از رادیو ورزش؛

خاطرات عضو اولین تیم دوچرخه سواری ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۲:۳۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۳۱۳۸
خاطرات عضو اولین تیم دوچرخه سواری ایران
مرحوم ماشاءالله امین سرور پیشکسوت دوچرخه سواری ایران در برنامه «اتاقی در حومه خاطرات» از خاطرات خود گفته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «اتاقی در حومه خاطرات» با پرداختن به موضوع زندگینامه ورزشکاران و پیشکسوتان از زبان خودشان می‌پردازد.

مرحوم ماشاءالله امین سرور مربی و پیشکسوت دوچرخه سواری ایران و جانباز 75 درصد جنگ تحمیلی که دوچرخه سواری را از سال 1333 آغاز و بعد از کسب مقام قهرمانی در مسابقات کشوری سال 1335 در مشهد به عضویت اولین تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان درآمد.

سرور همراه با رکابزنانی چون حسن آقا غفار، هاشم راستی، مرتضی ابوطالبی، رضا قرته به عنوان نخستین تیم دوچرخه سواری کشورمان به رقابت های برون مرزی اعزام شدند. تیم ایران در اولین حضور خود در رقابت های بین المللی مصر در سال 1338 در بین 21 تیم جهان عنوان چهارم و در بین تیم های آسیایی حاضر در این مسابقات اول شد.

مربی دوچرخه سواری ایران در سال 1343 در مسابقه قهرمانی آسیا در مالزی نشان برنز را برای ایران کسب کرد اما در بازی های آسیایی ژاپن از کسب مدال باز ماند.

استاد ماشاءالله امین سرور که یکی از بهترین دوچرخه‌سواران کشور بوده و این برنامه در سال ۱۳۸۹ با گویندگی مرحوم مهرداد محمدی ضبط شده است.

اتاقی در حومه خاطرات امروز جمعه ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۴ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو ورزش موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز