نماینده مردم تهران در برنامه سلام تهران

اعتماد مردم با کار شبانه‌روزی دولت، بازگشته است

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۶:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۴۲۲۱
اعتماد مردم با کار شبانه‌روزی دولت، بازگشته است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت سیزدهم در جلب اعتماد مردم را مثبت ارزیابی کرد و از احتمال رأی آوردن سومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ عبدالحسین روح‌الامینی در برنامه «سلام تهران» با اشاره به خشکی زاینده‌رود، گفت: تونل‌های سرچشمه اصفهان به دهه‌های ۲۰ و ۳۰ بازمی‌گردد. جانمایی صنایع آب‌بر مثل فولاد و ذوب‌آهن که از قبل از انقلاب بوده و بعد هم افزایش یافته، به این شهر آسیب‌های زیادی وارد کرده است.

روح‌الامینی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات سال 92 شورای عالی آب، افزود: مشکل فعلی یک شبه به وجود نیامده است. تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی و خشکسالی هم در پیدایش این معضل نقش زیادی داشته‌ است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت با تأکید بر اینکه باید بپذیریم آب برای همه مردم ایران است، گفت: ضعف مدیریت‌ها در پیگیری مصوبات، الگوی کاشت نامناسب و نیز اجرای صنایع آب‌بر از مواردی است که مشکلاتی را در کشور از جمله در اصفهان و یزد به وجود آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه عملکرد دولت سیزدهم در 3-4 ماه سپری شده از عمر دولت را راضی‌کننده و امیدبخش دانست و افزود: دولت ۱۶ وظیفه دارد که مهمترین آنها رفع انحصار، گسترش عدالت و ایجاد محیط خلاق برای رشد است.

وی با گلایه از تعطیلی جلسات شوراهای عالی کشور در سال‌های گذشته مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی، آب و اشتغال، گفت: توجه به اشتغالزایی و افزایش سهم ایران در بازار کشورهای همسایه، بسیار کم بوده است. خوشبختانه دولت فعلی موفق به عضویت در پیمان شانگ‌های شده و هم اکنون اقتصاد کشور در حال فعال شدن است.

روح‌الامینی با بیان اینکه نباید منتظر معجزه باشیم، افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انتظار مردم از دولت دوباره بازگشته و طبق آمارهای رسمی، رضایت مردم از ۴۴ درصد دولت قبل به ۶۹ درصد در این دولت افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه کارهای بزرگ و زمین‌مانده زیاد است، از کار شبانه‌روزی دولت و تشکیل جلسات پنجشنبه‌های رئیس جمهور با مجامع نمایندگان استان‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری و نزدیک شدن افکار رؤسای سه قوه بسیار مهم است‌؛ به ویژه اینکه جلسات سران قوا بسیار منظم و زود به زود تشکیل می‌شود در حالی که در دولت گذشته این جلسات با تأخیر و فاصله زیاد تشکیل می‌شد.

وی با تأکید بر لزوم ملموس بودن عملکرد مسئولان برای مردم، گفت: این اتفاق در زمینه تولید و توزیع واکسن رخ داده است.

روح‌الامینی در پایان برنامه در پاسخ به اینکه آیا سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد یا نه، گفت: اختیار با مجلس است اما بعد از دو عدم رأی اعتماد، احتمال رأی‌آوری سومین گزینه زیاد است. اگرچه متأسفانه زمان طلایی برای انتصاب وزیر آموزش و پرورش که اول مهرماه و زمان بازگشایی مدارس بود، گذشته است.

گفتنی است، «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز