در فروش هفتگی؛

«قهرمان» اصغر فرهادی سوم شد/مردم لبخند را به تلخی ترجیح می دهند

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۹:۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۶۳۸۸۸
«قهرمان» اصغر فرهادی سوم شد/مردم لبخند را به تلخی ترجیح می دهند
فروش هفتگی فیلم های درحال اکران نشان از این دارد که مردم به دیدن آثار کمدی تمایل بیشتری دارند.

درحالی که تصور بر این بود که فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی با هیاهوی بسیار و تعریف و تمجید برخی از کارشناسان که این فیلم بهترین ساخته اصغر فرهادی است در اوج فروش گیشه باشد اما فروش هفتگی فیلم های درحال اکران نشان از این دارد که مردم برای دیدن آثار تلخ و سیاه تمایلی ندارند و ترجیح می دهند در سالن های سینما مخاطب آثار کمدی و مفرح باشند تا لحظاتی را که در کنار خانواده هستند به نیکی سپری کنند.

جالب است بدانید فروش گیشه ها در هفته ای که در آن هستیم نشان از این دارد که سعید سهیلی با فصل سوم گشت ارشاد مسیر گیشه را پیدا کرده است چراکه آمار ها می گوید؛

فیلم سینمایی «گشت ارشاد 3» با فروش 3021000000

گشت ارشاد 3

کماکان دینامیتی ها در اوج هستند و به رغم گذشت زمان مخاطبان سالن های سینمایی به این فیلم روی خوش نشان می دهند؛

فیلم سینمایی «دینامیت» با 1564000000در صدر فروش هستند و

دینامیت

فیلم سینمایی «قهرمان» 1225000000 تومان را به خود اختصاص داده است تا به این نتیجه برسیم که سینماداران حق دارند که معتقد باشند گیشه با آثار کمدی رونق می گیرد «هرچند در این باره استثنا هایی هم وجود داشته است » و البته در این مسیر فیلم سینمایی تحسین شده «منصور» با 483000000 ، فیلم سینمایی «درخت گردو» 123000000 و فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» 78000000 فروش گیشه را به خود اختصاص داده اند.

درخت گردو

منصور

تجدید نظر

شیب نزولی فروش فیلم اصغر فرهادی در گیشه نشان از این دارد که برای این فیلم ساز صاحبنام ایرانی که این روز ها دغدغه جشنواره های جهانی را دارد بیش از آنکه مخاطب و سلیقه تماشاگر داخلی مد نظر باشد موفقیت و تحسین در جشنواره ها و مجامع هنری و غیر هنری خارج از مرز ها دغدغه است.

قابل ذکر است «قهرمان» در روز های ابتدایی فروش رکورد ها را جا به جا می کرد اما در ادامه نام و جایگاه فرهادی نتوانست حامی فیلمش باشد و روند نزولی «قهرمان» این روز ها در گیشه محسوس است. باید دید آیا در روز های پیش رو که آثار کمدی درحال اکران از تب و تاب می افتند آیا باز «قهرمان» به جایگاه بالاتری دست پیدا می کند یا اینکه خیر و باید به این نتیجه برسیم که «قهرمان» بر خلاف عقیده بسیاری از طرفداران فرهادی حداقل از نظر مخاطب عام بهترین فیلم کارگردان «شهر زیبا»، «درباره الی»، «چهارشنبه سوری»، «فروشنده» و.... نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز