مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز؛

پیش‌بینی ۳۰ برنامه برای هفته کتاب در استان البرز

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۹:۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۵۹۵۵۱
پیش‌بینی ۳۰ برنامه برای هفته کتاب در استان البرز
ناصر مقدم با اشاره به برگزاری حدود ۳۰ برنامه همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح ملی همیار کتاب همراه قلم و تجلیل از بخشدار دوستدار کتاب چندار خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ ناصر مقدم (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز) در گفت‌وگو با ستادخبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب، گفت: این هفته در بیست‌وهشت دوره گذشته با برنامه‌های مختلفی که همگی کتاب محور هستند برگزار شده و تلاش بر این بوده است که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سایه آن پررنگ‌تر دیده شود. در این میان تلاش شده است که هر سال یک یا دو برنامه جدید برای این هفته پیش‌بینی شود تا برنامه‌ها از تنوع و غنای لازم برخوردار باشند.

او با اشاره به پیش‌بینی حدود 30 برنامه برای گرامیداشت هفته کتاب، توضیح داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی فضائل‌الرسول (ص) در فرهنگسرای غدیر محمدشهر، برگزاری کارگاه آموزشی کتاب و اجرای برنامه توسط کتابخوانی انجمن ادبی عصر جدید، رونمایی از کتاب‌های جدید در حوزه حجاب و عفاف و نماز، اجرای مسابقات قصه‌خوانی و کتابخوانی برخی از این برنامه‌ها هستند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ملی همیار کتاب همراه قلم نیز یکی دیگر از این برنامه‌ها است که در سالن سیروس صابر برگزار می‌شود و هدف اصلی آن ارتقای سرانه مطالعه کتاب و کشف و پرورش استعدادهای ادبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آن استان عنوان کرد: اهدای کتاب به مجتمع خیریه امیرالمومنین (ع)، مدرسه علوی سعادتیه و مسجد صاحب‌الزمان (عج) گرمدره نیز در ایام هفته کتاب اجرا می‌شود و در کنار آن اهدای کتاب به روستاها و مناطق عشایری نیز دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از بخشدار چندار از توابع ساوجبلاغ، تاکید کرد: در این برنامه از بخشدار چندار که تلاش‌های بسیاری خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته‌ است، تجلیل خواهد شد.

ناصر مقدم در پایان با بیان این‌که یک کتابخانه نیز در فروشگاه رفاه شهر طالقان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: برگزاری کارگاه قصه‌گویی برای باشگاه‌‌های کتابخوانی در فرهنگسرای امام علی (ع) ساوجبلاغ و شهرستان نظرآباد، تقدیر از فعالان و مروجان کتابخوانی، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برگزاری مسابقه فرهنگی کتابخوانی، برگزاری نشست باشگاه‌های کتابخوانی و تقدیر از فعالان فرهنگ و ادب اشتهارد در فرهنگسرای ملاصدرا را نیز می‌توان از دیگر برنامه‌های استان البرز در هفته کتاب معرفی کرد.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز