حسن توکل‌نیا:

امیدوارم ادغام جشنواره ملی و جهانی فجر ماندگار باشد و دوباره شاهد تفکیک این دو بخش نباشیم

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۲۳۵
امیدوارم ادغام جشنواره ملی و جهانی فجر ماندگار باشد و دوباره شاهد تفکیک این دو بخش نباشیم
حسن توکل‌نیا، تهیه‌کننده سینما، با اشاره به اینکه جداسازی دو بخش ملی و جهانی فیلم فجر باعث شد خسارات بزرگی به این رویداد وارد شود، ابراز امیدواری کرد ادغام جشنواره ملی و جهانی فجر ماندگار باشد و دوباره شاهد تفکیک این دو بخش نباشیم.

حسن توکل‌نیا، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: به نظر من جداسازی جشنواره جهانی از جشنواره ملی فیلم فجر آسیبی جدی به این رویداد مهم فرهنگی هنری وارد کرد، چون زمانی که این دو بخش همزمان با هم برگزار می‌شدند فضا و جوی در جامعه حاکم بود که جشنواره‌ای پرشور را شاهد بودیم و این جداسازی باعث شد جشنواره جهانی فیلم فجر از قرار گرفتن در این فضای پرشور محروم باشد.

توکل‌نیا خاطرنشان کرد: تفکیک این دو بخش و برگزاری جداگانه بخش جهانی جشنواره فیلم فجر هزینه بیشتری برای سینمای ایران به همراه داشت که نسبت به هزینه بالای این جشنواره ثمره‌ چندانی از آن حاصل نمی‌شد. حضور مهمانان خارجی در فضایی که بخش ملی جشنواره هم برگزار می‌شد باعث دیده شدن فیلم‌های ایرانی توسط مهمانان خارجی می‌شد و  تعاملی شکل می‌گرفت.

او افزود: جداسازی این دو بخش جشنواره همانطور که پیش‌تر اشاره کردم هزینه این رویداد را دو چندان کرد و این اتفاق به ضرر قشر ضعیف سینماگران بود چراکه بودجه مازاد سازمان سینمایی که می‌توانست در شرایط بد اقتصادی و به خصوص دوران کرونا به کمک آن‌ها بیاید با این جشنواره به حداقل رسید. امیدوارم ادغام این دو بخش که کاری پسندیده از سوی رئیس سازمان سینمایی بود ماندگار شود و پس از دوران ریاست محمد خزاعی افراد بعدی هم به این اقدام پایبند باشند و از سر لج‌بازی و احتمالاً نیشخند زدن به جناح مقابل یا تأمین منافع شخصی دوباره دست به جداسازی این دو بخش نزنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاغذ بی‌خط» در پایان تأکید کرد: کاملاً مشخص است ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی فیلم فجر تصمیم درستی از سوی رئیس سازمان سینمایی بود که در صرفه‌جویی بودجه جشنواره و حتی کارآمد بودن این رویداد تأثیر مثبتی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز