طنز بازی کردن باید در ذات بازیگر باشد!

۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۳۴۶
طنز بازی کردن باید در ذات بازیگر باشد!
در سال های اخیر بازیگران طنز کمتری را معرفی کرده ایم و معمولا در انتخاب بازیگر برای سریال و حتی فیلم های طنز به سراغ بازیگران امتحان پس داده ای می رویم که بارها در این ژانر دیده شده اند و البته در همین مسیر بارها شاهد این بوده ایم که برخی از فیلمسازان با معرفی چهره های نو بازیگران جدیدی را به تولیدات نمایشی معرفی کرده اند.مسعود نوابی کارگردان فیلم های "کلاهی برای باران"، "متل قو" و.. در اینباره با ما گفت و گو می کند.

مسعود نوابی در پاسخ به این پرسش که چرا بازیگران طنز درحال تکرار هستند و ریسک نمی کنیم تا میدان را در اختیار نسل جدید بگذاریم  به برنا گفت:این یک امر طبیعی است که هر کارگردانی وقتی کاری را شروع می‌کند چه در ژانر طنز و چه غیر طنز نگاه می‌کند به اینکه چه بازیگرانی قبلا دیده شده اند و در کار هایشان موفق بودند.

او افزود: طنز ساختن یک کار خاص و دشوار است و بازیگری در آن از ملودرام خیلی سخت تر است و بازیگر طنز باید طنازی را در ذاتش داشته باشد البته بعضی زمان ها هم هست که در فیلمنامه و کارگردانی موقعیت طنز می سازند و اینجا بازیگران غیر کمدی هم می‌توانند از پسش بربیایند چون این موقعیت است که کمدی کرده کار را نه خود بازیگر و به هر حال بازیگرانی که هم در ذاتشان استعداد بازیگری طنز را داشته باشند و هم جلوی دوربین از پسش بربیایند بالاخره راه خود را پیدا و ظهور می کنند.

نوابی ادامه داد: البته من خودم یک بار اینکار را کرده ام، به بازیگر طنز احتیاج داشتم و برای آن تست برگزار کردم تا به نسل جوان میدان داده باشم که خودشان را نشان دهند اما از پسش برنیامدند به همین دلیل این یک چیز طبیعی است که کارگردانان به سراغ کسانی بروند که دراین زمینه موفق هستند و اگر بخواهم یک مثال بزنم باید بگویم  آقای خمسه که از پیشکسوتان بازیگری هستند بسیار بازیگر خوبی اند و هم طنز و هم ملودرام را  به خوبی بازی می‌کنند.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا دستمزد بازیگران طنز بیشتر از ژانر های دیگر است گفت:خیر بازیگران ملودرام درحال حاضر دستمزدشان بیشتر از بازیگران طنز است و در سینما خیلی به ندرت این اتفاق می‌افتد که نقش های اول را بخواهند به بازیگران طنز و کمدین ها بدهند و اصولا فیلم و سریال هایی که ژانری غیر از طنز دارند بیشتر ساخته می شود و به طبع تعداد بازیگران جدی بیشتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز