رادیو فرهنگ

توسعه متوازن و نقش مسکن در برنامه "در مسیر توسعه" بررسی می شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۰۹:۳۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۴۴۱۰
توسعه متوازن و نقش مسکن در برنامه در مسیر توسعه بررسی می شود
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشور به همراه اعضای فراکسیون توسعه متوازن مجلس در برنامه "در مسیر توسعه" این هفته رادیو فرهنگ به بررسی موضوع مسکن در کشور و تاثیر آن در توسعه متوازن می پردازند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه این هفته(۱ آذر ماه) « در مسیر توسعه» که با حضور کارشناسی دکتر محمد خدابخشی؛ نماینده ی الیگودرز، نایب رییس اول کمیسیون برنامه و بودجه و رییس فراکسیون توسعه ی متوازن کشور و دکتر محمود محمود زاده؛ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشور، و همچنین در ارتباط تلفنی با دکتر احمد دنیا مالی؛ نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون عمران و عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن و دکتر بهروز محبی نجم آبادی؛ نماینده جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عضو هیات رئیسه فراکسیون توسعه متوان کشور، از رادیو فرهنگ پخش می شود به بررسی مسائل و مشکلات بخش مسکن در کشور و اهمیت آن در توسعه متوازن استان ها اختصاص دارد.

توسعه پایدار رویکرد غالب تفکرات شهرسازی است و تلاش اصلی صاحبنظران در این حیطه، تعیین و به کارگیری شاخصهای پایداری در جنبه های مختلف توسعه شهری مانند حمل و نقل کاربری زمین، زیرساخت و .... است . یکی از بخشهای مهم در برنامه ریزی شهری توجه به سیاستهای مسکن ‌است . سیاستهای مسکن پایدار نوعی از تصمیم گیری هایی است که مسکن سالم و در استطاعت را برای همه افراد جامعه تامین می کند.

روش های مختلف تامین مسکن توسط دولت ها در جهان، شامل کنترل اجاره، مسکن یارانه ای، خانه سازی اجتماعی، طرح زمین خدمات، تخریب و بازسازی و توانمندسازی است.

بررسی برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و داده های آماری نهادهای ذیربط مسکن در این سالها نشان دهنده اهداف کیفی، کمی و خط مشی های کلان مسکن در کشور می باشد.

گفتنی است؛ تأمین مسکن مناسب در کشورهای مختلف با توجه به شرایط بازار مسکن و میزان نیاز به مسکن و دیدگاه دولت های حاکم برای  تخصیص فضا و امکانات متفاوت و یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت زندگی خانوارها است ‌ودر کشور ما نیز  در برنامه های توسعه به تحقق این‌مهم توجه شده است که چگونگی اجرایی شدن و نقش ان در شاخص توسعه نورد بحث و بررسی قرار می گیرد 

« در مسیر توسعه » دوشنبه ها بصورت زنده از ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتزو ای ام‌ردیف ۵۸۵ مگاهرتز پخش رادیویی دارد و از پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرهنگ به نشانیwww.radiofarhang.ir و در شبکه های ماهواره ای سپهر و آرا هم پخش تصویری دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز