فرهنگ از کتاب و کتابخوانی زیر ذره بین نوجوانان

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۰۶۷
فرهنگ از کتاب و کتابخوانی زیر ذره بین نوجوانان
مجله رادیویی «جوانه ها»پنج‌شنبه ۲۰ آبان ماه به موضوعات مختلفی از کتاب و کتابخوانی، انواع کتاب، کتابخانه‌ی ملی ایران و... می پردازد.

به گزارش برنا؛ در آستانه بیست ‌‌نهمین هفته کتاب برنامه این هفته "جوانه ها" در بخش اصلی به کتاب و کتابخوانی می پردازد.

کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود. این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

این یار مهربان امروزه به کمک پیشرفت علم و فناوری واقعا به سخن گفتن در آمده است. کتاب و کتابخوانی در دنیای امروز دیگر تنها منتهی به کتاب‌های کاغذی نیست. ما حالا در کنار کتاب‌های چاپی موجود در قفسه‌های کتابخانه، کتاب‌هایی داریم که می‌توانیم آن‌ها را همه جا همراه خود ببریم. آن هم بدون آنکه برای ما بار اضافی‌ای باشند. کتاب‌های صوتی و الکترونیکی چند سالی است که با استقبال خوبی از جانب مردم و قشر کتابخوان روبرو شده‌‌اندبر همین اساس در این برنامه از شنوندگان سوال می شود "از بین کتابهای صوتی، الکترونیکی و کاغذی کدام را انتخاب می‌کنند  ؟ ‌ودر ادامه با توجه به اینکه  هر یک از  کتابها، دارای مزایا و معایبی می باشند که کتابخوان‌ها باید با توجه به شرایط و ترجیحات خود آن را انتخاب کنند، مزیت ها و معایب هر یک از کتاب های کاغذی و الکترونیکی و صوتی بررسی می شود. 

بخش "ما میتوانیم" برنامه جوانه ها به طور ویژه به موضوع کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد و در بخش معرفی کتاب، «من هلن کلر هستم» اثر  برد ملتسر با ترجمه شبنم حیدری پور معرفی می شود. 

کتاب من هلن کلر هستم!  از مجموعه‌ی «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند»از پرفروش‌ترین کتاب‌های تصویری کودک نیویورک تایمز، داستان زندگی واقعی یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار دنیا یعنی هلن کلر را با بیانی دلنشین و کودکانه به تصویر می‌کشد.

برد ملتسر (Brad Meltzer) این داستان فوق‌العاده را همراه با تصویرهای دوست‌داشتنی برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته است.

در بخشی دیگر، بازی بومی محلی از استان سمنان معرفی می شود. 

گردشگری عنوان دیگری از بخش های این برنامه است که از طریق امواج رادیویی شنوندگان را به کتابخانه ی ملی ایران  می‌برد.

شنوندگان این برنامه در  بخش معرفی مشاهیر با «اندی گریفیتس» ؛ نویسنده کتاب کمدی کودکان استرالیا آشنا می شوند.

او در سال ۱۹۶۱ به دنیا آمد و خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کودک استرالیایی شد. او را بیشتر به‌خاطر مجموعه‌کتاب‌هایش از جمله مجموعهٔ خانه‌درختی می‌شناسند.مجموعه ی خانه درختی از انتشارات هوپا نشر شده است. کتاب‌های او در بیست سال گذشته جزو پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده‌اند و بیش از پنجاه جایزه به انتخاب کودکان استرالیا دریافت کرده‌اند. اندی گریفیتس از طرفداران سوادآموزی و سفیر دولتی بنیاد سوادآموزی به بومیان است.

برنامه "جوانه ها" برنامه ای با همراهی نوجوانان در تولید بخش های مختلف است که  تهیه کنندگی و مشاور محتوایی آن را مریم قاسمی  برعهده دارد این بزنامه ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه ها به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز