بررسی عملکرد کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی"برنامه تهران۲۰"

اصل نود قانون اساسی، اصلی فرا نهادی است

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۸۳۸۱
اصل نود قانون اساسی، اصلی فرا نهادی است
برنامه " تهران 20"، نهم آذر ماه، با حضور " نصراله پژمان فر" عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به بررسی عملکرد کمیسیون اصل نود مجلس پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام " نصراله پژمان فر" تصریح کرد اصل نود قانون اساسی، اصلی است که وظیفه ای فرا نهادی را به مجلس واگذار کرده و در این اصل نظارت بر طرز کار سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه بر عهده کمیسیون اصل نود گذاشته شد، است. به طوری که اگر در طرز کار این سه قوه مشکلی باشد از طرف کمیسون اصل نود اقدام می شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به سوال مجری با مضمون آن که آیا می توانیم از کسانی که تولید کارت ملی را به بهانه های متفاوت عقب می اندازند شکایت کنیم؟ توضیح داد: بله، حتی یک نفر که لزومی هم ندارد حتما فردی ایرانی باشد، می تواند شکایتی تنظیم و به کمیسیون اصل نود ارسال کند تا در آن کمیسیون پرونده ای برای این موضوع باز شود.

حجت الاسلام " نصراله پژمان فر" در خصوص برگه سبز خودرو توضیح داد: نظر مجلس به طور مشخص آن است که نیروی انتظامی هم می تواند نقل و انتقال را با برگه سبز خودرو انجام دهد و در همه موارد احتیاجی به مراجعه به دفتر اسناد رسمی نیست ولی برخی از موارد به طور مثال که چند نفر به طور شراکتی صاحب ماشین هستند، در این مورد می توانند به دفتر اسناد هم رجوع کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره نافرمانی گمرک برای ارسال اطلاعات تجاری به سامانه جامع تجارت گفت:

این اشکال وارد است و ما هم جلسات متعددی را در این خصوص برگذار و منتقل کرده ایم که بهانه تراشی و سنگ اندازی برای به نتیجه رسیدن سامانه جامع تجارت قابل قبول نیست و اجازه دسترسی باید سریع تر داده شود چرا که هیچ دستگاهی اطلاعتش انحصاری نیست و در راستای منافع کشور باید بانک اطلاعاتی جمع آوری شده توسط دستگاه ها بایکدیگر به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز