به صدا در آمدن «پایان بردگی سردار» در فرهنگسرای سرو

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۲۹۱
به صدا در آمدن «پایان بردگی سردار» در فرهنگسرای سرو
نمایشنامه ی " پایان بردگی سردار " به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی، طی روزهای 27و28آبان ماه در فرهنگسرای سرو خوانش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ نمایشنامه ی " پایان بردگی سردار " به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی طی روزهای  27 و 28 آبان ماه ، ساعت 18 در فرهنگسرای سرو  نمایشنامه خوانی می شود.

 خلاصه نمایشنامه داستان" سردار " بوجه " و همسرش سردار " یوتابا " ، " آرتاخه " ( پادشاه وقت و پدر یوتابا ) را می کشند.  بوجه پس از آنکه نشان شاهی را از آنِ خود می کند ، یوتابا را نیز به اسارت در می آورد تا وی را به دار بیآویزد . یوتابا با حیله هایی می کوشد بوجه را متقاعد سازد تا از کشتن وی بگذرد... هیاهویی از بیرون شنیده می شود . بوجه برای پیشگیری توطئه احتمالی دشمنان بیرون میرود و " کاچار " جوان را (سربازی که بیش از دیگران به او اعتماد دارد ) بر پاسبانی یوتابا می گمارد. اما کاچار به هر دوی آنان خیانت می کند و...

اگر چه قصه ی نمایش در گذشته های دور و در زمان و مکانی نامشخص اتفاق می افتد اما ماجرای آن به گونه ای است که در هر دوره و هر مکانی ممکن است به وقوع بپیوندد. داستان به ظاهر از شکل گیری حکومتی جدید و حوادثی که موجب فروپاشی حکومتِ قبل شده حکایت می کند اما اصل ماجرا ریشه در عشقی یک سویه و شکست خورده ی سرداری دارد که اکنون کینه و نفرت جای آنرا گرفته است و...

محمد حسین صفری ، آدینه سمنانی ، شاهین مرادی خوانشگران و مهناز فیضی صحنه خوان  این نمایش می‌باشند.  دیگر دست اندرکاران این نمایش، آهنگساز  مهراب اسرافیلی ، نوازندگان  مهراب اسرافیلی ، علی بزرگی، آزاده اعتماد و سارا منشادی ، دستیار کارگردان و برنامه ریز  صدیقه حیدری،  عکاس  نسرین یگانه زاد ،  طراح و اجرای پوستر و بروشور حمید عبادی ،  ساخت تیزر  محمد حسین صفری ،  مجری طرح  موسسه فرهنگی و هنری تماشاگه شهر هنر می باشد.

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط نیم ساعت قبل از اجرا ، از گیشه فرهنگسرای سرو خریداری نمایند .

فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم می باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر 88881879  تماس بگیرند.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز