مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

اهدای دو هزار جلد کتاب به مساجد و کتابخانه‌های اردبیل همزمان با هفته کتاب

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۲۱:۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۶۱۶۵۰
اهدای دو هزار جلد کتاب به مساجد و کتابخانه‌های اردبیل همزمان با هفته کتاب
عبدالله بحرالعلومی از اهدای بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در دو هزار جلد با هدف در دسترس قرار دادن بیشتر و بهتر کتاب به مساجد و کتابخانه‌های استان همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ عبدالله بحرالعلومی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل) در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی،‌ برگزاری هفته کتاب را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: اساسا جایگاه کتاب و کتابخوانی در کشورها و جوامع رو به رشد غیرقابل انکار است؛ اهمیت این مبحث در جوامع اسلامی به‌خصوص ایران به دلیل نفوذ ادبیات و کتاب بیش از پیش است.

وی ادامه داد: ما باید به کتاب در جوامع رو به رشد خصوصا در ایران که از نظر فرهنگی جامعه‌ای غنی است اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و هفته کتاب از ضروریاتی است که هر ساله در کشور برگزار می‌کنیم؛ هرچند معتقدم اختصاص یک هفته به کتاب شاید محدود کردن فرهنگ‌سازی جامعه باشد زیرا که هر روز، روز کتاب است.

او با اشاره به برنامه‌هایی که برای این هفته در استان اردبیل پیش‌بینی شده است، بیان کرد: ما برنامه‌های متنوعی برای هفته کتاب در نظر داریم؛ علاوه بر معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌، کانون‌های فرهنگی مساجد نیز برنامه‌های مختلفی را برای این بیست‌ونهمین دوره این هفته تدارک دیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: اختتامیه سومین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال اردبیل همزمان با هفته کتاب برگزار و از کتاب‌ها و نویسندگان بومی استانی تجلیل می‌شود.

وی درباره پویش‌هایی که برای هفته کتاب در نظر گرفته شده است نیز گفت: برای مقاطع مختلف سنی پویش‌های مختلفی داریم و به تناسب هر گروه سنی یک پویش مخصوص آن‌ها از سوی کانون‌های مساجد اجرا شود.

او از رونمایی کتاب نویسندگان اردبیل نیز خبر داد و یادآور شد: علاوه بر آن نشست‌های ادبی و نقد ادبی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف استان به فراخور نیازهای منطقه برگزار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین درباره اهدای کتاب در هفته کتاب نیز توضیح داد: بیش از 500 عنوان کتاب در دو هزار جلد با هدف در دسترس قرار دادن بیشتر و بهتر کتاب به مساجد و کتابخانه‌ها اهدا می‌شود.

عبدالله بحرالعلومی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مقارن با این هفته پانزدهمین جشنواره قرآنی را در سطح استانی برگزار می‌کنیم، گفت: این جشنواره به تازگی افتتاح شده است و قرار است در هفته کتاب برنامه‌های ویژه این جشنواره را برای مخاطبان برجسته کنیم.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز