از رادیو فرهنگ بشنوید؛

پخش بهترین ساخته «مرتضی نی‌داوود» با کاروان شعر ‌و موسیقی

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۹:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۰۷۰۶
برنامه با کاروان شعر ‌وموسیقی امروز (یکشنبه ۲۳ آبان) به پخش و بررسی تصنیف «آتش جاودان» از بهترین ساخته های «مرتضی نی‌داوود»اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ برنامه با کاروان شعر و‌موسیقی کاری از گروه تولید و تامین است که در این برنامه شناسنامه شعر و‌موسیقی آثار موسیقیایی کشور بررسی می شود.

در برنامه شماره ۳۸۷ که امروز پخش می شود تصنیف «آتش جاودان» (آتشی در سینه دارم جاودانی) با شعری از حسین پژمان ( پژمان بختیاری) و بهادر یگانه که « مرتضی نی‌داوود» آهنگساز کشورمان آن را ساخته مورد بررسی قرار می گیرد.

"آتش دل" یا "آتشی در سینه دارم جاودانی" ، عنوان تصنیفی قدیمی در مایه شور دشتی است که شعر آن توسط حسین پژمان بختیاری، شاعر و ترانه سرای نامی ایران بر روی آهنگی از مرتضی نی داوود سروده شده‌است. این تصنیف در همراهی با نغمه تار آهنگساز آن (مرتضی خان نی داوود)، در سال ۱۳۱۵ خورشیدی اجرا شده است.

از این تصنیف مرتضی نی داوود، که به گفته خود او بهترین آهنگ او محسوب می‌شود، بعدها اجراهای دیگری توسط خوانندگان دیگر نیز اجرا شد، که از آن جمله اجرای آن با صدای صدیق تعریف در سال ۱۳۷۸ خورشیدی در آلبوم ماه بانو، و نیز اجرای همایون شجریان در سال ۱۳۸۳ خورشیدی برای سریال رسم عاشقی اجرا شد و همچنین سالار عقیلی نیز این قطعه را بازخوانی کرده است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز