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز